کد خبر: 33529
تاریخ انتشار: سه شنبه, 15 اسفند 1396 - 11:39

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

احداث کتابخانه عمومی، مهم‌ترین مطالبه شهروندان صدرای استان فارس

نخستین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهر صدرا با هدف بررسی روند ساخت کتابخانه عمومی این شهر برگزار شد.

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی فارس، نخستین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهر صدرا ۶ اسفندماه، با حضور روح‌الله منوچهری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس؛ حیدر عالیشوندی، فرماندار شیراز؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین نژادیان، امام‌جمعه صدرا؛ عباس ملک‌زاده، شهردار صدرا و جمعی از مسئولان تشکیل شد. پرداخت سهم نیم درصد انجمن کتابخانه‌های عمومی صدرا، تعیین تکلیف ساخت کتابخانه عمومی شهر صدرا، اختصاص ساختمان برای راه‌اندازی کتابخانه عمومی در این شهر در کمترین زمان ممکن و تعیین اعضای حقیقی انجمن کتابخانه‌های عمومی صدرا از موضوع‌های مطرح‌شده در این  جلسه بود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس در این نشست با تصریح اینکه صدرا یکی از مهم‌ترین شهرهای استان است که به کتابخانه عمومی نیاز دارد، اظهار داشت: ۲۲ سال است که شهر صدرا در کنار شهر شیراز تأسیس شده، اما این شهر هنوز کتابخانه عمومی ندارد و ساکنین صدرا باید برای استفاده از خدمات کتابخانه‌ای به نزدیک‌ترین کتابخانه عمومی در شیراز مراجعه کنند. سال گذشته، کلنگ ساخت بزرگ‌ترین کتابخانه عمومی فارس در شهر صدرا به زمین خورد؛ اما باوجود تهیه نقشه این کتابخانه و انجام مراحل اولیه ساخت آن، زمین کتابخانه با مشکل مواجه شد؛ امید است با رفع مشکل زمین با کمک مسئولان شهر صدرا و جذب بودجه برای این کتابخانه، ساخت کتابخانه عمومی صدرا هرچه زودتر آغاز شود.

وی تصریح کرد: ساخت کتابخانه عمومی صدرا فرایندی زمان‌بر است؛ بر این اساس اگر در این شهر ساختمان مناسبی به کتابخانه عمومی اختصاص یابد، اداره کل کتابخانه‌های عمومی فارس در کمترین زمان ممکن آن را تجهیز و آماده بهره‌برداری خواهد کرد.

کتابخانه یکی از الزامات شهر است

حیدر عالیشوندی، فرماندار شهرستان شیراز نیز در این نشست با تأکید بر اینکه کتابخانه یکی از الزامات شهر صدرا است، اظهار داشت: اگر بخواهیم فرهنگ معاشرت و زندگی را در جامعه پیاده کنیم، به زیرساخت نیاز داریم و مهم‌ترین زیرساخت فرهنگی، کتابخانه عمومی است. انجمن کتابخانه عمومی شهر صدرا فعالیت خود را برای بهبود وضعیت کتابخوانی و ایجاد کتابخانه عمومی در صدرا آغاز کرده است و مهم‌ترین مسئولیت آن افتتاح کتابخانه در این شهر خواهد بود.

بزرگ‌ترین کتابخانه عمومی فارس در صدرا ساخته می‌شود

عباس ملک‌زاده، شهردار صدرا نیز در ادامه این دیدار با تصریح اینکه صدرا با جمعیت بیش از ۱۵۰ هزار نفر از امکانات فرهنگی محروم است، عنوان کرد: ساخت کتابخانه عمومی مهم‌ترین خواسته ساکنین شهر صدرا است؛ این در حالی است که تاکنون فعالیت‌های کتابخوانی گسترده‌ای در این شهر انجام و صدرا در چهارمین جشنواره پایتخت کتاب ایران در رده سه شهر منتخب قرار گرفته است. هدف مسئولان شهر صدرا از حضور در جشنواره پایتخت کتاب ایران، جذب بودجه ملی برای ساخت بزرگ‌ترین کتابخانه عمومی استان در این شهر بوده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین نژادیان، امام‌جمعه صدرا نیز از نبود کتابخانه عمومی در این شهر انتقاد کرد و خواستار رفع مشکل زمین کتابخانه عمومی صدرا و تعیین تکلیف روند ساخت این کتابخانه شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: