کد خبر: 34451
تاریخ انتشار: دوشنبه, 24 ارديبهشت 1397 - 11:52

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

از معلمان حامی کتاب و کتابخوانی در مازندران تقدیر شد

منبع : لیزنا
 همزمان با هفته معلم و به همت اداره کل کتابخانه‌های عمومی مازندران از معلمان حامی کتاب و کتابخوانی تقدیر شد.
از معلمان حامی کتاب و کتابخوانی در مازندران تقدیر شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی مازندران، همزمان با هفته معلم و به همت اداره کل کتابخانه‌های عمومی مازندران از معلمان حامی کتاب و کتابخوانی تقدیر شد.

در این مراسم که ۱۸ معلم برتر از ۱۸ کتابخانه عمومی در شهرستان های ساری، قائمشهر، جویبار، میاندورود و نکا، معاونین امور کتابخانه‌ها و اداری مالی اداره کل، کارشناسان ستادی و برخی از کتابداران حضور داشتند، معلمین برتر با اهدای لوح سپاس و هدایایی ویژه از سوی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مورد تقدیر قرار گرفتند.

آرزو ولی پور، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مازندران در پیامی به نقش معلمان در افزایش میزان مشارکت جامعه در سرانه کتاب‌خوانی اشاره کرد و گفت: معلم کتاب‌خوان، معلمی که بین مدرسه و کتابخانه پیوند برقرار می‌کند، مربی نقش‌آفرینی در حیات طیبه است.

 وی افزود: برای داشتن جامعه‌ای آگاه و سرشار از دانایی، تمامی کتابخانه‌ها به‌سوی مردم فرهنگ دوست مازندران آغوش گشوده‌اند.

اوشیب نتاج، معاون امور کتابخانه‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان در این نشست، با بیان اینکه معلمین حق زیادی بر گردن جامعه دارند، اظهار داشت: تقدیر از آموزگاران که تعلیم و تربیت آینده‌سازان کشور را بر عهده‌دارند امری واجب و ضروری است. همان‌طور که رهبر معظم انقلاب از دیدار با فرهنگیان و معلمان به‌عنوان جلسه‌ای به‌یادماندنی یاد می‌کنند، این جلسه برای اهالی کتاب و کتابخانه‌های عمومی هم به‌یادماندنی است و باعث افتخار خواهد بود.

وی افزود: معلمی که برای تربیت صحیح دانش آموزان خود در مسیر تعلیم دانش و تهذیب نفس، راه کتابخانه عمومی را به آن‌ها نشان می‌دهد و منش کتابخوانی را به آن‌ها می‌آموزد، ارج و منزلت بالایی دارد و قدردانی از ایشان نزد مسئولان فرهنگی و به‌ویژه مسئولان کتابخانه‌های عمومی بسیار لازم است.

وی با برشمردن فعالیت‌های فرهنگی کتابخانه‌های عمومی در مازندران به‌منظور ترویج مطالعه مفید، بیان داشت: دانش آموزان جامعه هدف کتابخانه‌های عمومی هستند. در طول اجرای برنامه‌ها، تلاش‌های معلمان گران‌قدر را برای رسیدن به نتیجه مطلوب مشاهده کرده‌ایم و امیدواریم این تلاش‌ها ادامه داشته باشد.

معاون امور کتابخانه‌های اداره کل ارتباط مستقیم معلمان با دانش آموزان و قدرت اثرگذاری آن‌ها را بهترین فرصت برای تربیت نسلی کتاب‌خوان دانست و گفت: ارتباط مستمر معلمان و کتابداران جهت ارائه تحقیق‌های دانش‌آموزی با محوریت کتاب‌های موجود در کتابخانه، می‌تواند گام مهمی برای ترغیب دانش آموزان به کتابخوانی باشد.

گفتنی است در این جلسه هر یک از معلمین حاضر ضمن ارائه نقطه نظرات خود به بیان دیدگاه‌هایی پیرامون شیوه‌های ترویج کتابخوانی در مدارس و نحوه همکاری با کتابخانه‌های عمومی پرداختند.

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: