کد خبر: 32411
تاریخ انتشار: یکشنبه, 10 دی 1396 - 17:30

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

احداث کتابخانه در مسکن مهر سمنان

منبع : لیزنا
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان در نشست انجمن کتابخانه‌های شهرستان سمنان از احداث کتابخانه در منطقه مسکن مهر خبر داد.
احداث کتابخانه در مسکن مهر سمنان

 به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی سمنان، جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان سمنان با حضور نورعلی غلامحسین نیا سماکوش برگزار شد.

 مدیرکل کتابخانه‌های عمومی سمنان در این نشست با اشاره به جمعیت مسکن مهر سمنان، لزوم ایجاد کتابخانه در این منطقه را یادآور شد و گفت: برای احداث کتابخانه در این منطقه، زمینی به مساحت ۱۲۰۰ مترمربع و اعتباری بالغ‌بر ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در نظر گرفته شده است. این امر در حال حاضر از اولویت‌های اداره کل است که امیدواریم با حمایت و مساعدت استاندار محترم شاهد تحقق آن باشیم.

 در ادامه این نشست سید عباس دانایی، فرماندار سمنان نیز، با تأکید بر تأثیر کتابخوانی بر پیشرفت جامعه، بیان کرد: باید همه  دستگاه‌های  اجرایی به‌ویژه نهادهای فرهنگی دغدغه ترویج فرهنگ مطالعه را داشته باشند. در حال حاضر کتابخانه موجود در شهرک امیرالمؤمنین (ع)  پاسخگوی نیاز ساکنین مسکن مهر نیست؛ برای احداث کتابخانه جدید بخشی از کارها انجام شده و امید است در آینده‌ای نزدیک شاهد ساخت این کتابخانه باشیم.

 در ادامه محمد مرادی، سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان سمنان با اشاره به برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی در هفته کتاب گفت: در این هفته ۱۷۱ برنامه فرهنگی در سطح کتابخانه‌های شهرستان سمنان برگزار شد. علاوه بر این برای جذب مخاطب به کتابخانه‌های عمومی همواره فعالیت‌های متنوعی در این مراکز انجام می‌شود؛ کلاس‌های نقاشی، مثنوی‌خوانی، نشست کتاب‌خوان و قصه‌گویی ازجمله این  برنامه‌ها است.

 مرادی با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره اهدای کتاب‌های مازاد گفت: خوشبختانه این جشنواره با استقبال شهروندان سمنانی و مسئولان روبه‌رو و طی آن ۴۷ هزار نسخه کتاب به اداره کتابخانه‌های شهرستان اهدا شد.

 وی ضمن قدردانی از شهرداری و شورای اسلامی شهر سمنان افزود: با پرداخت نیم درصد شهرداری سمنان ۱۱ کار عمرانی در کتابخانه‌های این شهرستان با اعتباری قریب به ۱۷۰ میلیون ریال انجام شد.

 در ادامه این نشست منصور فرزامی راد، عضو انجمن کتابخانه‌های استان سمنان نیز با اشاره به نقش خانواده و آموزش‌وپرورش در ترویج فرهنگ مطالعه، گسترش این فرهنگ را زمینه‌ساز کاهش معضلات اجتماعی دانست.

 در خاتمه این جلسه سایر اعضای انجمن کتابخانه‌های شهرستان سمنان به بحث و تبادل‌نظر در خصوص شیوه‌های ترویج کتابخوانی پرداختند.

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: