کد خبر: 35351
تاریخ انتشار: یکشنبه, 10 تیر 1397 - 16:05

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

نخستین جلسه هماهنگی جشنواره کتابخوانی رضوی در استان مرکزی برگزار شد

منبع : لیزنا
نخستین جلسه هماهنگی استانی برگزاری هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی با حضور نمایندگان دستگاه‌های فرهنگی استان مرکزی برگزار شد.
نخستین جلسه هماهنگی جشنواره کتابخوانی رضوی در استان مرکزی برگزار شد

به گزارش لیزنا براساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی، نخستین جلسه هماهنگی هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان مرکزی با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی و نمایندگانی از سپاه روح‌الله، فرماندهی نیروی انتظامی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، صداوسیمای مرکز آفتاب، اداره کل آموزش و پرورش، جهاد دانشگاهی استان، سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اراک، شورای سیاستگزاری ائمه جمعه، اداره کل ورزش و جوانان و دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در سالن شهدای مدافع حرم کتابخانه دکتر حصیبی شهر اراک برگزار شد.

در ابتدای این نشست، حجت الاسلام عباس دانشی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و شهدای هفتم تیر اظهار کرد: هفته قوه قضائیه فرصتی برای تبیین ابعاد شخصیتی شهید بهشتی آن بزرگمرد تاریخ انقلاب اسلامی است.

دانشی گفت: هدف از تشکیل این جلسه همفکری و جلب مشارکت دستگاه‌های فرهنگی استان جهت شرکت حداکثری شهروندان در جشنواره کتابخوانی رضوی است.

وی افزود: جشنواره کتابخوانی رضوی از مجموعه جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع)، فعالیت خود را از ششمین دوره برگزاری زیر نظر نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور آغاز کرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ادامه داد: سال گذشته بیش از ۱۰ هزار نفر از شهروندان استان مرکزی در این جشنواره مشارکت داشتند که امیدواریم با اقداماتی که از سوی دستگاه‌های فرهنگی انجام می‌شود، شاهد رشد بیشتری در این زمینه باشیم.

دانشی گفت: یکی از بخش هایی که رهبر معظم انقلاب شخصاً به آن پرداخته اند و دغدغه فراوانی دارند، مسئله کتابخوانی است و امیدواریم با همت مردم و مسئولین این حوزه جایگاه واقعی خود را پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: با میانگین میزان مطالعه در دنیا فاصله داریم و باید تلاش کنیم میزان نشر و شمارگان کتاب ها افزایش یابد.

وی با اشاره به منابع هشتمین دوره از جشنواره افزود: هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی با معرفی ۷ اثر با موضوع سیره امام رضا علیه‌السلام در ۳ رده سنی «کودک»، «نوجوان»، «جوان و بزرگسال» و همچنین بخش «خانوادگی» در حال برگزاری است.

حجت الاسلام دانشی افزود: متأسفانه سرانه مطالعه در کشور قابل قبول نیست و افزایش آن نیازمند همت جمعی و عزم عمومی است که بدون همکاری سایر مجموعه‌های فرهنگی امکان‌پذیر نخواهد بود.

وی مهم‌ترین اهداف جشنواره کتابخوانی رضوی را ترویج فرهنگ رضوی و گسترش مطالعه کتب مرتبط با سیره پاک ائمه معصومین(ع) به ویژه امام رضا(ع)، شناسایی، معرفی و گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان کتاب فرهنگی مرتبط با فرهنگ رضوی و کمک به تولید و انتشار گسترده این آثار دانست.

حجت‌الاسلام قربانپور مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان مرکزی نیز در این جلسه گفت: به برکت جشنواره رضوی ظرفیت خوبی با محوریت حضرت امام رضا(ع) در جامعه ایجاد شده است و نیازمند اطلاع‌رسانی و تبلیغات بیشتر جشنواره در بین عموم مردم هستیم.

قربانپور ادامه داد: پیام جشنواره رضوی را باید به صورت مستمر به مخاطبین برسانیم و افکار عمومی را جهت حضور در مسابقه کتابخوانی رضوی تشویق کنیم.

وی خاطرنشان کرد: از ظرفیت روحانیون و مبلغین می توان استفاده کرد تا علاقه مردم را نسبت به شرکت در جشنواره افزایش دهند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان مرکزی در پایان گفت: ارادت به حضرت امام رضا(ع) در سطح ملی و بین المللی وجود دارد و مردم ما دوست دارند که با سیره آن حضرت آشنایی بیشتری پیدا کنند.

نماینده صداوسیمای استان مرکزی نیز در این جلسه گفت: به منظور مشارکت بیشتر شهروندان، تیزر و زیرنویس جشنواره کتابخوانی رضوی از شبکه آفتاب پخش خواهد شد و این ظرفیت وجود دارد تا با تولید برنامه های ترکیبی و آیتم های متنوع در برنامه‌های این شبکه، شرایط شرکت در جشنواره برای مخاطبین این رسانه توضیح داده شود.

در ادامه نیز نمایندگان سپاه روح‌الله و و دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قول مساعد دادند تا با همکاری اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی، تبلیغات و اطلاع‌رسانی جشنواره کتابخوانی رضوی در سطح پایگاه‌های بسیج و مساجد استان هرچه سریع‌تر انجام شود.

سایر شرکت کنندگان نیز پیشنهاداتی در خصوص برگزاری با شکوه‌تر جشنواره در سطح استان ارائه کردند و آمادگی خود و مجموعه‌های فرهنگی استان جهت همکاری و جلب مشارکت بیشتر کارکنان و شهروندان را اعلام نمودند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: