کد خبر: 31963
تاریخ انتشار: جمعه, 10 آذر 1396 - 16:12

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

برنامه‌های متنوع فرهنگی در کتابخانه عمومی شهید مطهری اسکو در  آذربایجان شرقی

منبع : لیزنا
  هم‌زمان با ایام گرامیداشت کتاب، کتابخوانی و کتابدار، کتابخانه عمومی شهید مطهری اسکو با برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی میزبان اهالی فرهنگ و علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی شدند.
برنامه‌های متنوع فرهنگی در کتابخانه عمومی شهید مطهری اسکو در  آذربایجان شرقی

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان شرقی، کتابخانه عمومی شهید مطهری اسکو هم‌زمان با ایام گرامیداشت کتاب، کتابخوانی و کتابدار با برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی میزبان اهالی فرهنگ و علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی شد.

برگزاری نشست کتاب‌خوان

در این نشست کتاب‌خوان «گروه‌های خونی» نوشته طهمورث فروزین، توسط امیرحسین مشتاق؛ «پرتوی از نماز» نوشته محسن قرائتی، ‌ توسط امین مهدی‌زاده؛ «آزمایش‌هایی درباره‌ محیط‌زیست» نوشته روت گلرسن، توسط مرتضی دهقان‌پور؛ «معجزه‌ آفرینش انسان: راهی به‌سوی خداشناسی» نوشته هارون یحیی، توسط حسین اژدرزاده؛ «ملکوت زمان: در ارتباط با حضرت ولی‌عصر (عج)» نوشته مهدی قاسمی منفرد، توسط هادی برزگر و «کتاب و کتابخوانی در آیینه مقام معظم رهبری» گردآوری مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) توسط حوریه صدیقی معرفی و تجربه خواندن آنها با حاضرین به اشتراک گذاشته شد.

برگزاری نشست «کتاب‌خوان مدرسه‌ای» در دبیرستان نمونه دولتی حجاب اسکو

به مناسبت گرامیداشت بیست و پنجمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران نشست کتاب‌خوان مدرسه‌ای با همکاری دبیرستان نمونه دولتی حجاب اسکو برگزار شد.

در این نشست «وزارت‌ طوطی‌: چهارده روایت از دوره قاجار» نوشته مجید ملامحمدی، توسط فرنیا کیانی؛ «سفرهای نیکلا کوچولو نوشته سامپه گوسینی، توسط ثمین اصدقی؛ «اختراعات مهم از آتش تا ماهواره» نوشته ایروین رابین، ‌توسط شادی خلیلی؛ «عابد و دینارها و ٣٣ حکایت اخلاقی دیگر» نوشته مهدی حجوانی، توسط حدیث همپایی؛ «کتاب خوب، کتاب بد» نوشته محمد طیب، توسط حوریه صدیقی (کتابدار کتابخانه) و «آواز مرغ باران: داستان زندگی امام هادی (ع)» نوشته مجید ملامحمدی توسط نسیبه جباری به علاقه‌مندان معرفی شد.

برگزاری نشست «کتاب‌خوان مدرسه‌ای» در دبستان علی‌اصغر اسکو

در این نشست که با همکاری مدرسه ابتدائی علی‌اصغر شهرستان اسکو برگزار شد، کتاب‌های «برگ‌ها» نوشته مرتضی اسماعیلی سهی، توسط عرفان عابدینی؛ «روبوت فراری» نوشته لستر دل ری، توسط سجاد عظمائی؛ «میراث فرهنگی» نوشته مسعود جوادیان، توسط محمدرضا رشیدی؛ «بعد از پدر، باران» نوشته مصطفی رحماندوست، توسط سجاد سیدان و «دستگاه گردش خون» نوشته فرانسیس هالتون توسط علی فاتحی با کتابدوستان به‌اشتراک گذاشته شد.

برگزاری نشست جمع‌خوانی کتاب «من و کتاب»

نشست جمع‌خوانی کتاب «من و کتاب» نوشته رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) از ویژه‌برنامه‌های این کتابخانه در ایام گرامیداشت کتاب بود؛ همچنین قصه‌گویی از کتاب «مدرسه فرشته‌ها» نوشته شیما شهریاری، برای کودکان و برگزاری مسابقه نقاشی و رنگ‌آمیزی برای سنین ۷ تا ۱۰ سال و رنگ‌آمیزی ۵ تا ۶ از برنامه‌های دیگر این مرکز بود.

 برپایی نمایشگاه کتاب ویژه گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی

در این نمایشگاه، کتاب‌هایی با موضوعات متفاوت به علاقه‌مندان ارائه شد و همچنین نمایشگاه کتاب ویژه‌ای با هدف گسترش و تبلیغ فرهنگ کتاب و کتابخوانی با رویکرد مطالعه مفید در بخش کودک این کتابخانه برگزار شد. 

برپایی ایستگاه اهدای نشریات

ایستگاه اهدای نشریه شهید مطهری اسکو به مناسبت ایام گرامیداشت کتاب، کتابخوانی و کتابدار در راستای اشاعه فرهنگ مطالعه، برپا شد. این ایستگاه به همت کتابداران این کتابخانه و باهدف ارتقای سطح مطالعه و جذب شهروندان به کتاب و کتابخوانی دایر شده و به ارائه انواع نشریات در موضوعات مختلف به علاقه‌مندان پرداخت.

همچنین برای آشنایی بیشتر مراجعه‌کنندگان با نشریات موجود در کتابخانه‌های عمومی، بیش از ۵۰ نسخه از نشریات این کتابخانه نیز به مراجعه‌کنندگان اهدا شد.

برگزاری نشست ادبی در کتابخانه عمومی شهید مطهری اسکو

 

به مناسبت گرامیداشت بیست و پنجمین ایام گرامیداشت کتاب، کتابخوانی و کتابدار جلسه انجمن ادبی کتابخانه عمومی شهید مطهری اسکو با حضور قلی‌زاده، رئیس اداره ارشاد اسلامی؛ سلیم‌زاده، معاون شهرداری شهرستان اسکو و جمعی از شاعران و دوستداران شعر و ادب برگزار شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: