کد خبر: 34817
تاریخ انتشار: جمعه, 11 خرداد 1397 - 13:29

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

انجمن کتابخانه‌های شهرستان بهاباد یزد برگزار شد

منبع : لیزنا
فرماندار بهاباد درجلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی این شهرستان بر استفاده از امکانات و ظرفیت‌های بومی شهرستان برای ترویج فرهنگ کتابخوانی تأکید کرد.
انجمن کتابخانه‌های شهرستان بهاباد یزد برگزار شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد، محمدمهدی خانی‌زاده، فرماندار بهاباد در این جلسه بیان داشت: برای ترویج فرهنگ کتابخوانی اجرای برنامه‌های فرهنگی کیفی و مطلوب، حائز اهمیت است.

وی افزایش مطالعه در بین مردم را سبب ارتقای بینش و آگاهی آنها دانست و گفت: برای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی باید در بین مردم انگیزه ایجاد کرد که در این رابطه آموزش و پرورش به ویژه معلمان نقش اساسی دارند.

خانی‌زاده در پایان با تأکید بر ارائه برنامه‌ها و ایده‌های جدید برای گسترش فرهنگ مطالعه، خواستار استفاده از امکانات و ظرفیت‌های بومی و تجربیات مطالعاتی کتابخوانان شهرستان برای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی شد.

مهدیه‌السادات رضوی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان بهاباد با اشاره به اجرای برنامه‌های فرهنگی برای جذب کودکان و نوجوانان گفت: بدون شک اگر در دوران کودکی فرهنگ کتاب‌خوانی نهادینه شود، در دوران بزرگسالی نیز علاقه‌مندی به کتاب و کتاب‌خوانی ادامه خواهد داشت.

وی افزود: کتابخانه‌های عمومی شهرستان به منظور تشویق اقشار مختلف به ویژه کودکان و نوجوانان، تمام امکانات خود را در اختیار علاقه‌مندان به کتاب و کتاب‌خوانی قرار می‌دهد که افزایش آمار عضویت بیانگر موفقیت برنامه‌های اداره کتابخانه‌های شهرستان است.

در ادامه این نشست اعضای انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان بهاباد به بیان دیدگاه‌ها و پیشنهادهای خود برای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در شهرستان پرداختند.

استفاده از نظرات و پیشنهادهای دوستداران کتاب و کتابخوانان حرفه‌ای شهرستان، استفاده مطلوب‌تر از ظرفیت فضای مجازی برای معرفی کتاب‌ها و خدمات کتابخانه‌های عمومی و معرفی کتاب‌های مفید در مراسم مختلف با استفاده از تشکل‌ها و هیئت‌های مذهبی فعال، از جمله مواردی بود که در این جلسه مطرح و تصویب شد.

نخستین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان بهاباد در سال جاری، به میزبانی فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: