کد خبر: 33905
تاریخ انتشار: سه شنبه, 21 فروردين 1397 - 11:24

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

معرفی کتابخانه‌های برتر استان سمنان در سال جاری

منبع : لیزنا
 مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان با اشاره به این که امسال کتابخانه‌های برتراستان معرفی می شوند گفت: کتابخانه‌ها براساس شاخص های در نظر گرفته شده ارزیابی می شوند.
معرفی کتابخانه‌های برتر استان سمنان در سال جاری

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی سمنان، نورعلی غلامحسین نیا سماکوش در اولین جلسه شورای اداری این اداره کل در سال جاری ضمن بیان اینکه خوشبختانه در سال گذشته همکاران و کتابداران این اداره کل فعالیت‌های خوبی را در راستای ترویج فرهنگ مطالعه داشتند بیان داشت: امیدوارم امسال  شاهد گام‌های موثرتری را در تحقق نهادینه کردن فرهنگ مطالعه برداریم.

وی تصریح کرد: اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان در سال گذشته با همکاری کتابداران و روسای ادارات شهرستان  در بسیاری از شاخص‌های فرهنگی موفق بود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان با اشاره به برگزاری هشتمین جشنواره ملی رضوی در آینده نزدیک افزود: امیدواریم امسال هم مانند سال گذشته در برگزاری این جشنواره موفق باشیم.

وی از استقبال بی نظیر مردم استان سمنان در هفتمین جشنواره ملی رضوی سال گذشته خبر داد و گفت: 30 هزار و 758 نفر از استان سمنان در هفتمین جشنواره کتاب‌خوانی رضوی شرکت کردند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان با بیان اینکه در سال گذشته از 52 کتابخانه عمومی و نهادی استان سمنان توسط تیم کارشناسان اداره کل بازدید شد گفت: در این بازدیدها به مشکلات کتابخانه‌ها و کتابداران رسیدگی شد.

سماکوش اظهار داشت: از اول اردیبهشت ماه امسال تیم بازرسی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان بازدید خود را از کتابخانه‌های عمومی شهرستان گرمسار آغاز می کند.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان برگزاری چهاردوره آموزشی برای پرسنل و کتابداران  رااز دیگر فعالیت ‌های این اداره کل در سال گذشته عنوان کرد و افزود: امسال دوره ‌های آموزشی به صورت تخصصی برگزار می شود.

وی با اشاره به این مطلب که  انجمن خیرین کتابخانه سازدر استان و سه شهرستان مهدیشهر ،سرخه و گرمسار فعالیت خود را در سال گذشته آغاز کردند گفت: در آینده نزدیک انجمن خیرین کتابخانه ساز در شهرستانهای دیگر تشکیل می شوند.

سماکوش با اشاره به این که باید از ظرفیت خیرین در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی استفاده شود اظهار داشت: امسال همایش خیرین کتابخانه ساز در این استان برگزار می شود.

در خاتمه روسای ادارات کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌ها، رئیس کتابخانه مرکزی استان سمنان و کارشناسان ستادی اداره کل گزارشی از عملکرد خود را در سال گذشته ارائه کردند و همچنین  مدیرکل حکم مسئولیت امیر ابراهیم  شریفی را به عنوان فرمانده پایگاه بسیج امام خامنه ای (مدظله العالی)  اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان که  از سوی سرتیپ دوم حسن حسن زاده فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) را اهدا کرد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: