کد خبر: 28032
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 17 فروردين 1396 - 10:38

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

از سری کتاب‌های کتاب‌خوان ماه فروردین؛

کتاب «بغض در نواحی لبخند» در کتابخانه امام صادق(ع) خراسان شمالی جمع‌خوانی شد

منبع : لیزنا
کتابدار کتابخانه عمومی امام صادق(ع) روستای خیرآباد شهرستان فاروج خراسان شمالی گفت: کتاب «بغض در نواحی لبخند» از سری کتاب‌های کتاب‌خوان ماه فروردین در محل این کتابخانه جمع‌خوانی شد.
کتاب «بغض در نواحی لبخند» در کتابخانه امام صادق(ع)  خراسان شمالی جمع‌خوانی شد

به گزارش لیزنا، براساس اعلام روابط عمومی کتابخانه‌های خراسان شمالی، مسئول کتابخانه امام صادق(ع) روستای خیرآباد  شهرستان فاروج از برگزاری جمع خوانی کتاب( بغض در نواحی لبخند) مجموعه شعر محمدرضا ترکی خبرداد.

وی گفت: اعضای کودک ونوجوان کتابخانه نسبت به برگزاری جمع خوانی رویکرد مثبتی دارند و زمان زیادی را برای شرکت در جمع خوانی صرف می کنند.

وی افزود: جمع خوانی کتاب شعر هم با توجه به آهنگین بودن آن برای اعضا جذابیت بیشتری دارد.

کتاب «بغض در نواحی لبخند» مجموعه شعری از یکی از شاعران و محققان موفق در حوزه ادبیات است. شعر محمدرضا ترکی، شعری است که بن‌مایه‌های طنز در آن به چشم می‌خورد. شعرهای او بوی حکمت می‌دهد و از آرایه‌های ادبی سرشار است. «فصل فاصله‌ها»، «هنوز اول عشق است» و «خاکستر آینه» نیز تاکنون از همین شاعر منتشر شده است

بیشتر آثار این مجموعه، در قالب غزل است؛ اما برخی از اشعار نیز در قالب‌های نو، رباعی و سپید سروده شده‌اند.

 شعرها چه در قالب کهن و چه در قالب شعر نو، درباره مسائل عاطفی با مضامین تغزلی، یا اجتماعی و گاه فلسفی سروده شده است.

بخشی از شعرهای این مجموعه، به موضوع جنگ و دفاع مقدس پرداخته و شاید معنای بغض در عنوان این مجموعه شعر نیز به همین آثار برمی‌گردد. شعر «دریا قلی»، پیرامون شهید دریاقلی دلاوری که با حماسه بی‌نظیرش در کوی ذوالفقاری آبادان، این شهر را از سقوط نجات داد، شعر «حدیث غربت» در مدح ننه‌علی، مادر پیر و دل‌شکسته‌ای که سال‌های دراز در گوشه بهشت‌زهرا (س)، در بیت‌الاحزانی که در کنار مزار شهیدش ساخته بود می‌زیست و اشعار دیگری مانند «هنوز»، «نشانی» و «مرخصی» ازاین‌دست اشعار به شمار می‌روند. چشم‌انتظاری مادران شهدا، در اشعار محمدرضا ترکی موردتوجه خاص قرار گرفته است. شاعر، گلایه‌هایی نیز از زمانه حاضر دارد و در بعضی اشعار هم به‌خوبی به مفهوم انتظار می‌پردازد.

این کتاب از سوی انتشارات هنر رسانه اردیبهشت  در112 صفحه  با تیراژ 3500 جلدی به چاپ رسیده است و کتاب های «فصل فاصله»، «هنوز اول عشق است»و «خاکستر آیینه» از دیگر آثار این شاعر است که منتشر شده است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: