کد خبر: 30160
تاریخ انتشار: یکشنبه, 05 شهریور 1396 - 11:56

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

افزایش ۳۰ درصدی اعتبارات تملک دارایی کتابخانه‌های عمومی مهران

منبع : لیزنا
رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی مهران از افزایش ۳۰ درصدی اعتبارات تملک دارایی کتابخانه‌های عمومی مهران از محل درآمد نفت و گاز خبر داد.
افزایش ۳۰ درصدی اعتبارات تملک دارایی کتابخانه‌های عمومی مهران

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی ایلام، جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهر مهران به ریاست فرماندار مهران و با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان و سایر اعضای انجمن سی‌ام مردادماه ۱۳۹۶ در سالن جلسات فرمانداری شهر مهران برگزار شد.

در ابتدای جلسه مراد ناصری، فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی مهران، با اشاره به جایگاه کتاب و کتابخوانی در اعتلای فرهنگ عمومی جامعه، کتابخانه‌های عمومی را یکی از مهم‌ترین اماکن فرهنگی دانست و اظهار داشت: به باور من، اهمیت و جایگاه جلسات انجمن کتابخانه‌های عمومی، برابر با جلسات شورای تأمین شهرستان است. لذا باید با اعتبار بخشیدن به کتاب و کتابخانه، تهدیدات مخرّب فضای مجازی را کاهش داد. ازاین‌رو هرکدام از اعضای انجمن باید در راستای بهبود وضعیت کتاب و کتابخانه به‌خوبی ایفای نقش‌ کنند.

رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی مهران در ادامه بیان کرد: اعتبارات تملک دارایی کتابخانه‌های عمومی شهرستان مهران از محل درآمد نفت و گاز ۳۰ درصد، معادل یک میلیارد ریال افزایش یافته است.

وی همچنین با توجه به نزدیک شدن ایام محرم، خواستار تقویت زیرساخت‌های حوزه‌ کتاب و کتابخانه در سطح شهرستان مهران شد و تأکید کرد: پایانۀ مرزی مهران فضای مناسبی جهت تبلیغ کتاب و کتابخوانی است و باید از این فضا و فرصت به نحو احسن استفاده شود.

در ادامه جلسه رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان مهران ضمن ارائۀ گزارشی از فعالیت‌های کتابخانه عمومی امام رضا (ع) در سه‌ماهه اخیر، به بیان مسائل و مشکلات حوزه کتاب، کتابخوانی و کتابخانه در شهرستان مهران پرداخت. آذرپیرا خواستار همکاری شهرداری در فضاسازی شهر با المان‌های مربوط به کتاب، ساخت بوستان کتاب و زیباسازی فضای اطراف کتابخانه‌ها شد.

وی همچنین از اهدای زمین از سوی دهیاری‌های چالاب، چنگوله و شهرک اسلامیه خبر داد و خواستار پیگیری مسئولین برای ساخت کتابخانه عمومی در این مناطق شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام نیز با تبریک هفتۀ دولت، دربارۀ فعالیت‌های فرهنگی کتابخانه‌های عمومی استان در سه‌ماهه اخیر اظهار داشت: جشنوارۀ رضوی به حول و قوۀ الهی و با تمسک به امام مهربانی‌ها امام رضا (ع) در سطح استان با استقبال بسیار خوبی روبه‌رو شد. در سطح شهرستان مهران بیش از ۴۰۰ نفر شرکت‌کننده و پنج برگزیدۀ کشوری داشتیم که آمار قابل قبولی است.

ایشان در بخش دیگری از صحبت‌های خود تصریح کرد: افزایش اعتبارات عمرانی کتابخانه‌های استان ایلام از یک‌صد میلیون تومان در سال ۱۳۹۲، به ۸۵۰  میلیون تومان در سال ۱۳۹۶، نشان از توجه ویژۀ دولت تدبیر و امید به مقولۀ کتاب، کتابخانه و کتابخوانی است. امید است امسال به حول و قوۀ الهی مشکلات و موانع سر راه کتاب و کتابخوانی در مهران از محل اعتبارات عمرانی شهرستان، رفع شود.

 

شهردار شهر مهران نیز ضمن ارائۀ گزارشی از وضعیت پرداختی نیم درصد، نسبت به ساماندهی بیش‌ازپیش محوطه کتابخانه‌های عمومی قول مساعد داد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: