کد خبر: 33132
تاریخ انتشار: شنبه, 21 بهمن 1396 - 11:26

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

«نشست روایتگری انقلاب» در خرم‌آباد استان لرستان برگزار شد

منبع : لیزنا
«نشست روایتگری انقلاب» به همت اداره کل کتابخانه‌های عمومی لرستان و با همکاری اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، در خرم‌آباد برگزار شد.
«نشست روایتگری انقلاب» در خرم‌آباد استان لرستان برگزار شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی لرستان، «نشست روایتگری انقلاب» با حضور کتابداران، اهالی فرهنگ، فعالین حوزه کتاب، اصحاب رسانه و جمعی از مسئولین و مدیران استانی و شهرستانی در سالن همایش اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان لرستان برگزار شد.

علی جهان‌آرا، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان برگزاری این نشست را فرصتی مغتنم جهت آشنایی نسل جوان با حوادث و وقایع دوران پیروزی انقلاب دانست و اظهار داشت: امید است، برگزاری این نشست در تبیین حوادث منجر به پیروزی انقلاب اسلامی و شناساندن انقلاب و آرمان‌های آن به نسل جوان تأثیرگذار باشد. انقلاب اسلامی ایران، انقلابی عقیدتی و فرهنگی است که با هدف کسب استقلال، آزادی و بازیابی هویت فرهنگی و مذهبی خویش شکل گرفت.

در ادامه این مراسم حاضرین در نشست که از مبارزان انقلابی شهرستان خرم‌آباد در دوران پیروزی انقلاب اسلامی بودند به بیان روایات و خاطراتی از حوادث این ایام پرداختند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رمضان تیموری نخستین روایت گر این نشست بود. وی اظهار داشت: «میشل فوکو» مورخ معروف فرانسوی از انقلاب اسلامی ایران با عنوان انقلابی که تاریخ بشریت را به هم ‌ریخت، یادکرد اما متأسفانه جایگاه انقلاب اسلامی هنوز به‌گونه‌ای شایسته، برای نسل جوان تبیین نشده است.

وی همچنین به بیان خاطراتی از مبارزات شهید مدنی، شهید دستغیب و همچنین حجت‌الاسلام‌والمسلمین روشن در دوران مبارزه با رژیم پهلوی پرداخت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدمهدی روشن، دیگر روایت گر این مراسم بود که از خاطرات مرحوم آیت‌الله کمالوند و شهید مدنی در ایام پیروزی انقلاب و همچنین سفر شهید نواب صفوی به روستای سراب شیخعلی شهرستان سلسله سخن گفت.

در ادامه سیده طاهره موسوی به تشریح و تبیین نقش بانوان شهرستان خرم‌آباد و مبارزات آن‌ها در دوران پیروزی انقلاب پرداخت.

عزت‌الله چنگایی آخرین روایتگر وقایع انقلاب در این مراسم بود که به چرایی و چگونگی شکل‌گیری انقلاب اسلامی پرداخت و خاطراتی از حشمت‌الله بیرانوند و جلال سرباز از شهدای انقلاب اسلامی در شهرستان خرم‌آباد را بیان کرد.

در ادامه این مراسم از خانواده شهید حشمت‌الله بیرانوند تجلیل شد.

پخش کلیپ با موضوع پیروزی انقلاب اسلامی، تواشیح‌خوانی گروه «ربیع الانعام» و قصه‌خوانی آتنا همت پور، کودک روشن‌دل عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان  از بخش‌های دیگر این نشست بود. همچنین در این مراسم از کتاب «مهتاب و باروت»، مجموعه خاطرات زنان مبارز لرستانی تألیف سیده طاهره موسوی رونمایی شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: