کد خبر: 31731
تاریخ انتشار: دوشنبه, 29 آبان 1396 - 09:35

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

بزرگداشت یار مهربان در کتابخانه ها ی عمومی شهرستان طرقبه شاندیز خراسان رضوی

منبع : لیزنا
  کتابخانه های عمومی امام خمینی(ره) و رودکی شهرستان طرقبه شاندیز در ایام هفته کتاب برنامه های فرهنگی متنوعی در حال اجرا دارند.
بزرگداشت یار مهربان در کتابخانه ها ی عمومی شهرستان طرقبه شاندیز خراسان رضوی

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام  روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی، کتابخانه های عمومی امام خمینی(ره) و رودکی شهرستان طرقبه شاندیز در ایام هفته کتاب برنامه های فرهنگی متنوعی در حال اجرا دارند.

 در ابتدای این جلسه فرماندار شهرستان طرقبه شاندیز با اشاره به نقش کتاب و کتابخوانی در پیشرفت جامعه اشاره کرد و افزود: اگر جامعه ای بخواهد به پیشرفت برسد باید کتابخوانی و مطالعه آن از جایگاه بالایی برخوردار باشد.

سید حسن حسینی برگزاری برنامه های فرهنگی و تلاش در بهبود کیفیت فضاهای کتابخانه ای را مورد توجه قرار داد و یادآور شد: با توجه به جمعیت و حجم بالای ورود مسافران و زائران رضوی به این شهرستان باید از این فرصت بیشتر استفاده کرد.

در ادامه این جلسه رئیس اداره کتابخانه ها ی عمومی شهرستان نیز گزارشی از فعالیتها و برنامه های کتابخانه ها در سه ماهه ابتدایی سال ارائه کرد.

 بیش از 350 دانش آموز مدرسه‌های دوره ابتدایی، صدر رضوی، حافظ ، فاطیما، کانون دین و دانش و حنان و مهدهای کودک کهکشان، بهار و... از کتابخانه رودکی شاندیز بازدید کردند.

در این مراسم فرهنگی که به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی شکل گرفت دانش آموزان از بخشهای مختلف کتابخانه بازدید و با کتابها آشنا شدند و نحوه عضویت و امانت کتابها برای دانش آموزان شرح داده شد و باتوجه به رده سنی و دوره تحصیلی آنها برای مهدهای کودک و کلاس اول و دوم ابتدایی کلاس های قصه گویی، نقاشی و نمایش عروسکی و برای دانش آموزان سطح بالاتر  جمع خوانی و شاهنامه خوانی و خوانش کتاب های مورد علاقه برگزار شد.

 

لازم به ذکر است برخی از دانش آموزان کتاب های داستانی را به صورت  فانتزی، با نقاشی و خط خود تهیه کرده بودند و به کتابخانه اهدا کردند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: