کد خبر: 33906
تاریخ انتشار: سه شنبه, 21 فروردين 1397 - 11:25

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

معرفی بیش از ۸ هزار کتاب در کتابخانه های عمومی استان خراسان رضوی

منبع : لیزنا
 در طول سال ۹۶ در کتابخانه های عمومی خراسان رضوی هزار و ۴۴۳ نشست کتاب خوان برگزار شد که در این نشست ها ۸ هزار و ۲۹۱ کتاب معرفی شد.
معرفی بیش از ۸ هزار کتاب در کتابخانه های عمومی استان خراسان رضوی

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی، در طول سال ۹۶ در کتابخانه های عمومی خراسان رضوی هزار و ۴۴۳ نشست کتاب خوان برگزار شد که در این نشست ها ۸ هزار و ۲۹۱ کتاب معرفی شد.

هادی حافظی با اشاره به سطح و تعداد برگزاری این نشستها در کتابخانه های عمومی استان ادامه داد: کتابخانه های عمومی شهرستان فریمان بیشترین سهم را در برگزاری نشست های کتاب خوان داشتند. 

وی ادامه داد: کتابخانه های عمومی شهید مطهری فریمان با برگزاری ۱۳۷ نشست، کتابخانه ملامحمدجعفر طبیب بیلندی گناباد با ۳۲ نشست و کتابخانه قائمیه مشهد مقدس با برگزاری ۲۹  نشست  کتابخانه های شاخص استان از نظر تعداد برگزاری نشست های کتاب خوان کتابخانه ای و مدرسه ای هستند. 

حافظی ادامه داد: از مجموع نشست های کتاب خوان برگزار شده در سطح استان ۷۸۳ نشست به صورت کتابخانه ای و ۶۵۴ نشست در سطح مدارس استان برگزار شده است.

وی یادآور شد: در نشست های کتاب خوان کتابخانه ای ۴ هزار و ۵۰۰ عنوان کتاب و در نشست های کتاب خوان مدرسه ای نیز بیش از ۳ هزار و ۷۰۰ عنوان کتاب توسط علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی معرفی و به اشتراک گذاشته شده است.

معان توسعه کتابخانه ها و کتابخوانی اداره کل کتابخانه های عمومی استان گفت: در طول سال، اداره کل کتابخانه های عمومی استان نیز برنامه ای جهت برگزاری ۴ نشست کتاب خوان با موضوع فرهنگ رضوی، نشست کتاب خوان تخصصی شعر، نشست کتاب خوان ویژه اقشار با موضوع دفاع مقدس و انقلاب اسلامی و نشست کتاب خوان ویژه استانی با موضوع نماز داشت که این نشست ها نیز به صورت استانی و با حضور نویسندگان و اندیشمندان مطرح کشوری و استانی برگزار شد.

حافظی از برگزاری نشست کتاب خوان به صورت ویژه با موضوع نماز در شهرستان خوشاب خبر داد و یادآور شد: این نشست استانی کتاب خوان نیز با حضور مسئولان ستاد اقامه نماز استان و با معرفی کتاب توسط مولفان مطرح کشوری برگزار شد.

شایان ذکر است نشست کتاب خوان سلسله نشست های به اشتراک گذاری کتاب های خوانده شده است که با حضور علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی برگزار می شود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: