کد خبر: 36614
تاریخ انتشار: شنبه, 03 شهریور 1397 - 17:13

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

انتصاب رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مرودشت فارس

منبع : لیزنا
مراسم تکریم و معارفه رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مرودشت برگزار شد.
انتصاب رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مرودشت فارس

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان فارس، مراسم تکریم و معارفه رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مرودشت باحضور روح الله منوچهری، مدیرکل کتابخانه های عمومی فارس؛ محمدکریم میرزایی، معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری شهرستان و شهرام صالحی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد مرودشت برگزار شد. در این آیین ضمن قدردانی از تلاش های مهراب عباسی، رئیس پیشین اداره کتابخانه های عمومی این شهرستان، محمدجواد گرانمایه به عنوان رئیس جدید مجموعه کتابخانه های عمومی مرودشت معرفی شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان فارس در این مراسم با اشاره به اینکه مرودشت، شهرستانی با سابقه فرهنگی و تمدنی بسیار است و تمامی دنیا آثار باستانی و فرهنگی شهرستان مرودشت را می شناسند، عنوان کرد: وضعیت زیرساخت های فرهنگی در این شهرستان هنوز در حد انتظار میسر نیست و به ایجاد فضاهای فرهنگی بیشتری نیاز دارد.

روح الله منوچهری بهسازی و تجهیز کتابخانه های عمومی را از اولویت های کاری اداره کل کتابخانه های عمومی فارس دانست و گفت: تاکنون در حوزه بازسازی و تجهیز کتابخانه ها، اتفاق های مثبتی رقم خورده است. در شهرستان مرودشت نیز تعمیر کتابخانه عمومی «کوه سبز» انجام و اعتبار تعمیر سه کتابخانه عمومی پردیس، شهرک ولیعصر (عج) و دشتک ابرج نیز آماده شده است.

روح الله منوچهری در ادامه ضمن قدردانی از تلاش های مهراب عباسی، با اشاره به اینکه رفتار صادقانه، اخلاقی و باپشتکار از جمله ویژگی های رئیس پیشین این اداره بود، عنوان کرد: رئیس جدید اداره کتابخانه های عمومی مرودشت از نیروهای باسابقه، متعهد و پیگیر مجموعه است و به یقین پس از این تغییر مدیریتی نیز کارهای کتابخانه های عمومی شهرستان مرودشت همچون گذشته با جدیت دنبال خواهد شد.

وی با بیان اهمیت و ضرورت برقراری تعامل مطلوب با کارمندان این مجموعه و مسئولان شهرستان، افزود: نیروی انسانی پویا و متعهد بزرگ ترین سرمایه نهاد کتابخانه های عمومی کشور است؛ علاوه بر این مسئولان شهرستان نیز بازوان توانمند کتابخانه های عمومی در پیشبرد اهداف فرهنگی در شهرستان هستند.

محمدکریم میرزایی، معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری شهرستان مرودشت نیز در ادامه این مراسم با اشاره به اینکه شهرستان مرودشت شرایط خاصی دارد، عنوان کرد: مرودشت دومین شهرستان پرجمعیت استان فارس است و پیشینه تاریخی و فرهنگی آن چشمگیر است؛ لذا باید به مقوله فرهنگی و فرهنگ سازی در این شهرستان توجه ویژه ای صورت گیرد.

شهرام صالحی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد مرودشت ضمن تبریک این انتصاب، با تصریح اینکه بخش فرهنگ باید پاس داشته شود، افزود: کتابداران پایه گذاران دانایی هستند و کتابخانه های عمومی به ویژه شهرستان ها و روستاها جریان ساز خواهد بود. کتابخانه عمومی یکی از مهم ترین نهاد های اجتماعی است که وظیفه فرهنگ سازی دارد.

گفتنی است محمدجواد گرانمایه از کتابداران اداره کل کتابخانه های عمومی فارس است که پیش از این مسئولیت کتابخانه عمومی حاجب مرودشتی را برعهده داشته است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: