کد خبر: 33799
تاریخ انتشار: یکشنبه, 27 اسفند 1396 - 12:19

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

مازندران میزبان بیست و سومین نشست کتاب‌خوان شعر شد

منبع : لیزنا
بیست و سومین نشست کتاب‌خوان شعر کشور با مشارکت موسسه شهرستان ادب از سوی اداره کل کتابخانه‌های عمومی مازندران برگزار شد.
مازندران میزبان بیست و سومین نشست کتاب‌خوان شعر شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی مازندران، نشست کتاب‌خوان شعر با حضور شاعران و کارشناسان مطرح استان و جمعی از اهالی شعر و ادب برگزار شد. علی داودی، مدیر دفتر شعر حوزه هنری میهمان ویژه این نشست بود.

در این نشست ۴ کتاب معرفی شد؛ «سی آه سفید» مجموعه شعر محمدجواد مهدوی، توسط سینا دلشادی (مدیر حوزه هنری مازندران و شاعر)؛ «مادر مرا بر دریا گریست» مجموعه شعر زهرا جهانی، توسط مریم رزاقی (شاعر)؛ «به رنگ نارنگی» مجموعه شعر سیامک بهرام پور، توسط علیرضا دهرویه (شاعر) و «ترانه‌های تمدن» مجموعه شعر سید محمدعلی رضازاده، توسط صادق فغانی معرفی شد.

علی داودی، مدیر دفتر شعر حوزه هنری نیز طی سخنانی در این برنامه گفت: آنچه امروز به شعر انقلاب موسوم شده است همچون خود انقلاب جریانی عمومی است و محدود به چند شاعر شاخص نیست. عمر شعر انقلاب بیش از عمر انقلاب است و ادوار مختلف را پشت سر گذاشته و با سپردن وظیفه سنگینش به شاعران دوره بعد، ‌چشم به تداوم این حرکت دارد و پس از چند دهه رویش می‌توانیم بگوییم شعر انقلاب قدرتمندترین جریان ادبی معاصر شده است.

داودی ادامه داد: امروز جریان سازی  ادبی صرفاً به چاپ کتاب و برگزاری محافل ادبی محدود نمی‌شود؛ رصد فعالیت‌های نسل نو و پوشش و هدایت و راهنمایی آن‌ها بخش عمده‌ای از برنامه شعر را شامل می‌شود و دوستان شاعری که برای تربیت نسل نو تلاش می‌کنند، ‌ ارزش کارشان کم از شعر گفتن نیست.

همچنین آرزو ولیپور، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران در این نشست اظهار داشت: ادبیات فارسی و شعر، محل هنرنمایی و جلوه گری ذوق هنرمندان بسیاری بوده است که در معرفت از دیگران پیشی گرفته‌اند، جهان آفرینش را نه فقط با چشم سر که با چشم دل دیده و با لسانی غیب، قلم را وادار به آفرینش آثاری کرده‌اند که مرکب را هم حتی به شگفتی واداشته است؛ این‌ها اغراق نیست و اهل شعر و ادب بارها با این شگفتی‌ها مواجه شده‌اند.

وی افزود: شعر در فرهنگ اسلام و ایران بسیار محبوب است و شاعران توانا در تاریخ اسلام و ایران ماندگار شده‌اند، اما ماندن در یک سبک و سیاق و یا تکرار سخن پیشینیان، خستگی و رکود می‌آورد، استعدادها را می‌خواباند و ذوق و سلیقه را آشفته می‌کند؛ هرازگاهی باید انسانی بیاید و با قدرت دلدادگی و دلباختگی خود به آستان ادبیات غنی و سرشار از معرفت راستین پارسی، ادیبان را به شعف وادارد.

ولیپور تصریح کرد: نشست‌های کتاب‌خوان شعر بر این اساس برنامه‌ریزی‌شده که استعدادهای شعر و ادب، فرصتی برای معرفی پیدا کنند؛ این نشست‌ها برای پربارتر شدن درخت تناور و پر محصول شعر ماست و ما می‌توانیم در این دورهمی ها، حافظ‌ها، سعدی‌ها، مولوی‌ها، نیماها و قیصرها و در همین مازندران، پازواری ها و طالب‌ها را پیدا کرده و برای رسیدن به جایگاه واقعی‌شان مشوق باشیم.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: