کد خبر: 36131
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 11 مرداد 1397 - 10:15

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

امضای تفاهم‌نامه همکاری اداره کل کتابخانه‌های عمومی و اداره کل آموزش فنی‌وحرفه‌ای کرمانشاه

منبع : لیزنا
اداره کل کتابخانه های عمومی و اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه، در راستای ترویج فرهنگ کتاب، مطالعه و ارتقای سطح آگاهی و دانایی در بین حرفه آموزان و کارآموزان تفاهم نامه همکاری امضا کردند.
امضای تفاهم‌نامه همکاری اداره کل کتابخانه‌های عمومی و اداره کل آموزش فنی‌وحرفه‌ای کرمانشاه

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی کرمانشاه، تفاهم نامه همکاری میان اداره کل کتابخانه های عمومی و اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه به منظور بهره مندی از امکانات و توانمندی های یکدیگر، منعقد شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان در این مراسم اظهار داشت: این تفاهم‌نامه با هدف ارتقای سطح فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین حرفه آموزان و استاد کاران آینده و اعتلای روحیه کتابخوانی در بین اقشار جامعه به امضا رسیده است؛ امید است این اقدام موجب خیر و برکت برای استان کرمانشاه باشد.

خونسار ادامه داد: به‌موجب این تفاهم‌نامه، کتابخانه‌های عمومی در فراهم آوردن زمینه استفاده از ظرفیت های مطالعاتی و پژوهشی، مشاوره درباره منابع موجود در کتابخانه ها، مشارکت در برگزاری نمایشگاه‌ها و گردهمایی‌های علمی و فرهنگی، تبلیغات محیطی و اهدای محصولات فرهنگی در دوره های آموزشی، اطلاع‌رسانی و معرفی برنامه‌های ورزشی کارگری در کتابخانه‌های عمومی، بهره گیری از ظرفیت کتابخانه های عمومی استان جهت ایجاد عدالت فرهنگی (دسترسی عمومی برای همه اقشار جامعه) در بین حرفه آموزان، برگزاری نشست‌های مشترک کتاب‌خوان و نقد کتاب و غیره با هیات ورزش کارگری استان کرمانشاه همکاری خواهند داشت.

یاور محمدی، مدیر کل آموزش فنی وحرفه ای استان کرمانشاه اظهار داشت: توسعه فرهنگ کتابخوانی نقش برجسته ای در دانش حرفه آموزان دارد؛ لذا کتابخانه های عمومی می توانند از طریق هم افزایی با سازمان فنی و حرفه ای خدمات غنی تری را به مخاطبان خود ارائه دهند.

وی در ادامه گفت: تفاهم نامه همکاری کتابخانه های عمومی و فنی و حرفه ای می تواند در راستای توانمند سازی دو جانبه نقش به سزایی داشته باشد.

طبق تعهدات مورد توافق در این تفاهم‌نامه، طرفین از تاریخ امضا به مدت سه سال در زمینه های علمی، فرهنگی و آموزشی مشترک، بهره گیری از ظرفیت کتابخانه های عمومی استان جهت ایجاد عدالت فرهنگی (دسترسی عمومی برای همه اقشار جامعه) در بین کارآموزان و حرفه آموزان، همکاری در تشویق و ترغیب آنها در جهت ارتقای فرهنگ کتابخوانی، اعمال تخفیف ۴۰ درصدی عضویت در کتابخانه های عمومی جهت برای پرسنل فنی و حرفه ای و خانواده های آنان و کارآموزان معرفی شده از طرف فنی و حرفه ای، اطلاع رسانی و معرفی قابلیت ها و خدمات کتابخانه های عمومی در کارگاه ها و دوره های آموزشی، برگزاری برنامه های فرهنگی موضوع ارتقا فرهنگ کتابخوانی استان و برگزاری کارگاههای آموزشی ویژه کتابداران و خانواده آنان در صورت امکان به صورت رایگان و فراهم آوری شرایط لازم جهت شرکت کردن اعضای کتابخانه ها در دوره های حرفه آموزی با یکدیگر همکاری خواهند کرد.

ارتقای فرهنگ مطالعه از طریق مسابقه، گردهمایی، معرفی و نقد کتاب از جمله اهداف امضای این تفاهم‌نامه بوده است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: