کد خبر: 33354
تاریخ انتشار: شنبه, 05 اسفند 1396 - 10:16

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

جمع خوانی کتاب «لحظه های انقلاب» در دبیرستان پنج مهر اروند استان خوزستان

منبع : لیزنا
 با هدف معرفی آرمان های انقلاب اسلامی به نسل نوجوان، نشست جمع خوانی کتاب «لحظه های انقلاب»، توسط کتابخانه عمومی شهدای اروند آبادان در دبیرستان پنج مهر برگزار شد.
جمع خوانی کتاب «لحظه های انقلاب» در دبیرستان پنج مهر اروند استان خوزستان

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان، احمد ربیعی مسئول کتابخانه عمومی شهدای اروند از برگزاری نشست جمع خوانی کتاب «لحظه های انقلاب» نوشته محمود گلابدره یی در دبیرستان پنج مهر خبر داد و گفت: این برنامه در راستای گرامیدداشت ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی و با هدف آشنایی نوجوانان با دوران انقلاب برگزار شد.

در ابتدای این نشست علیزاده مدیر دبیرستان پنج مهر با گرامیدداشت دهه فجر در این زمینه گفت: رهبری اصلی انقلاب اسلامی با یک مرجع تقلید بود و تعداد زیادی از اساتید و مدرسین حوزه‌های علمیه به ویژه حوزه علمیه قم جزء مبارزانی بودند که علیه سلطنت پهلوی بیانیه صادر می کردند. ‌

در ادامه نشست؛ احمد ربیعی، مسئول کتابخانه عمومی شهدای اروند آبادان به معرفی رویدادهای انقلاب پرداخت و عنوان کرد: آغاز حرکت تاریخی انقلاب با اعتراضات امام خمینی(ره)  و دیگر علمای دینی به رفتارهای خلاف دین دستگاه مزدور پهلوی از سال ۱۳۴۱ آغاز شد و در سال ۱۳۴۲ امام خمینی(ره)  در پی اعتراضات تند به حکومت در روز عاشورا و در مدرسه فیضیه قم بازداشت و سپس موجب رخداد ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ و حرکت‌های اعتراضی مردم و درگیری با ماموران حکومتی در برخی شهرها و در نتیجه کشتار برخی معترضان شد.

ربیعی ادامه داد: انتشار مقاله‌ای با عنوان ایران و استعمار سرخ و سیاه در روزنامه‌اطلاعات که در آن به مراجع شیعه و به خصوص امام انقلاب توهین شده بود موجب تشدید حرکت‌های اعتراضی شد که با برخورد خشن و مسلحانه ماموران رژیم پهلوی در تاریخ ۱۹ دی ۱۳۵۶ش در قم به گسترده شدن اعتراضات و سرایت آن به شهرهای دیگر انجامید. امام خمینی(ره)  که از عراق به پاریس رفته بود و با مصاحبه‌ها و پیام‌های خود انقلاب را رهبری می‌کرد در ۱۲ بهمن۱۳۵۷ به ایران بازگشت و در ۲۲ بهمن همان سال نظام پادشاهی رسماً سقوط کرد.

در انتهای برنامه کتاب لحظه های انقلاب  بصورت نشست جمع خوانی  معرفی شد و به۱۰ نفر از دانش آموز کتابخوان این مدرسه با حضور خانواده آنها جوایزی اهداء شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: