کد خبر: 31680
تاریخ انتشار: شنبه, 27 آبان 1396 - 10:05

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

دیدار  مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان با كتابداران

منبع : لیزنا
 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان در دیدار با کتابداران به مناسبت ایام بزرگداشت کتاب، کتابخوانی و کتابدار گفت: کتابخانه‌های عمومی عهده‌دار مهم‌ترین وظیفه در گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.
دیدار  مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان با كتابداران

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی اصفهان، مراسم دیدار با کتابداران با حضور حجت‌الاسلام‌ محمدعلی انصاری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان؛ امیر هلاکویی، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان و جمعی از کتابداران در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌ محمدعلی انصاری گفت: اهمیت کتاب در دین اسلام به‌اندازه‌ای است که خداوند در قرآن کریم به آن قسم یادکرده است.

وی با اشاره به اهمیت کتابخانه‌ها و کار کتابداران برای عموم، به‌ویژه افراد فاقد توانایی خرید کتاب، گفت: کتابخانه‌های عمومی در حوزه فرهنگ، رسالت سنگینی بر عهده‌دارند و باید جوابگوی نیاز افراد جامعه باشند.

انصاری با تأکید بر تلاش کتابخانه‌های عمومی و اداره کل فرهنگ و ارشاد استان در گسترش فرهنگ کتابخوانی، افزود: کتابخوانی از مهم‌ترین موارد مورد تأکید مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) است و بر همین اساس فعالیت کتابخانه‌های عمومی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، باید در یک راستا باشد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان ضمن قدردانی از اقدامات نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تصریح کرد: اولین شاخص فرهنگی در تمام کشورها میزان چاپ، خرید و مطالعه کتاب است که امیدواریم با تعامل و هم‌افزایی بیشتر به سرانه‌های مطلوب دست یابیم.

امیر هلاکویی نیز ضمن گرامیداشت ایام بزرگداشت کتاب، کتابخوانی و کتابدار، با ارائه گزارشی از وضعیت کمی و کیفی کتابخانه‌های عمومی استان گفت: با توجه به قرابت‌ فعالیت این دو مجموعه، امیدواریم از ظرفیت موجود در جهت رشد و توسعه کتابخانه‌های عمومی و فرهنگ کتابخوانی استفاده بهینه شود.

 

وی با اشاره به تمرکز نهاد بر سه محور ایجاد انگیزه، دسترسی آسان و مهارت مطالعه عنوان کرد: «آینده روشن با خانواده کتابخوان» عنوان بیست و پنجمین دوره گرامیداشت کتاب، کتابخوانی و کتابدار است و کتابخانه‌های عمومی در کنار خانواده‌ها، رسانه‌ها، کتاب‌فروشی‌ها و آموزش‌وپرورش مهم‌ترین وظیفه را در تربیت نسلی کتابخوان بر عهده دارند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: