کد خبر: 28318
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 06 ارديبهشت 1396 - 12:06

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

کتاب «بیوه کشی» در بخش نابینایان کتابخانه آیت الله خامنه ای قم نقد شد

منبع : لیزنا
در کانون اشراق بخش نابینایان کتابخانه آیت الله خامنه ای؛ کتاب «بیوه کشی» نوشته یوسف علیخانی نقد و بررسی شد.
کتاب «بیوه کشی»  در بخش نابینایان کتابخانه آیت الله خامنه ای قم  نقد شد

به گزارش لیزنا، براساس اعلام روابط عمومی کتابخانه های عمومی استان قم،  کتاب «بیوه کشی» نوشته یوسف علیخانی با حضور محبوبه حاجی مرتضایی منتقد اثر و روشندلان در بخش نابینایان کتابخانه حضرت آیت الله خامنه ای نقد و بررسی شد.
در این نشست داستان بیوه کشی به لحاظ ادبی و روانشناسی مورد نقد و بررسی قرار گرفت. پنهان سازی زمان، انفعال زنان و عدم تاثیرگذاری آنان و نداشتن حق انتخاب از مباحث مطرح شده در این نقد بود.

محبوبه حاجی مرتضایی منتقد این اثر، معنی واژه «اوشانان» را تشریح کرد و به تفاوت ها و شباهت های این رمان و کتاب «صد سال تنهایی ماکز» نویسنده آمریکای لاتین پرداخت.

 وی گفت: هر دو کتاب در مورد باورهای بومی صحبت کرده است اما در «بیوه کشی» ما شاهد ژانر رئال واقعی و نقد بر جامعه سنتی هستیم و در «صد سال تنهایی» ژانر رئالیسم جادویی و تخیلی قوی را نظاره گریم.

حاجی مرتضایی سپس بیان کرد: نویسنده با چیدن اسامی خاص در کنار یکدیگر که همگی بصورت نمادین هستند؛  قصه پردازی کرده و توانسته مخاطب را به خود جذب کند .

وی تنها ایراد و اشکال این داستان را بکارگیری لحن میلکی در نثر داستان عنوان کرد و افزود: ایجاد لحن نامناسب حتی در خوانش یک کلمه باعث وازدگی مخاطب می شود و از این لحن تنها باید در دیالوگ ها بهره برد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: