کد خبر: 27935
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 25 اسفند 1395 - 10:19

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

سمنان به عنوان پایتخت کتاب ایران مطرح شود

منبع : لیزنا
در نشست انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان سمنان برنامه ریزی های لازم برای انتخاب سمنان به عنوان پایتخت کتاب ایران مطرح شد.
سمنان به عنوان پایتخت کتاب ایران مطرح شود

به گزارش لیزنا، براساس اعلام روابط عمومی کتابخانه های عمومی سمنان؛ فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان سمنان در نشست انجمن اظهار داشت:  سمنان مردمانی فرهنگی، سختکوش، باسواد و فرهیخته دارد و باید تلاش کنیم تا سمنان در پایتخت کتاب ایران مطرح شود.

فرماندار سمنان با تمجید از ایده انتخاب یک شهر به عنوان پایتخت کتاب ایران اظهار داشت: این طرح، یک ایده خلاق فرهنگی است که در ترویج فرهنگ مطالعه موثر است و یکی از جلوه‌های موفقیت برای وحدت فرهنگی در حوزه کتابخوانی استان است.

وی با تاکید بر اینکه ضمن بررسی قابلیت های شهر های انتخاب شده به عنوان پایتخت کتاب ایران و استفاده از ایده های خلاق و نو تک تک افراد جامعه در این خصوص افزود:  هم‌افزایی میان مسئولان دستگاه‌های مختلف این شهر اعم از انجمن‌ها، نهادهای سیاسی و اجتماعی در موفقیت سمنان در این طرح تاثیر گذار است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان سمنان  در ادامه این نشست با اشاره به مبحث پایتختی کتاب ایران عنوان کرد: باید با همراهی مردم و مسئولین طرح های ابتکاری و جدیدی در سمنان مطرح شود تا کتاب و کتابخوانی در این منطقه  گسترش یافته و سمنان به عنوان پایتخت کتاب ایران مطرح شود.

وی با اشاره به اینکه مستند سازی فعالیتها از مهمترین اصول موفقیت این طرح است عنوان کرد: مردم فرهنگ دوست و اهل مطالعه شهرستان و اداره های مرتبط باید در شهرها، روستاها و عشایر اقدامات بدیع و نویی انجام دهند تا هم سبب تشویق بیشتر مردم شوند و هم شرایط را برای کشوری شدن سمنان فراهم کنند.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان سمنان نیز در این نشست با اشاره به ایجاد کتابخانه در روستاهای خیرآباد و رکن آباد گفت: از دهیاران و شوراها می خواهیم که فضای مناسب را برای مطالعه مردم  این روستاها را فراهم کنند و زمین مناسب را برای ایجاد کتابخانه را معرفی نمایند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: