کد خبر: 31352
تاریخ انتشار: شنبه, 13 آبان 1396 - 10:56

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی بر نقش کتابخانه‌ها در توسعه فرهنگ

منبع : لیزنا
 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی در دیدار با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ضمن تمجید از فعالیت‌های کتابخانه‌ای، برای حمایت از توسعه کمی و کیفی کتابخانه‌های عمومی استان قول مساعد داد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی بر نقش کتابخانه‌ها در توسعه فرهنگ

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در دیدار با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی  با  تقدیر از فعالیت‌های متنوع  کتابخانه‌ای در استان، نقش کتابخانه در توسعه فرهنگی جامعه را محوری و مهم  دانست و حمایت خود را از این مراکز فرهنگی اعلام کرد.

مهرداد ابراهیمی، توسعه فرهنگی را لازمه توسعه اقتصادی و سیاسی دانست و اظهار داشت: دولت سعی دارد، ارزش‌های فرهنگی را در جامعه زنده نگه دارد و  با حمایت از این پایگاه‌های فرهنگی مسیر  پیشرفت و توسعه  آن‌ها را در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی هموار کند.

ابراهیمی بر اهمیت کتابخانه‌ها در توسعه فرهنگ و ترویج کتاب و کتابخوانی اشاره و عنوان کرد: به‌منظور شکوفایی ظرفیت‌های بالقوه هنری و علمی، کتابخانه از اهمیت بسیاری برخوردار است و مردم می‌توانند با بهره‌گیری مناسب از خدمات کتابخانه‌ای قدم‌های استواری در جهت رشد و کمال علمی و فرهنگی جامعه بردارند.

وی افزود: در استان خراسان شمالی که به  جهت داشتن  اقوام مختلف فارس، ترک، کرد، تات، ترکمن، بلوچ و...، به گنجینه فرهنگ‌ها شهرت یافته است، کتابخانه‌های عمومی می‌توانند سنگرهای فرهنگی محکمی برای زنده نگاه‌داشتن این گنجینه باشند.

 علی‌محمد جهانی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان نیز در این دیدار، ضمن تبریک انتصاب ابراهیمی به معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان شمالی، حمایت‌های وی را دلگرم‌کننده دانست و گفت: خوشبختانه طی دو سال اخیر شاهد حمایت‌های کم‌نظیر مسئولان ارشد استان از کتابخانه‌های عمومی بوده‌ایم که بسیار قابل‌تقدیر است.

 جهانی همراهی ارگان‌های اجرائی را در برنامه‌های کتابخانه‌ای، باعث ارتقا و رشد کمی و کیفی این فعالیت‌ها دانست و اعلام کرد: خراسان شمالی در  بیشتر شاخص‌های کتابخانه‌ای از برترین‌های کشور محسوب می‌شود؛  طی تعامل با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و با بهره‌برداری از کتابخانه‌های در حال ساخت استان تا پایان سال جاری، ۱۲ هزار متر به سرانه زیربنای کتابخانه‌های عمومی استان اضافه می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان در ادامه به ارائه گزارشی از برنامه‌ها، طرح‌ها و اقدامات اجرایی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان در آستانه بزرگداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار پرداخت.

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: