کد خبر: 34777
تاریخ انتشار: سه شنبه, 08 خرداد 1397 - 09:27

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

سه نشست کتابخوان در کتابخانه های عمومی ممسنی و رستم نورآباد فارس

منبع : لیزنا
 برگزاری نشست های کتاب خوان و معرفی کتاب، قصه گویی و مسابقه نقاشی مهمترین برنامه های کتابخانه های عمومی ممسنی و رستم در دو هفته پایانی اردیبهشت ماه بود.
سه نشست کتابخوان در کتابخانه های عمومی ممسنی و رستم نورآباد فارس

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی فارس، در اولین گام و با حضور کودکان عضو کتابخانه نشست کتابخوان مدرسه ای در کتابخانه عمومی استاد شهید ممسنی برگزار شد. در این دیدار کتاب های «بچه ها از کجا می آیند» اثر سوفی بلکال، «سودابه و سیاوش» نوشته محمدرضا یوسفی از مجموعه داستان های شاهنامه، «ملکه برفی» اثر شاگاهیراتا، «درخت  انار سحر آمیز» بازپرداخته زیائو دینگ، «داستان های هزارو یک شب حکایت حیوانات» نوسته مریم بیک محمدی، «رستم وسهراب» بازآفرینی محمدرضا یوسفی و «بوسه اهریمن» به ترتیب توسط شبنم حیدری، معصومه رضایی، زهرا رحمانی، حدیث کریمی، آنیتا کمالی، زهرا خلیلی و ریحانه دیده ور معرفی و به اشتراک گذاشته شدند.

افزون بر این در نشست کتابخوان دیگری که در کتابخانه عمومی استاد شهید نورآباد برگزار شد، دوستداران کتاب پنج کتاب را در زمینه ادبیات و دین به اشتراک گذاشتند. کتاب های «عشق توت فرنگی نیست» اثر مریم عباس زاده، «مدارا» نوشته منیر مهریزی مقدم، «شاهنامه خوانی(مجموعه مقالات)» تألیف محمدعلی اسلامی ندوشن، «غنچه دلتنگ؛ نگاهی به زندگی و شخصیت امام حسن (ع)» و «کلیدر» پنج کتابی بود که در این دیدار به همت وحید چوبینه، لیلا کارگر، گودرز شفیعیان، سیده زینب سادات و دکتر لطفعلی کریمی معرفی شد.

این در حالی است که سومین نشست کتابخوان این کتاخانه نیز به صورت تخصصی و با همکاری حوزه علمیه خواهران برگزار شد. در این نشست کتاب «غیبت نعمایی» اثر ابن ابی زینب محمد بن ابراهیم توسط پریسا ارجمند معرفی شد و کتاب «وقتی آقا می آید» نوشته سید محسن موسوی را فاطمه امیری ارائه کرد. همچنین ماه منیر محمدی و مژده اسلام فر خواندن کتاب های «امام مهدی از ولادت تا ظهور» اثر سید محمد کاظم قزوینی و «روز رهایی» تألیف علی اکبر مهدی پور را پیشنهاد کردند. کتاب های «از ظهور جهان تا جهان پس از ظهور حضرت ولیعصر(ع)» اثر عباس استاد آقایی، «توصیه های حضرت مهدی عج در توقیعات و تشرفات» و «ق‌ل‌ن‌در و ق‌ل‌ع‌ه» نیز به ترتیب توسط سیمین محمد صالح و سیده مریم حسینی معرفی شد.

 در همین راستا به مناسبت آغاز ماه مبارک رمضان نشست حلقه صالحین با موضوع ماه مبارک رمضان نیز در کتابخانه عمومی استاد شهید برگزار شد. معرفی کتاب های «اصول کافی» تألیف شیخ کلینی و رمان «کلیدر» و جمع خوانی کتاب «۱۵ قصه برگزیده از شاهنامه فردوسی» به منظور پاسداشت  زبان فارسی سالروز حکیم ابوالقاسم فردوسی از جمله برنامه های این نشست بود.

کتابخانه عمومی میرزا امان الله طباطبایی روستای فهلیان ممسنی نیز در اردیبهشت ماه، همزمان با برگزاری جشن الفبای کلاس اول مدرسه دخترانه شهید حیدری، مسابقه کتابخوانی با موضوع «بهترین کتابی که خوانده اید» را برگزار کرد. در این مسابقه  دانش آموزان کتاب های خواندنی را معرفی کردند و در پایان، به دانش آموزان شرکت کننده در این مسابقه کتاب هدیه داده شد.

گفتنی است برگزاری نشست قصه گویی و شاهنامه خوانی، مسابقه با هم بخوانیم و شعر خوانی با موضوع بزرگداشت خیام نیز از جمله برنامه های برگزار شده در کتابخانه عمومی مصیری شهرستان رستم بود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: