کد خبر: 35039
تاریخ انتشار: یکشنبه, 27 خرداد 1397 - 10:58

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

بررسی مشکلات کتابخانه‌های عمومی شهرستان سنقر و کلیایی استان کرمانشاه

منبع : لیزنا
 اولین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان سنقر و کلیایی در سال جاری با حضور فرماندار سنقر، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه و سایر اعضای انجمن در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد.
بررسی مشکلات کتابخانه‌های عمومی شهرستان سنقر و کلیایی استان کرمانشاه

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی کرمانشاه، اولین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان سنقر و کلیایی با حضور معصومه حسنی خونسار مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه، محمد ناصر معصومی زاده فرماندار شهرستان سنقر و کلیایی و سایر اعضای انجمن در ۱۹ خرداد ماه ۹۷ در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

فرماندار سنقر و کلیایی با اشاره به نقش مهم و اثرگذار کتاب و کتابخوانی گفت: می بایست با برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی جوانان و نوجوانان شهر را به سمت کتابخانه‌های عمومی بکشانیم.

فرماندار سنقر و کلیایی در این جلسه تشکیل کمیته ای متشکل از نماینده فرماندار و ادارات کتابخانه‌های عمومی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، دانشگاه، تبلیغات و ارشاد اسلامی و کمیسیون بانوان در خصوص هماهنگی و برنامه ریزی برای برگزاری همایش کتابخوانی در هفته کتاب و کتابخوانی و سایر مناسبت‌ها با هدف ترویج کتاب و کتابخوانی را مورد تاکید قرارداد.

محمد ناصر معصومی زاده همچنین اطلاع رسانی معرفی ظرفیت‌های کتابخانه‌های سطح شهرستان و ترویج مطالعه را ضروری دانست و گفت: شهرداری باید از ظرفیت‌های خود در این زمینه کمک کند، در کتابخانه‌های عمومی نیز لازم است با توجه به سلایق، نظرات و پیشنهادات مراجعین خدمات و منابع خود را بروزرسانی کنند.

خسروی مسئول کتابخانه‌های عمومی سنقروکلیایی هم گفت: تعداد ۹ باب کتابخانه با ۷ هزارو ۷۰۰ عضو در شهر و روستاها فعال هستند و ۸۱ هزار جلد کتاب در این کتابخانه‌ها وجود دارد.

آسیب شناسی در روستاها توسط کتابخانه و ارشاد اسلامی در خصوص راه اندازی کانون‌های فرهنگی و کتابخانه در روستاها، نصب تابلو راهنمایی به سمت کتابخانه در سطح شهر توسط شهرداری و شورای اسلامی شهر، معرفی ساختمان مناسب جهت کتابخانه در روستاهای فارسینج و سهنله توسط بخشدار مرکزی و تجهیز آنها توسط کتابخانه، احداث ایستگاه کتابخوانی در محل فرمانداری و شهرداری و واریز نیم درصد درآمد شهرداری به حساب کتابخانه ازمهمترین موضوعاتی بود که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرارگرفت.

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: