کد خبر: 33002
تاریخ انتشار: شنبه, 14 بهمن 1396 - 09:37

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

اقدامات استان مركزي در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی

منبع : لیزنا
جلسه بررسی اقدامات روسای ادارات شهرستان‌ها در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با حضور احمدی، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی و جمعی از کارشناسان ستادی و روسای ادارات شهرستان، برگزار شد.
اقدامات استان مركزي در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی، جلسه بررسی اقدامات روسای ادارات شهرستان‌ها در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با حضور احمدی، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی و جمعی از کارشناسان ستادی و روسای ادارات شهرستان، برگزار شد.

احمدی در ابتدای این جلسه گفت: دستگاه‌های اجرایی استان بر اساس برنامه‌ها و مأموریت‌های محوله به پیگیری اهداف طرح پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی، مکلف هستند.

وی افزود: اجرای برنامه‌هایی در زمینه پیشگیری از طلاق، پیشگیری و درمان اعتیاد، اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در سکونتگاه‌های غیررسمی و آشنایی با آسیب‌های فضای مجازی، بخشی از این طرح است.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی ادامه داد: تأکید رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) بر پیشگیری و درمان آسیب‌های اجتماعی مانند اعتیاد، طلاق، حاشیه‌نشینی، بی‌بندوباری و مناطق بحرانی نشان وجود این معضلات دارد.

در ادامه این نشست، سعید صحتی کارشناس امور کتابخانه‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی با اشاره به مفاد تعهدنامه کتابخانه‌های عمومی استان در راستای طرح پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی از کارشناسان درخواست کرد در اسرع وقت، نسبت به ارائه گزارش اقدامات خود در این حوزه اقدام کنند.

 

بررسی عملکرد و اقدامات روسای ادارات شهرستان‌ها در خصوص میزان پیگیری و به‌کارگیری اقدامات خلاقانه در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، بخش دیگری از این نشست بود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: