کد خبر: 28775
تاریخ انتشار: سه شنبه, 09 خرداد 1396 - 13:39

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

فعالیت‌های کتابخانه شهید بهشتی آشخانه برای معرفی بهتر جشنواره رضوی

منبع : لیزنا
کتابدار کتابخانه عمومی شهید بهشتی آشخانه خراسان شمالی از فعالیت‌های این کتابخانه در راستای معرفی و برگزاری هفتمین دروه جشنواره کتابخوانی رضوی خبر داد.
فعالیت‌های کتابخانه شهید بهشتی آشخانه برای معرفی بهتر جشنواره رضوی

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی، زکیه آذرمهر، کتابدار کتابخانه عمومی شهید بهشتی آشخانه از جمع‌خوانی کتاب «ماه غریب من»، برگزاری جلسه توجیهی همکاران با موضوع جشنواره رضوی و برپایی نمایشگاه کتاب از منابع این جشنواره در راستای معرفی و اطلاع‌رسانی در کتابخانه خبر داد.

جمع‌خوانی کتاب «ماه غریب من»

آذرمهر گفت: کتاب «ماه غریب من» نوشته مجید ملامحمدی با حضور نوجوانان عضو کتابخانه جمع‌خوانی شد.

وی افزود: این کتاب به روایت زندگی امام رضا(ع) می‌پردازد و شامل چهار فصل با نام‌های: «بهشت مدینه»، «هشتمین آسمان»، «سفر به سرزمین غربت» و «تنهایی» است که توسط آستان قدس رضوی به چاپ رسانده است.

آذرمهر هدف این جمع‌خوانی را آشنایی نوجوانان با زندگی امام رضا(ع)، ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین کودکان و نوجوانان و تعامل آنها با کتابخانه عنوان کرد.

برگزاری جلسه توجیهی هفتمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی

کتابدار کتابخانه شهید بهشتی در خصوص تشکیل این جلسه گفت: ابراهیم شادکام، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان مانه و سملقان در آغاز جلسه پیرامون اهداف جشنواره رضوی و نحوه شرکت در مسابقه به ارائه توضیحاتی پرداخت.

وی افزود: برنامه‌ریزی برای برگزاری باشکوه‌تر این جشنواره و اطلاع‌رسانی مناسب، همچنین انتشار تبلیغات جشنواره در فضای مجازی و وبلاگ‌ کتابخانه‌ها جهت ترغیب جامعه برای حضور در بخش‌های مکتوب و الکترونیکی و تأکید بر همکاری با مدارس و مهدکودک‌ها از مباحث مطرح شده در این نشست بود.

ارائه گزارش از آمار آخرین شرکت‌کنندگان کتابخانه شهری و روستایی جشنواره رضوی در بخش مکتوب  تا آخر اردیبهشت‌ماه نیز بخش پایانی  این جلسه بود.

برپایی نمایشگاه کتاب از منابع جشنواره رضوی

آذرمهر در ادامه با اشاره به برپایی نمایشگاهی از منابع هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی گفت: نمایشگاه کتابی از کتب مسابقه کتابخوانی جشنواره رضوی به‌منظور آشنایی اعضا با این مسابقه در کتابخانه دایر شده است.

 

وی افزود: کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها می‌توانند با مطالعه این کتاب‌ها با سیره و زندگی امام رضا(ع) بیشتر آشنا شوند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: