کد خبر: 36097
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 10 مرداد 1397 - 11:53

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

امضای تفاهم‌نامه همکاری میان کتابخانه‌های عمومی و حوزه هنری استان البرز

منبع : لیزنا
به منظور گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی، تفاهم نامه همکاری بین اداره کل کتابخانه های عمومی و حوزه هنری استان البرز منعقد شد.
امضای تفاهم‌نامه همکاری میان کتابخانه‌های عمومی و حوزه هنری استان البرز

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان البرز، تفاهم نامه همکاری میان اداره کل کتابخانه های عمومی و حوزه هنری استان البرز، با حضور احمدعلی هراتی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان البرز و اسماعیل آجرلو، رئیس حوزه هنری استان، در اداره کل کتابخانه ها به امضا رسید.

هراتی ضمن ابراز خرسندی از همکاری با حوزه هنری، اظهار کرد: امضای این تفاهم نامه به منظور پیشبرد و توسعه کارهای فرهنگی، هنری و پژوهشی و همچنین ترویج فرهنگ مطالعه و ارتقای شاخص های فرهنگی استان انجام شد.

وی به لزوم توسعه فرهنگی اشاره کرد و افزود: خوشبختانه حوزه هنری با شناخت درست از ظرفیت فرهنگی استان توجه ویژه ای به مقوله کتاب و کتابخوانی دارد و این امر از اهمیت بالایی برخوردار است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان با تاکید بر دوری از موازی کاری در عرصه فرهنگ گفت: انعقاد تفاهم نامه همکاری میان این دو نهاد فرهنگی، در راستای دوری از موازی کاری بسیار ثمربخش است و در نهایت می تواند بسترهای لازم را برای توسعه فرهنگی استان فراهم کند.

هراتی همکاری و هم افزایی دستگاه های فرهنگی استان را در راستای ارتقای شاخص های مطالعه مهم برشمرد و گفت: همکاری و مشارکت نهادهای فرهنگی یکی از برنامه های مهم کتابخانه های عمومی به منظور  ارتقای سرانه مطالعه است.

وی ضمن اعلام آمادگی کامل برای انجام کارهای فرهنگی گفت: همکاری حوزه هنری و اداره کل کتابخانه های استان گامی مثبت در پیشبرد اهداف دو طرف در زمینه توسعه فرهنگی است.

هراتی ضمن اشاره به استفاده از ظرفیت های هر دو ارگان، افزود: امیدوارم این تفاهم نامه مسیری برای انجام کارهای مفید و ثمربخش در عرصه فرهنگ، به ویژه ترویج مطالعه و کتابخوانی در استان باشد.

در ادامه آجرلو، با اشاره به توسعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی گفت: خوشبختانه در چند سال اخیر با تلاش های صورت گرفته شاهد عملکرد خوبی در حوزه کتاب و کتابخانه در سطح استان بوده ایم که یکی از مهم‌ترین این اقدامات حمایت از ناشران و نویسندگان بومی بوده است.

وی افزود: امیدواریم مفاد این تفاهم نامه در نهایت به ارتقای شاخص های فرهنگی و هنری در استان منجر شود و زمینه خدمت رسانی بیشتر به مردم را فراهم سازد.

تفاهم نامه همکاری میان اداره کل کتابخانه های عمومی و حوزه هنری در ۷ ماده و در قالب موضوعاتی از جمله همکاری و تعامل در زمینۀ فرهنگی، هنری و آموزشی، همکاری متقابل در بسط و گسترش فرهنگ مطالعه و نهادینه کردن کتابخوانی، ایجاد انگیزه و تقویت عادت به مطالعه در میان مخاطبین حوزه هنری امضا شد.

از جمله تعهدات اداره کل کتابخانه های عمومی استان البرز می توان به برگزاری جلسات مشترک نقد و رونمایی از کتاب های شاخص کشوری و استانی، برگزاری مشترک نشست های ادبی در قالب شب شعر و عصر خاطره با حضور شاعران و نویسندگان مطرح انقلاب اسلامی در کتابخانه های عمومی استان، برگزاری مشترک مسابقات کتابخوانی و نشست های کتابخوان، همکاری در تشکیل و فعالیت کانون های ادبی، در اختیار قرار دادن فضاهای موجود در کتابخانه ها جهت برگزاری جلسات مشترک در چهارچوب دستورالعمل های نهاد کتابخانه های عمومی کشور اشاره کرد.

از دیگر سو، تعهدات حوزه هنری استان البرز شامل، همکاری در تشکیل و فعالیت کانون های ادبی، برگزاری جلسات مشترک نقد و رونمایی از کتابهای شاخص کشوری و استانی، برگزاری مشترک نشست های ادبی در قالب شب شعر و عصر خاطره با حضور شاعران و نویسندگان مطرح انقلاب اسلامی در کتابخانه های عمومی استان، برگزاری مشترک مسابقات کتابخوانی و نشست های کتابخوان است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: