کد خبر: 29984
تاریخ انتشار: یکشنبه, 29 مرداد 1396 - 20:32

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

با حضور مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و مطالعات فرهنگی وزارت ارشاد

آیین افتتاح باشگاه‌های کتابخوانی در گزیر بندرلنگه برگزار شد

منبع : لیزنا
آیین افتتاح باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان با حضور مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و مطالعات فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در روستای گزیر بندرلنگه برگزار شد.
آیین افتتاح باشگاه‌های کتابخوانی در گزیر بندرلنگه برگزار شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی هرمزگان، آیین افتتاح باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در روستای گزیر بندرلنگه با حضور اعضای انجمن نویسندگان کودک و نوجوان کشور، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و مطالعات فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان بندرلنگه، امام‌جمعه شهرستان و دیگر مسئولین کشوری و استانی در فرهنگسرای نخل گزیر برگزار شد.

در این آیین علی‌اصغر سیدآبادی، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و مطالعات فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: با تشکیل باشگاه‌های کتابخوانی در روستاها، اتفاقات جدیدی در حال وقوع است. روستای گزیر به‌عنوان روستای دوستدار کتاب، مردم را برای کتابخوانی در باشگاه‌های کتابخوانی و کارگاه‌های آموزشی، گرد هم جمع کرده است؛ این امر اتفاق خجسته‌ای است که با استقبال گسترده‌ای در سطح کشور روبه‌رو شده است.

سیدآبادی در ادامه افزود: در طرح باشگاه‌های کتابخوانی، بچه‌ها، فرهنگ کار مشارکتی و گروهی را یاد گرفته و در کنار هم تمرین می‌کنند؛ کتاب می‌خرند و آن‌ها را بین خود مبادله می‌کنند و با حفظ احترام متقابل به ‌نقد و نظر یکدیگر گوش می‌دهند.

مدیرکل مطالعات و برنامه‌ریزی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: هدف باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان، ترویج و گسترش مشارکت مردمی در قالب نهادهای مدنی در حوزه فرهنگ است؛ زیرا توسط شهروندان علاقه‌مند تشکیل‌شده و مستقل از دولت مدیریت می‌شود.

در ادامه مسئول کتابخانه عمومی راسخ گزیر اظهار داشت: باشگاه‌های کتابخوانی متشکل از ۱۲ الی ۳۰ کودک و یا نوجوان است که به‌صورت تیمی، حلقه‌های مطالعاتی تشکیل داده و کتب مختلف را نقد، بررسی و ارائه می‌کنند. هدف از تشکیل این باشگاه‌ها ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و توانمندسازی کودکان و نوجوانان است.

گفتنی است، در این مراسم کارگاهی با عنوان «شیوه ترغیب کودکان و نوجوانان به کتاب و کتابخوانی» نیز تشکیل و به مربیان شرکت‌کننده در این کارگاه گواهی ثبت و تشکیل باشگاه‌های کتابخوانی اعطا شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: