کد خبر: 32782
تاریخ انتشار: سه شنبه, 03 بهمن 1396 - 12:04

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

پزشکان بافقی در استان یزد کتاب‌های برگزیده خود را معرفی کردند

منبع : لیزنا
جمعی از پزشکان شهرستان بافق در نشست کتاب‌خوان ویژه «پزشکان» که به میزبانی کتابخانه عمومی محمد مفیدی برگزار شد، کتاب‌های برگزیده خود را به حاضران معرفی کردند.
پزشکان بافقی در استان یزد کتاب‌های برگزیده خود را معرفی کردند

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد، کتاب‌خوان ویژه «پزشکان» با حضور رؤسای ادارات کتابخانه‌های عمومی و فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان و جمعی از پزشکان، اهالی قلم و کتابداران  در کتابخانه عمومی محمد مفیدی برگزار شد. طی این نشست ۸ تن از پزشکان و فعالان فرهنگی شهرستان به معرفی کتاب موردنظر خود پرداختند.

نخستین کتاب معرفی‌شده در این نشست «رازهایی درباره زنان که هر مردی باید آن‌ها را بداند» اثر باربارا دی‌آنجلیس بود. این کتاب را عباس ابراهیمی، از فعالان فرهنگی شهرستان به حاضران معرفی کرد.

دومین ارائه‌کننده نشست، سیدمحمود میرترابی، از پزشکان بافقی  به معرفی کتاب «هنر اندیشیدن» اثر جان مکسول پرداخت و گفت: به ما آموخته‌اند که فکر کنیم اما شیوه‌های تفکر را آموزش نداده‌اند. مهم‌ترین عامل موفقیت در زندگی، خوب فکر کردن است و این کتاب ۱۱ روش برای اندیشیدن معرفی کرده که به ذهن نظم می‌بخشد.

محمدجواد مهدی‌زاده، پزشک و عضو کتابخانه‌ نیز در این نشست کتاب «آهنگ پنهان: تاریخ پیدایش جهان» نوشته خوان ذوان ترین را معرفی کرد.

سمانه حبیبیان، از دیگر پزشکان شهرستان نیز کتاب «از حال بد به حال خوب» اثر  دیوید برنز را معرفی کرد و در خصوص آن گفت: موضوع اصلی کتاب این است که احساسات و روحیات ما بیش از آن‌که تحت تأثیر حوادث بیرونی باشد، از افکار و طرز تلقی ما ناشی می‌شود. درواقع بیشتر اضطراب‌ها و هراس‌ها ناشی از افکار غیرمنطقی است.

طیبه ناظمی، دیگر پزشک بافقی نیز در این نشست به معرفی کتاب «می‌خواهم عاشق بسازمت» نوشته محمدحسین فلاح پرداخت. وی این کتاب را از آثار موفق در زمینه روش‌های تربیت دینی و اسلامی فرزند دانست.

همچنین کتاب «خاطرات شازده حمام» اثر محمدحسین پاپلی توسط محمدرضا آیت‌اللهی در این نشست معرفی شد. این پزشک بافقی در معرفی این اثر گفت: این کتاب، روایت خاطرات شیرین و خواندنی دوران کودکی محمدحسین پاپلی یزدی، در چهار جلد منتشر شده است. وی در این کتاب گوشه‌ای از اوضاع اجتماعی شهر یزد را در دهه ۳۰ بیان می‌کند.

کتاب «قلعه حیوانات» اثر جورج اورول هفتمین کتابی بود که توسط محمد حیدری، پزشک بافقی به حاضران معرفی شد.

 

طیبه زینلی، آخرین پزشکی بود که در این نشست به معرفی کتاب «رازهایی درباره زندگی که هر فردی باید بداند» نوشته باربارادی آنجلیس پرداخت

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: