کد خبر: 29564
تاریخ انتشار: شنبه, 07 مرداد 1396 - 21:47

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

رشد ۸۵ درصدی شرکت‌کنندگان اصفهانی در هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی

منبع : لیزنا
سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی اصفهان با اشاره به رشد ۸۵ درصدی آمار شرکت‌کنندگان استانی در هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی از حضور بیش از ۲۲ هزار اصفهانی در این دوره، خبر داد.
رشد ۸۵ درصدی شرکت‌کنندگان اصفهانی در هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی

به گزارش لیزنا براساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی اصفهان، امیر هلاکویی با اشاره به رشد ۸۵ درصدی مشارکت استانی در هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی، بیان کرد: از استان اصفهان درمجموع، حدود ۲۲ هزار نفر در این مسابقه شرکت کردند که حدود ۳ هزار نفر مربوط به بخش الکترونیکی و الباقی به‌صورت مکتوب بوده است.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی اصفهان با اشاره به استقبال خوب مردم از جشنواره کتابخوانی رضوی افزود: درمجموع ۳۶۰۰ نفر از مناطق روستایی و محروم استان اصفهان در این جشنواره مشارکت داشته‌اند.

 هلاکویی با تأکید بر لزوم توجه به حفظ خلاقیت و ابتکار در دوره‌های مختلف جشنواره کتابخوانی امام رضا(ع) تصریح کرد: می‌توان با اتکا بر این جشنواره زمینه انس، آشنایی و پیوند نسل جوان با معارف رضوی را هموار کرد؛ هر چه مسابقات باکیفیت‌تر و متنوع‌تر باشد زمینه این پیوند بیشتر فراهم می‌شود.

وی تأکید کرد: مشارکت خوب کتابخانه‌های عمومی با سازمان‌ها و ارگان‌ها، نویدبخش ارتقای کیفی جشنواره در دوره اخیر است.

دبیر استانی هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی با اشاره به دغدغه مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) درباره لزوم برنامه‌ریزی بلندمدت در حوزه فرهنگی کشور، گفت: ترویج و تبلیغ آموزه‌های رضوی در جلوگیری از آسیب‌های فرهنگی اهمیتی ویژه دارد، ازاین‌رو انجام اقدامات متنوع و گسترده‌ برای انتشار این فرهنگ از ضروریات جامعه است.

هلاکویی با اشاره به برگزاری بیش از ۳۰ جلسه رسمی با حضور معاونین استاندار و فرمانداران استانی در راستای برگزاری باشکوه هفتمین جشنواره رضوی گفت: در سال جدید، موفق به جلب همکاری حدود ۲۰ ارگان رسمی مانند: زندان مرکزی اصفهان، کمیته امداد، سازمان بهزیستی، سازمان هلال‌احمر، اداره کل ورزش و جوانان، بانک مسکن، فرمانداری اصفهان و... در اجرای این جشنواره شدیم و آمار خوبی نیز از مشارکت فردی و خانوادگی در این مسابقه به‌دست‌آمده است.

وی در پایان گفت: این جشنواره باهدف «اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی»، «گسترش فعالیت‌های فرهنگی مرتبط با سیره امام رضا(ع)» و «معرفی و گرامیداشت پدیدآورندگان آثار مرتبط بافرهنگ رضوی» برگزار شد و  هم‌زمان با دهه کرامت از برگزیدگان آن تجلیل می‌شود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: