کد خبر: 35432
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 13 تیر 1397 - 16:54

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با مسئولین استان

منبع : لیزنا
  مدیرکل کتابخانه های عمومی استان زنجان در راستای ترویج فرهنگ رضوی و جذب مشارکت حداکثری دستگاه های اجرایی در هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی با برخی از مسئولین استانی دیدار و گفتگو کرد.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با مسئولین استان

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی زنجان، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در راستای ترویج فرهنگ رضوی و جذب مشارکت حداکثری دستگاه ها و نهادهای فرهنگی استان در برگزاری شایسته هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی با مسئولین استان دیدار و گفتگو کرد.

 

در این دیدارها، امیرعلی نیکبخش مدیرکل کتابخانه های عمومی ضمن اشاره به برگزاری باشکوه این جشنواره در سال گذشته در استان و مشارکت قریب به ۳۲ هزار نفر از مردم زنجان بیان داشت: با توجه به تعلق خاطر ایرانیان به امام رضا(ع) و خواهر گرانقدرشان حضرت معصومه (س)، این جشنواره علاوه بر ترویج فرهنگ کتابخوانی بر افزایش ارتباط معنوی با این خاندان نیز موثر است و  همه اعضای خانواده به این رویداد بزرگ فرهنگی دعوتند.

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی با اشاره به حدیثی از امام رضا(ع) که فرمود: «خداوند رحمت کند کسی که امر را ما را احیا نماید.» بیان داشت: کوچکترین خدمت در راستای ترویج فرهنگ منور رضوی آشنایی با سبک زندگی ائمه معصومین (ع) بی تردید مورد عنایت ایشان خواهد بود و هر شهروند زنجانی در این جشنواره می تواند یک مبلغ و مروج فرهنگ رضوی باشد.

 

وی در ادامه خواستار مشارکت و همیاری همه دستگاه های اجرایی در تبلیغ و اطلاع رسانی مناسب جشنواره در بین کارکنان و خانواده هایشان و همچنین مساعدت و حمایت های مالی از آن با توجه به جایگاه و اهمیت کتابخوانی از منظر دین مبین اسلام و مقام معظم رهبری و با توجه به محوریت رضوی این جشنواره شد.

 

سازمان ورزش و جوانان نیز  رضوی می شوند

 

مدیرکل ورزش و جوانان در نشستی با مدیرکل کتابخانه های عمومی از آمادگی اداره کل ورزش و جوانان در خصوص مشارکت در برگزاری این جشنواره خبر داد و گفت: ما در کلیه حوزه های فعال و سمن ها و هیئت های ورزشی تبلیغات جشنواره را ارسال و نسبت به مشارکت آنها در این جشنواره نهایت همکاری را خواهیم نمود.

 

مشارکت استانداری در هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی

 

همچنین سالاری مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری در دیداری با مدیرکل کتابخانه های عمومی اظهار داشت: در راستای انجام رسالت فرهنگی استانداری آماده هرنوع همکاری با اداره کتابخانه های عمومی در خصوص اجرای شایسته این جشنواره هستیم و از ظرفیت تبلیغی و اطلاع رسانی خود در این خصوص و مشارکت کارکنان استانداری در این جشنواره بهره خواهیم برد.

 

افزایش گستره تبلیغی هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی

 

حجت الاسلام صفی‌یاری مدیر کل تبلیغات اسلامی زنجان نیز در نشستی با مدیرکل کتابخانه های عمومی تصریح کرد: مردم ایران از دیرباز با امام رضا(ع) ارتباط عاطفی دارند و این رویداد ملی مذهبی میتواند در تعمیق ریشه‌های این ارتباط موثر باشد.

 

وی تاکید کرد: ما تلاش می‌کنیم در راستای افزایش مشارکت عمومی و حضور فعال کارکنان در این جشنواره قدم های موثری برداریم و از ظرفیت تبلیغی مبلغان و اطلاع رسانی عمومی در استان حداکثر بهره را خواهیم برد.

 

سپاه به صف مروجان رضوی می پیوندد

 

جانشین سپاه استان در نشستی با مدیرکل کتابخانه های عمومی عنوان کرد: سپاه خود را سرباز فرهنگی عرصه کتابخوانی می‌داند و تلاش خواهد کرد تا با قدرت در برگزاری شایسته این جشنواره سهیم باشد.

 

وی با استقبال از این رویداد فرهنگی اعلام کرد: سپاه از ظرفیت تبلیغی خود جهت اطلاع رسانی در مراکز اداری و مسکونی و کتابخانه های درون سازمانی خود نهایت استفاده را خواهد نمود.

 

جشنواره کتابخوانی دریچه ای است به سوی معارف رضوی

 

صالحی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در نشستی با مدیرکل کتابخانه های عمومی بیان داشت: کانون در بخش فعالیت های فرهنگی تلاش می کند تا مخاطبان، یک فضای بانشاط، سالم و سازنده را تجربه کنند و در همین راستا، جشنواره کتابخوانی رضوی دریچه ای است به سوی معارف رضوی که همه ساله مشتاقان زیادی را با خود همسو می کند و امید آن داریم امسال نیز کانونی های بیشتری در این برنامه مشارکت کنند.

 

حمایت بانک قوامین از هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی

 

مدیرکل شعب بانک قوامین استان نیز در دیداری با مدیرکل کتابخانه های عمومی از آمادگی این بانک جهت اجرای تفاهم نامه همکاری و مشارکت در اجرای شایسته هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی خبر داد

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: