کد خبر: 32967
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 12 بهمن 1396 - 21:05

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

برنامه های فرهنگی کتابخانه های عمومی شهرستان بیرجند استان خراسان جنوبی

منبع : لیزنا
 کتابخانه های عمومی استاد سعیدی، شهدای باقریه، ۹ دی، الغدیر و شهید حاجی آبادی شهرستان بیرجند در هفته اول بهمن ماه میزبان برنامه های فرهنگی متنوعی بودند.
برنامه های فرهنگی کتابخانه های عمومی شهرستان بیرجند استان خراسان جنوبی

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی، کتابخانه های عمومی استاد سعیدی، شهدای باقریه، ۹ دی، الغدیر و شهید حاجی آبادی برنامه هایی از قبیل جمع خوانی کتاب، نشست کتاب خوان، شاهنامه خوانی و قصه گویی برگزار کردند.

جمع خوانی کتاب «غروب خورشید در سامرا» در کتابخانه استاد سعیدی

کتاب «غروب خورشید در سامرا» در کتابخ انه استاد سعیدی با حضور جمعی از اعضای کتابخانه جمع خوانی شد. در این نشست، ابتدا حاضران با طرح کتابخوان ماه آشنا شدند. سپس معرفی اجمالی از کتاب «غروب خورشید در سامرا» برای اعضا ارائه شد و پس از آن صفحاتی از کتاب توسط اعضا خوانده شود.

نشست کتاب خوان مدرسه ای کتابخانه استاد سعیدی در دبستان مسلم بن عقیل

نشست کتاب خوان مدرسه ای کتابخانه استاد سعیدی در دبستان مسلم بن عقیل با حضور علاقه مندان برگزار شد. در این نشست، هفت نفر به معرفی کتاب مورد علاقه خود پرداختند که به این شرح است:

«سالم بمانیم» نوشته جوی کاولی/ ارائه توسط: یوسف چهکندی، «آرزوی بزرگ یک کفاش» نوشته محمود پور وهاب/ ارائه توسط: محمد امینی، «سیاوش در آتش» نوشته محمدرضا یوسفی/ ارائه توسط: محمداحسان خسروی، «بوسه اهریمن» نوشته محمدرضا یوسفی/ ارائه توسط: مهدیار سیدآبادی، «پیرمرد و جوان بخشنده» نوشته محمود پوروهاب/ ارائه توسط: حسین درویشی، «هنگام زلزله چه باید کرد؟» نوشته نوبوا کومیزاکی/ ارائه توسط: مهدی برزگران و «کمک کردن» نوشته ایلین دی/ ارائه توسط: سینا دریایی.

جلسه شاهنامه خوانی در کتابخانه شهدای باقریه

اولین نشست شاهنامه خوانی در کتابخانه شهدای باقریه بیرجند و با هدف ترغیب کودکان و نوجوانان به مطالعه شاهنامه و آشنایی با داستان های کهن شاهنامه و ارج نهادن به شعر و ادب پارسی برگزار شد. در این نشست، ابتدا مسئول کتابخانه بعد از توضیحات مختصر درباره شاهنامه و خالق این اثر منحصر به فرد، با روخوانی ابیات شاهنامه با لحن و صوت حماسی، کودکان و نوجوانان را ترغیب به خواندن شاهنامه و توجه به این اثر مهم ادبی کرد، سپس به تمرین کردن با کودکان و نوجوانان برای صحیح خوانی ابیات شاهنامه پرداخت و هر یک از حضار ابیاتی از شاهنامه را خواندند.

 

 

کارگاه «تمرین نویسندگی» در باقریه کتابخانه شهدای

کتابخانه شهدای باقریه بیرجند با حضور جمعی از اعضای کتابخانه در گروه های سنی کودک و نوجوان، اقدام به برگزاری کارگاه تمرین نویسندگی خلاق کرد. در این کارگاه، از هر شرکت کننده خواسته شد تا از ظرف کلمات، سه کلمه که در کاغذهای تا شده نوشته شده بود را انتخاب کنند و بعد از بازکردن کاغذ و در زمانی حدود ۱۵ دقیقه، به نوشتن هر گونه مطلب خلاقانه در قالب جمله، داستان، شعر، طنز و ... بپردازند. سپس هر یک از شرکت کنندگان با صدای بلند و در حضور دیگران نوشته های خود را خواندند که در پایان بعد از داوری به یک نفر جایزه ویژه تعلق گرفت. هدف از برگزاری این کارگاه که به صورت مستمر در کتابخانه برگزار می شود، پرورش مهارت نویسندگی خلاق، پرورش ادبی، افزایش اعتماد به نفس، افزایش خلاقیت در کودکان و نوجوانان می باشد. همچنین می توان از دیگر اهداف این جلسه به ترغیب شرکت کنندگان به مطالعه و این که با بیشتر خواندن می توانند دایره لغات ذهنی شان را افزون کنند و این گونه راه نویسندگی را بر خود آسان کنند، اشاره داشت.

بازدید دانش آموزان مدرسه کسروی از کتابخانه شهید مرتضی حاجی آبادی

جمعی از دانش آموزان مدرسه متوسطه نوبت اول کسروی از کتابخانه عمومی شهید مرتضی حاجی آبادی روستای حاجی آباد بازدید کردند. هدف از این بازدید، آشنایی دانش آموزان با کتابخانه و فعالیت های جانبی آن از جمله نشست کتاب خوان، جمع خوانی و تشویق دانش آموزان به مطالعه و کتابخوانی بود. همچنین دانش آموزان برای انجام طرح مشارکت دانش آموزان برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی از منابع کتابخانه استفاده کردند و به صورت گروهی به انجام تحقیق در این رابطه پرداختند

جمع خوانی کتاب «قصه های قشنگ» در کتابخانه شهید مرتضی حاجی آبادی

کتاب «قصه های خیلی قشنگ» به قلم محمود پور وهاب و مجید ملامحمدی در کتابخانه عمومی شهید مرتضی حاجی آبادی جمع خوانی شد. این کتاب ۱۴ جلدی در یک مجلد جمع شده که هر جلد آن به یک موضوع نو و خواندنی اختصاص دارد، مثل مهربانی با حیوانات، ارزش کار و تلاش، گذشت و بخشش، احترام به دیگران، کمک به نیازمندان، مهمان نوازی، ارزش صدقه، احترام به پدر ومادر، مهربانی با کودکان، عیادت بیماران و ... هر جلد شامل چند قصه شیرین درباره رفتار و زندگی چهارده معصوم (ع) است که می تواند در روش های تربیتی– رفتاری کودکان به کار آید.

صد و یکمین نشست کتاب خوان کتابخانه ای شهرستان بیرجند در کتابخانه ۹ دی

صد و یکمین نشست کتاب خوان کتابخانه ای شهرستان بیرجند در کتابخانه عمومی ۹ دی با حضور علاقه مندان برگزار شد.

در این نشست، شش نفر به معرفی کتاب مورد علاقه خود پرداختند که به شرح ذیل است:

«من و دنیای احساساتم» نوشته الیزابت تسولر/ ارائه توسط: سارا نخعی، «دنیایی را تصور کن» نوشته بریژیت لابه/ ارائه توسط: نرگس اسدزاده، «جوان ترین رهبر» نوشته نادره عزیزی نیک/ ارائه توسط: عاطفه آزاد، امیر گل ها نوشته حسین سیدی/ ارائه توسط: خدیجه کارگر، «بیایید داستان بنویسیم» نوشته مهدی میرکیایی/ ارائه توسط: نرجس کاوسی و «همنام گل های بهاری» نوشته حسین سیدی/ ارائه توسط: سهیلا عمادی.

نشست کتاب خوان مدرسه ای به همت کتابخانه الغدیر در دبستان غلامحسین خطایی

در این نشست، هفت نفر به معرفی کتاب مورد علاقه خود پرداختند که به شرح ذیل است:

«روزی که مدادشمعی ها به خانه برگشتند» نوشته درو دی والت/ ارائه توسط: فاطمه زهرا رستم نژاد، «خواستن توانستن است» نوشته م. ح عباسپور/ ارائه توسط: کیانا اسلامی، «دوغ و دروغ» نوشته جواد محقق/ ارائه توسط: هدیه چاپاری، «نگو نمی توانم» نوشته محمدرضا سرشار/ ارائه توسط: الهام اسلامی، «اول هرکار بسم الله» نوشته صدیقه قناویزچی/ ارائه توسط: نازنین زهرا نخعی و «لباس همیشگی من» نوشته هری یت زیگرت/ ارائه توسط: فاطمه حسین زاده.

قصه گویی و معرفی کتاب در کتابخانه الغدیر

 

به مناسبت فرارسیدن ولادت حضرت زینب کبری(س) و روز پرستار، قصه گویی از کتاب «پرستار کربلا حضرت زینب کبری(س)» تألیف مهدی وحیدی صدر در کتابخانه عمومی الغدیر انجام و این کتاب به کودکان معرفی شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: