کد خبر: 33542
تاریخ انتشار: سه شنبه, 15 اسفند 1396 - 11:57

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

امام‌جمعه موقت یزد کتاب‌های برگزیده خود را معرفی کرد

منبع : لیزنا
 امام‌جمعه موقت یزد در نشست «کتاب تأثیرگذار من»، در بخش جنبی نمایشگاه بزرگ کتاب استان، دو کتاب برگزیده خود در حوزه اخلاق را معرفی کرد.
امام‌جمعه موقت یزد کتاب‌های برگزیده خود را معرفی کرد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام  روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد، امام‌جمعه موقت یزد ۷ اسفندماه در نشست «کتاب تأثیرگذار من» که در بخش جنبی نمایشگاه بزرگ کتاب استان برگزار شد، دو کتاب برگزیده خود در حوزه اخلاق را معرفی کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن معزالدینی در ابتدای سخنان خود با انتقاد از وضعیت کتابخوانی در کشور، اظهار داشت: مطالعه از ضروریات زندگی انسان‌ها است؛ ملتی که اهل مطالعه نباشد، خطاهای دیگران را تکرار می‌کند و قادر به استفاده از تجربیات مفید نیست.

وی با اشاره به لزوم اجرای برنامه‌های مفید و اثرگذار فرهنگی در جلب مردم به مطالعه، افزود: اجرای طرح‌هایی همچون «کتاب تأثیرگذار من» می‌تواند به افراد در شناخت منابع مفید و بهره‌گیری از تجربیات مطالعاتی دیگران کمک کند.

حجت‌الاسلام معزالدینی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در سنین جوانی تجربیات موفق کتابخوانی وی را به مطالعه علاقه‌مند کرده است، بیان کرد: کتاب‌هایی همچون «داستان راستان» از شهید مطهری، مجموعه کتاب‌های دکتر شریعتی و کتاب «سفینه‌البحار» اثر مرحوم محدث قمی، ازجمله کتاب‌هایی بود که شوق مطالعه را در بنده ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه گمشده جامعه امروز ادب و اخلاق است، تصریح کرد: به نظر می‌رسد آنچه امروز می‌تواند به فضای فکری جامعه کمک کند، تزریق ادب و اخلاق و باورهای اخلاقی است و مطالعه کتاب‌هایی در این زمینه، نیاز مطالعاتی امروز جامعه محسوب می‌شود. آثار نویسندگانی همچون مرحوم علامه محمدتقی شریعتی، استاد شهید مرتضی مطهری، امام موسی صدر و برادرش مرحوم سید رضا صدر، علامه محمدرضا حکیمی و مرحوم شهید بهشتی به لحاظ ارزش، در سطح بالایی قرار دارد و مفاهیم کتاب‌های آنان با مرور زمان کهنه نمی‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین معزالدینی، در پایان سخنان خود به معرفی دو کتاب از محمد اسفندیاری پرداخت و اظهار دشت: اسفندیاری، نویسنده‌ای برجسته و پرکار است که تقریباً تمامی آثار وی شیرین و جذاب است. کتاب‌های «حقیقت و مدارا» و «آسیب‌شناسی دینی» از کتاب‌هایی است که می‌تواند در مخاطب کتاب‌خوان اثر عمیق و ریشه‌داری بگذارد.

امام‌جمعه موقت یزد ادامه داد: کتاب «حقیقت و مدارا» وظیفه مسلمان و حقیقت‌جو را در حوزه نظر و عمل مشخص می‌کند و فرد را به حقیقت‌خواهی و کشف طریق حق و حقیقت در حوزه نظری و مدارا در حوزه عملی با افرادی که به لحاظ نظری با فرد هم‌عقیده نیستند، ترغیب می‌کند.

وی ادامه داد: کتاب «آسیب‌شناسی دینی» نیز به بیان باورهای دینی که در جامعه امروز نهادینه شده ولی در ساحت دین وارد نشده است، می‌پردازد و در ادامه نیز سعی در آسیب زدایی جامعه از پیامدهای این باورهای غلط دارد.

حجت‌الاسلام معزالدینی، همچنین مطالعه کتاب «ما همه برادریم» اثر دیگری از محمد اسفندیاری که به تشریح نظام اخلاقی اسلام می‌پردازد را به حاضران پیشنهاد کرد.

رقیه دوست فاطمی‌ها، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد نیز در ابتدای نشست «کتاب تأثیرگذار من» با اشاره به اهداف اجرای این طرح گفت: با توجه به اینکه نمی‌توانیم تمامی کتاب‌ها را بخوانیم، استفاده از تجربه مطالعاتی افراد فرهیخته می‌تواند جامعه را به سمت خواندن کتاب‌های مفید و اثرگذار سوق دهد. مردم و به‌ویژه نسل جوان می‌توانند از کتاب‌های تأثیرگذار در زندگی افراد موفق و فرهیخته به‌عنوان تجربه مطالعه‌ای سودمند و لذت‌بخش بهره بگیرند.

در پایان این نشست، با اهدای لوح سپاس و هدیه از حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن معزالدینی قدردانی شد.

گفتنی است، در نشست طرح «کتاب تأثیرگذار من» ویژه دهمین نمایشگاه بزرگ کتاب استان یزد که در غرفه بخش جنبی این نمایشگاه برگزار شد، مدیرکل آموزش‌وپرورش استان، مدیرعامل انجمن خیرین کتابخانه‌ساز یزد، معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسئولان، فرهیختگان و علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی حضور داشتند.

دهمین نمایشگاه کتاب استان یزد از پنجم اسفندماه آغاز و تا روز جمعه یازدهم اسفندماه ۹۶ پذیرای کتاب‌دوستان و کتاب‌خوانان بود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: