کد خبر: 36238
تاریخ انتشار: سه شنبه, 16 مرداد 1397 - 14:12

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

منابع جشنواره کتابخوانی رضوی در طرح «کتاب یار» قم معرفی شد

منبع : لیزنا
به همت کتابداران کتابخانه عمومی حضرت آیت الله خامنه ای، منابع هشتمین جشنواره رضوی از طریق طرح «کتاب یار» در منطقه محروم قلعه کامکار معرفی شد.
منابع جشنواره کتابخوانی رضوی در طرح «کتاب یار» قم معرفی شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم، طرح «کتاب یار» با هدف گسترش فرهنگ کتابخوانی در منطقه محروم قلعه کامکار توسط فاطمه صادقی و رقیه زارعی از کتابداران پویای کتابخانه حضرت آیت الله خامنه ای اجرا شد.

کتابداران این کتابخانه با ارائه فراخوانی از کودکان و نوجوانان این منطقه کم برخوردار دعوت کردند با حضور در منزل زهره مهرعلیان از کتاب یاران فعال، به بحث و گفتگو درباره موضوعات مختلف و مباحث آزاد بپردازند و ساعتی را نیز به مطالعه اختصاص دهند. در این طرح که با حضور ۲۵ نفر از کودکان و نوجوانان تشکیل شد، این گروه سنی درباره کتاب های مورد علاقه خود بحث و گفتگو کردند و دیدگاه های خود را درباره سبک های ادبی نویسندگان کتاب، به اشتراک گذاشتند.

سپس کتابداران ضمن معرفی خدمات کتابخانه های عمومی و برنامه های متنوع فرهنگی آن، به تشریح جشنواره رضوی در سه گروه سنی پرداختند و از کتاب های «مژده گل» نوشته محمود پوروهاب و «مهمان خراسان» گردآوری سعید بیابانکی، از منابع مسابقه کتابخوانی رضوی، شعرخوانی و قصه گویی کردند. پس از آن برگه های نقاشی جشنواره رضوی در اختیار کودکان قرار گرفت که موجی از شادی و نشاط را برای این عزیزان به ارمغان آورد.

در ادامه،  کتاب های بخش نوجوان جشنواره با عناوین «کاش تو را می دیدم» و «مسافر هشتم»  نوشته مژگان شیخی توسط نوجوانان با شوری وصف ناپذیر جمع خوانی و بلندخوانی شد.

گفتنی است بازی با اسباب بازی ها و اجرای نمایش از دیگر برنامه های طرح «کتاب یار» در منزل زهره مهرعلیان واقع در منطقه محروم قلعه کامکار بود.

یادآور می شود این طرح توسط فاطمه صادقی و رقیه زارعی از کتابداران کتابخانه آیت الله خامنه ای هر پنجشنبه در قلعه کامکار و منزل زهره علیان، کتاب یار فعال با ویژه برنامه های متنوع و شاد انجام می شود.

نشست کتاب خوان در منطقه محروم قلعه کامکار

ششمین نشست کتاب خوان با حضور شماری از علاقمندان در محله کم برخوردار قلعه کامکار برگزار شد.  در این نشست ۸ نفر از کتاب دوستان به معرفی کتاب های خوانده شده خود پرداختند. سینا مرادی با معرفی کتاب «مار مرد مار مرد» نوشته علی اکبر یاغی تبار؛ امیرعلی تیموری با معرفی کتاب «آینه های سورنا» نوشته مهدی میرکیایی؛ ابوالفضل تیموری نسب با معرفی کتاب «مهمان شرمسار» نوشته پرویز امینی؛ امیرمحمد تیموری با معرفی کتاب «امدادگر می شوم» نوشته امیلی بومون؛ محسن رضوانی با معرفی کتاب «پرجادویی» نوشته محمد برآبادی؛ فاطمه شجاعی با معرفی کتاب «آش نذری» به روایت طاهره خردور؛ محمدمتین براتی با معرفی کتاب «همیشه او همه جا او» نوشته محسن چینی فروشان تجربیات مطالعاتی خود را با دیگر دوستانشان به اشتراک گذاشتند.

یادآور می شود این اقدام فرهنگی با هدف گسترش فرهنگ کتابخوانی و توجه به منطقه محروم به ویژه کودکان و نوجوانان به عنوان آینده سازان این کشور انجام شد.   نوآوری هایی از این دست و فعالیت برون کتابخانه ای باعث امید به آینده و جذب این گروه سنی و خانواده های آنان به مطالعه و کتابخانه می شود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: