کد خبر: 35792
تاریخ انتشار: جمعه, 29 تیر 1397 - 12:38

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

سخنان فرمانده سپاه ناحیه بسیج شهرستان قدس درمورد جشنواره کتابخوانی رضوی

منبع : لیزنا
فیاض الهیاری فرمانده سپاه ناحیه بسیج شهرستان قدس معتقد است حُسن برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی، آشنایی مخاطبین با فرهنگ رضوی و عطرآگین شدن آنان با معنویت است.
سخنان فرمانده سپاه ناحیه بسیج شهرستان قدس درمورد جشنواره کتابخوانی رضوی

فیاض الهیاری، فرمانده سپاه ناحیه بسیج شهرستان قدس در گفتگو با روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان تهران در مورد برگزاری هشتمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی گفت: خوشبختانه جایگاه امام رضا(ع) در دل مردم ایران جایگاه رفیعی است و مردم ما به نوعی این حضرت را ولی نعمت خود می دانند. با توجه به اینکه سرانه مطالعه کشور ما پایین است؛ برگزاری چنین جشنواره هایی سبب حضور حداکثری مردم در صحنه کتابخوانی است؛ با مطالعه عناوین کتابهایی که برای این جشنواره معرفی می شود فرهنگ رضوی ترویج خواهد یافت و از سوی دیگر، مطالعه کتاب نیز برای انسان می تواند پند آموز و راهگشا باشد.

وی ادامه داد: حُسن این جشنواره این است که مخاطبین را با فرهنگ رضوی آشنا می کند و این امر نیز می توان خودبه خود در زندگی معنوی انسانها مثمرثمر باشد.

فرمانده سپاه ناحیه بسیج شهرستان قدس افزود: بی شک باید بپذیریم کسانی که در امر کتابخوانی فعال هستند خودشان باید اهل مطالعه باشند وگرنه هرچقدر توصیه و بخشنامه هم صادر کنند ثمری نخواهد داشت. از طرف دیگر، باید بتوانیم برای مردم به جهت مطالعه ایجاد «نیاز» کنیم تا مردم به این باور برسند همان طوری که به خوراک و پوشاک نیازمندند به مطالعه نیز به عنوان یک خوراک فکری و ذهنی نیازمندند.

فیاض الهیاری با بیان اینکه اگر بخواهیم در زمینه جذب مردم به کتاب و کتابخوانی موفق باشیم باید مردم را از سنین پایین به مطالعه علاقه مند کنیم خاطر نشان کرد: خوشبختانه یکی از رده های سنی که در جشنواره کتابخوانی رضوی مد نظر قرار گرفته کودک و نوجوان است که اگر ما دراین رده سنی موفق عمل کنیم سبب نهادینه شدن فرهنگ کتابخوانی خواهد شد.

وی افزود: معتقدم اگر می خواهیم فرهنگی را ترویج کنیم که ماندگاری داشته باشد نباید نقش هنر را نادیده بگیریم. بنابراین ما باید از طریق «هنرِ نگارش» بتوانیم کودکان و نوجوانان را به کتابخوانی ترغیب کنیم. این درحالی است که برخی از نویسندگان از کلمات بسیار انتزاعی برای کودکان استفاده می کنند، به گونه ای که وقتی بچه ها این کتاب ها را مطالعه می کنند، به خوبی آن را درک نمی کنند؛ لذا لازم است نویسندگان از کلمات ساده، صریح و به شیوه داستان گویی مطالب خود را به کودکان و نوجوانان منتقل کنند و مطمئن باشند که این روش نقش مهمی در تشویق و افزایش مطالعه جوانان خواهد داشت.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: