کد خبر: 34686
تاریخ انتشار: شنبه, 05 خرداد 1397 - 11:29

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

نشست تخصصی کتاب خوان با عنوان «ادبیات پایداری» در سنندج ایتان کردستان برگزار شد

منبع : لیزنا
 به مناسبت سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر؛ نشست تخصصی کتاب خوان با عنوان  «ادبیات پایداری» در سنندج برگزار شد.
نشست تخصصی کتاب خوان با عنوان «ادبیات پایداری» در سنندج ایتان کردستان برگزار شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان کردستان، این نشست با همکاری کتابخانه های عمومی شهرستان سنندج، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و دبیرخانه کنگره ۵۴۰۰ شهید دفاع مقدس استان کردستان و با حضور برخی از مسئولان، نویسندگان و علاقمندان به این حوزه برگزار در سالن شهدای گمنام بنیار حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس برگزار شد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان در ابتدای مراسم اظهار داشت: ادبیات سفیر ارزشمندی برای بازگویی زوایای جنگ و مقاومت است و نویسندگان زیادی از جمله تولستوی از ادبیات برای بیان جنگ بهره برده‌اند.

اسماعیل احمدی عنوان کرد: ادبیات و جنگ ارتباط تنگاتنگی در طول تاریخ داشته است و در هیچ آئینی مقوله جنگ تقدیس نشده است.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه دفاع عنوان کرد: مقوله دفاع از لحاظ اعتقاد، ملک و میهن بار ارزشی وسیعی را به خود اختصاص داده و از رهاورد و زوایای پنهان جنگ خودش را بروز و ظهور داده است.

وی افزود: هیچ اثری مانند اثر تولستوی نمی‌تواند جنگ روسیه و حوادث شوروی را به ما بنمایاند چراکه ادبیات سفیر ارزشمندی است که می‌تواند جنگ را منتقل کرد.

مدیرکل امور کتابخانه‌های عمومی کردستان خاطر نشان کرد: جنگ ما و مقاومت ما هم این قابلیت را دارد که خود را در قالب ادبیات پایداری به همه دنیا نشان دهد.

احمدی با اشاره به تعابیر شهید آوینی افزود: فتح خرمشهر فتحی است از جنس انا فتحنا لک فتح مبینا و به کمک فتح خرمشهر هویتمان را در دنیا نمایان کردیم و جلوه‌ای از تربیت یافتگان اسلام را به دنیا معرفی کردیم.

مدیرکل امور کتابخانه‌های عمومی کردستان گفت: ادبیات پایداری منبع معرفتی است و باید گسترش یابد و همه ما هم امیدواریم بتوانیم نقشی موثر در این حیطه داشته باشیم.

 

خانواده ها نقش مهمی در ترویج فرهنگ مطالعه دارند

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز در ادامه گفت: ایمان جوانان و فرهنگ کتابخوانی، ایثار و شهادت به عنوان برنده‌ترین سلاح ماست که منجر به نگرانی دشمنان ما شده و باید این فرهنگ در جامعه ترویج یابد.

سردار مراد حسنی اظهار کرد: مردم ما به پاخواستند و با پاسداری از قرآن و دین اسلام و ایستادگی در برابر تهاجم دشمن کشور را به پیروزی رساندند.

سردار حسنی افزود: باید ارزش‌ها و ملت‌مان را آماده کنیم که بتوانند در برابر استکبار بایستند و این مهم نیازمند آگاهی مردم است که از طریق خواندن و مطالعه کسب می‌شود.

وی به راه های تقویت و تشویق کتابخوانی پرداخت و گفت: برپایی نمایشگاه های منطقه‌ای و کشوری در استان و برگزاری مسابقات کتاب و کتابخوانی از راهکارهای تقویت و تشویق مردم به کتابخوانی است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: نویسندگان باید بر خلاصه نویسی و گزیده‌نویسی توجه کنند چرا که کاربردی‌ترین کتاب‌ها کتابی است که در بین جوانان و نوجوانان ما خود را نشان دهد.

حسنی اضافه کرد: خانواده‌ها نیز نقش موثری در ترویج مطالعه داشتند و در چهار دهه‌ای که از پیروزی انقلاب اسلامی گذشت افتخارمان این است که توانستیم در برابر دشمن با آگاهی بایستیم.

حسنی در خصوص سوم خرداد نیز افزود: برکتی که خدا نصیب ایران کرد وحدت بین نیروهای مسلح بود که در آزادسازی خرمشهر خلاصه شده است.

در این مراسم شیلان آویهنگی کتاب « تک گویی در هفت رمان دفاع مقدس» ، قربان طیبی راد کتاب« هر تلاشی جهاد نیست» انتشارات باقرالعلوم و کوهستان عبدالملکی کتاب «یک قدم مانده تا خدا» را برای حاضران در نشست معرفی کردند.

همچنین در ادامه از کتاب های «زوج‌های آسمانی» نوشته محمد سلیمانی، «کردستان سرزمین مجاهدت‌های خاموش» نوشته محمد فائق فرجی منبر، «یک قدم مانده تا خدا» نوشته کوهستان عبدالحکیمی و «مجموعه اشعار شاعران کردستان» رونمایی و در پایان از نویسندگان و مولفان حوزه ایثار و شهادت تجلیل شد.

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: