کد خبر: 34247
تاریخ انتشار: دوشنبه, 10 ارديبهشت 1397 - 09:36

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

سه نشست کتابخوان در کتابخانه های عمومی شهر میمند فارس برگزار شد

منبع : لیزنا
 کتابخانه های عمومی شهر میمند فیروزآباد در هفته چهارم فروردین ماه میزبان سه نشست کتابخوان با معرفی ۲۳ کتاب شدند.
سه نشست کتابخوان در کتابخانه های عمومی شهر میمند فارس برگزار شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی فارس، اولین نشست کتابخوان کتابخانه عمومی گلستان میمند با حضور تعدادی از اعضای فعال کتابخانه و ارائه و بررسی ۱۰ کتاب برگزار شد.

‌در این دیدار انسیه مؤذنی مسئول کتابخانه عمومی گلستان کتاب «مغز متفکر جهان شیعه» ترجمه و اقتباس ذبیح‌الله منصوری را معرفی کرد و فاطمه اکبری‌زاده و زهره اعتمادی نیز کتاب های «گلبرگ زندگی» نوشته مهدی نیکخو و «هستی و مستی» را ارائه کردند.

همچنین کتاب های «تحوّل» نوشته وین دایر، «خانه‌داری» نوشته مریلین رابینسون، «خداوندگار کوچک» نوشته محمدعلی شاکری یکتا و «قوهای وحشی» نوشته چانگ چونگ را به ترتیب سادینا امیرسالاری، اعظم رادپور، مرضیه اعتمادی و فاطمه زارعی به اشتراک گذاشتند. در ادامه نیز کتاب  های «جنایت در شب آتش‌بازی» نوشته آگاتا کریستی توسط محمد اشناد، «روش زندگی بهتر» نوشته  لئو بوسکالیا  و «آتشپاره» نوشته غفور غلام توسط زهرا اعتمادی معرفی شد.

افزون براین نشست کتابخوان مدرسه‌ای کتابخانه عمومی گلستان نیز در روز ۲۸ فروردین ماه با همکاری دبستان نرجس‌خاتون (س) و با حضور دانش‌آموزان سه پایه این مدرسه برگزار شد. در این گردهمایی فاطمه زارعی کتابدار کتابخانه عمومی گلستان درباره مطالعه و فواید کتابخوانی گفت و از آنها خواست تا کتاب ‌خواندن را به شکل یک عادت خوب در زندگیشان دنبال کنند و سپس دو کتاب از مجموعه «چی مثل چی» با عنوان‌های «اینترنت مثل گوداله» و «دوستی مثل الاکلنگه» را به بچه‌ها معرفی کرد. بعد از آن نیز زهرا کریمی کتاب «بپر بپر زیر باران» نوشته مو ویلمس، مهدیه حمیدی کتاب «پنج تا انگشت بودند که...» نوشته مصطفی رحماندوست، مرجان قنبری کتاب «اسباب‌بازی عزیزم!»، مریم محمدرضازاده کتاب «آقا رنگی و گربه ناقلا»» نوشته فرهاد حسن زاده، حدیث اکرمی کتاب «چی‌کار کردی با خودت!» نوشته مو ویلمس و ملیکا شجاعی کتاب «چرا حیوانات بال و باله دارند؟» نوشته الیزابت مایلز را با دوستان خود به اشتراک گذاشتند.

در سومین گام نیز، دبستان پسرانه احمدی میمند میزبان نشست کتابخوان کتابخانه عمومی شهید قربانی بود که در آن شش کتاب کودک توسط دانش آموزان معرفی شد. در این دورهمی کتابخوانی محمد مهدی طاهری کتاب «پاندای کونگ فوکار «را معرفی کرد و ابوالفضل درویشی خواندن  کتاب «قلک» را پیشنهاد کرد. همچنین مجتبی عزیزی از کتاب «شیر و مورچه» گفت و محمدحسن آذرنیا کتاب «دیو سه چشم و پسرک هیزم شکن» را به دوستان خود معرفی کرد.   امیر محمد صالحی و علیرضا دبیری  نیز دو کتاب «آرش کمانگیر» و «شب بارانی» را با دوستان خود به اشتراک گذاشتند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: