کد خبر: 33466
تاریخ انتشار: شنبه, 12 اسفند 1396 - 13:44

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

افتتاح، بازگشایی و کلنگ زنی چهار کتابخانه عمومی در خراسان جنوبی

منبع : لیزنا
 آیین افتتاح، بازگشایی و کلنگ زنی چهار کتابخانه عمومی در شهرستان‌های فردوس و سرایان استان خراسان جنوبی انجام شد.
افتتاح، بازگشایی و کلنگ زنی چهار کتابخانه عمومی در خراسان جنوبی

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی، در مراسمی که سی‌ام بهمن‌ماه با حضور کاظم قلم چی، رئیس بنیاد علمی آموزشی قلم چی، نماینده شهرستان‌های فردوس، سرایان، طبس و بشرویه در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استانی برگزار شد، کتابخانه‌های عمومی انسیه کامیاب روستای دوست‌آباد و قلم چی شهر سه قلعه شهرستان سرایان افتتاح، کتابخانه عمومی علامه شیخ مفید باغشهر اسلامیه شهرستان فردوس بازگشایی و همچنین کلنگ کتابخانه عمومی قلم چی فردوس به زمین زده شد.

کاظم قلم چی با اشاره به دغدغه مسئولان این استان در حوزه کتاب و کتابخوانی، اظهار داشت: دانش آموزان، سرمایه‌های ما هستند و این سرمایه، تفکر و دانش آن‌هاست.

امیر حسنخانی، نماینده شهرستان‌های فردوس، سرایان، طبس و بشرویه در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم، غفلت از آموزش‌وپرورش دانش آموزان را دلیل اصلی مشکلات جامعه امروز دانست.

در ادامه این مراسم محمدرضا رضایی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان با اشاره به افزایش اعتبارات تملک دارایی اداره کل کتابخانه‌ها، اذعان داشت: امروز بحث کتاب و کتابخوانی دغدغه مسئولان استان است. بنیاد علمی آموزشی قلم چی برای ساخت و تجهیز کتابخانه‌های عمومی قلم چی سه قلعه و انسیه کامیاب روستای دوست‌آباد شهرستان سرایان درمجموع مبلغ ۲ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال هزینه کرده است؛ دولت نیز برای ساختمان کتابخانه قلم چی سه قلعه یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال و برای کتابخانه انسیه کامیاب ۶۲۰ میلیون ریال صرف کرده است.

وی ضمن تقدیر از خیرانی که در ساخت کتابخانه‌ها یاری‌رسان بوده‌اند، ادامه داد: قربان کامیاب، خیر دوست‌آبادی، زمین کتابخانه انسیه کامیاب روستای دوست‌آباد را وقف و علاوه بر آن مبلغ ۶۰۰ میلیون ریال برای ساخت این کتابخانه اختصاص داد. این کتابخانه به نام دختر مرحوم وی «انسیه کامیاب» نام‌گذاری شد.

رضایی اظهار داشت: کتابخانه مرکزی فردوس نیز با تخصیص ۱۱ میلیارد ریال اعتبار از سوی بنیاد قلم چی و نیز ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از طرف امیر حسنخانی، نماینده شهرستان‌های فردوس، سرایان، طبس و بشرویه در مجلس شورای اسلامی با زیربنای ۱۵۰۰ مترمربع ساخته می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی یادآور شد: کتابخانه شیخ مفید باغشهر اسلامیه شهرستان فردوس نیز با اعتباری بالغ‌بر یک میلیارد و ۷۲۰ میلیون ریال بهسازی و تجهیز شد.

محمد کریمی، فرماندار شهرستان سرایان نیز در این مراسم اظهار داشت: اندیشه‌های نو، حرکت‌های جدید می‌آفرینند؛ اندیشه‌ها با دانش، نشر می‌یابند و برای توسعه و دانایی باید کتاب بخوانیم. به‌رغم محرومیت‌های موجود در منطقه، از دانایی و توانایی در حوزه علم، محروم نبوده‌ایم؛ اما برای رفع محرومیت‌ها نیازمند حضور و یاری خیران هستیم.

حجت‌الاسلام بابایی، امام‌جمعه فردوس نیز با بیان نکاتی پیرامون ارزش علم، گفت: افتخار ما اینست که معجزه پیامبرمان، کتاب و از جنس فرهنگ و علم بوده است.

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: