کد خبر: 34298
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 13 ارديبهشت 1397 - 14:00

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

مسائل و مشکلات کتابخانه‌های عمومی شهر صحنه کرمانشاه بررسی شد

منبع : لیزنا
 نشست بررسی مسائل و مشکلات کتابخانه‌های عمومی شهر صحنه با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان در کتابخانه اقبال لاهوری برگزار شد.
مسائل و مشکلات کتابخانه‌های عمومی شهر صحنه کرمانشاه بررسی شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی کرمانشاه، نشست بررسی مسائل و مشکلات کتابخانه‌های عمومی شهر صحنه با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان، شهردار این شهر و دو تن از اعضای منتخب شورای شهر صحنه در کتابخانه عمومی اقبال لاهوری برگزار شد.

در ابتدای این نشست بساطعلی نیازی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان صحنه به ارائه گزارشی از وضعیت کتابخانه‌های عمومی این شهرستان پرداخت. در ادامه معصومه حسنی خونسار، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ضمن تقدیر از توجه شهردار و اعضای شورای شهر صحنه به حوزه کتابخانه‌های عمومی، بیان کرد: در سال ۹۶ در شهرستان صحنه فعالیت‌های فرهنگی خوبی انجام شد اما اهالی این شهر به برنامه‌هایی بیشتر و متنوع‌تر در زمینه کتاب و کتابخوانی احتیاج دارند که بدون همکاری سایر ارگان‌ها علی‌الخصوص شهرداری امکان‌پذیر نیست. لازم است که شهرداری و اعضای محترم شورای اسلامی شهر ما را در اجرای برنامه‌های فرهنگی، تبلیغات شهری با موضوع کتاب و کتابخوانی، اطلاع‌رسانی برنامه کتابخانه‌ها در سطح شهر، زیباسازی و شاداب سازی محیط کتابخانه‌های عمومی یاری رسانند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه شهرداری یکی از اصلی‌ترین متولیان توسعه و ارتقای فرهنگ در جامعه است، گفت: اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان آمادگی دارد با حضور در جلسات شورای شهر در برنامه‌های فرهنگی شهرداری مشارکت و همکاری داشته باشد.

در ادامه تیمور نوری، رئیس شورای شهر ضمن ابراز خرسندی از حضور در کتابخانه و در جمع متولیان امر کتاب و کتابخوانی، عنوان کرد: اعضای شورای اسلامی شهر صحنه و علی‌الخصوص شهردار محترم شهر تمام توان، تلاش و امکانات خود را جهت ترویج و تبلیغ فرهنگ کتاب و کتابخوانی در شهر صحنه بکار می‌گیریم.

علی منصوری، عضو شورای شهر صحنه در ادامه گفت: امیدواریم ما در شهرداری گام‌های مؤثری در زمینه‌های فرهنگی علی‌الخصوص کتاب و کتابخوانی برداریم که خیر و برکت را برای این شهر به همراه آورد.

محمدی نژاد، شهردار صحنه نیز نگاه و رویکرد فرهنگی اعضای شورای شهر را مایه دلگرمی دانست و گفت: پرداخت نیم درصد سهم کتابخانه‌های عمومی یک قانون است؛ ما بر اساس قانون عمل خواهیم کرد و تا حد امکان و توان این مبلغ را به‌صورت مستمر واریز می‌کنیم.

وی در ادامه خواستار برگزاری برنامه‌های مشترک فرهنگی همچون مسابقات کتابخوانی با همکاری اداره کتابخانه‌های عمومی شد.

در ادامه اعضای شورای شهر و شهردار صحنه ضمن بازدید از کتابخانه عمومی اقبال لاهوری به عضویت کتابخانه درآمدند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: