کد خبر: 30932
تاریخ انتشار: دوشنبه, 17 مهر 1396 - 20:47

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

مراسم تجلیل از برگزیدگان جشنواره کتابخوانی رضوی در شهرستان مهرستان سیستان و بلوچستان برگزار شد

منبع : لیزنا
شرکت‌کنندگان کودک و نوجوان و برگزیدگان هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در مهرستان در مراسمی با حضور معاون سیاسی فرمانداری این شهرستان در کتابخانه عمومی عتره‌النبی تقدیر شدند
مراسم تجلیل از برگزیدگان جشنواره کتابخوانی رضوی در شهرستان مهرستان سیستان و بلوچستان برگزار شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام  روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی سیستان و بلوچستان، فرشاد فرح منش معاون سیاسی فرماندار مهرستان در مراسم تجلیل از شرکت‌کنندگان و منتخبین هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی این شهرستان با اشاره به اینکه کتاب می‌تواند به عنوان یک وسیله مطمئن و کارآمد در بهینه‌سازی فضای علمی و فرهنگی جامعه مورد استفاده قرار گیرد، اظهار کرد: برگزاری جشنواره رضوی باعث بالندگی و شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان در حوزه دینی و فرهنگی می‌شود و این امر رشد فرهنگ مطالعاتی در شهرستان را ارتقاء می‌دهد.

فرح منش در ادامه افزود: برنامه‌های فرهنگی همچون جشنواره کتابخوانی رضوی با معرفی کتاب‌هایی ارزشمند، فرصتی برای آشنایی افراد، بالاخص کودکان با سیره معصومین(ع) و بهره‌مندی از این سیره در شیوه زندگی آنان رافراهم می‌کند.

وی اضافه کرد: آشنا شدن کودکان و نوجوانان با معارف والای رضوی، به درک عمق و غنای باورهای دینی آنان کمک می‌کند و انتخاب الگوهای کامل زندگی با روش‌هایی جذاب مثل جشنواره رضوی، بیشتر امکان‌پذیر است.

معاون سیاسی فرماندار مهرستان در بخش دیگری از صحبت‌های با تأکید بر ‌ضرورت ترویج فرهنگ رضوی در سطح جامعه و نهادینه کردن آن خاطرنشان کرد: برگزاری جشنواره‌هایی از این ‌دست در ترویج فرهنگ و کرامات رضوی بسیار مؤثر است و در این میان تعامل دستگاه‌های اجرایی نیز برای اجرای هر چه بهتر آن حائز اهمیت است.

میراحمد هاشم‌زهی رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان مهرستان نیز در این مراسم اظهار کرد: هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی با محوریت زندگانی و سیره حضرت امام رضا(ع) توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در تمامی رده‌های سنی و در سراسر کشور به‌ صورت مکتوب و آنلاین برگزار شد.

هاشم زهی مهم‌ترین اهداف این جشنواره را ترویج سیره و فرهنگ رضوی، آشنایی بیشتر کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها با سبک و شیوه زندگی رضوی عنوان و تصریح کرد: گسترش و ترویج مطالعه با موضوع فرهنگ غنی اسلامی و ترویج مطالعه با تکیه ‌بر سیره ائمه معصومین(ع) از اهداف اصلی برگزاری این جشنواره بود.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی مهرستان در پایان خاطرنشان کرد: شهرستان مهرستان دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی در زمینه‌های مختلف است که باید برای ترویج فرهنگ کتابخوانی از آنها استفاده کرد.

گفتنی است در این مراسم از برگزیدگان در بخش‌های بزرگ‌سال، کودک و نوجوان تجلیل، و از ریحانه واعظی به عنوان برگزیده استانی با اهدای لوح تقدیر و تندیس این جشنواره تقدیر شد.

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: