کد خبر: 37916
تاریخ انتشار: دوشنبه, 03 دی 1397 - 10:24

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان خرامه استان فارس تشکیل شد

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی فارس
 جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان خرامه با حضور مدیرکل کتابخانه های عمومی فارس و به ریاست فرماندار این شهرستان برگزار شد.

به گزارش لیزنا، روح الله منوچهری در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان خرامه با اشاره به اینکه همراهی و همکاری مسئولان شهرستان خرامه در زمینه کتاب و کتابخانه بسیار زیاد است، عنوان کرد: اگر رئیس انجمن کتابخانه های عمومی در شهرستان ها مطالبه گر باشد، اتفاق هایی خوبی در حوزه کتابخانه های عمومی شهرستان رقم می خورد که نمونه آن برگزاری منظم جلسات انجمن در شهرستان و کسب جوایز متعددی در جشنواره کتابخوانی رضوی توسط خرامه بود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی فارس، با بیان اینکه کتابخانه همواره جزو مطالبات مردم شهرستان بوده است، عنوان کرد: وجود کتابخانه عمومی «محمدرسول الله (ص)» شهر خرامه با سابقه بیش از نیم قرن نشان دهنده این است. در حال حاضر شهرستان خرامه، شهر بدون کتابخانه ندارد؛ اما باید برای روستاهای پرجمعیت این شهرستان برنامه ریزی شود.

وی در ادامه با تصریح اینکه در شهرستان خرامه وضعیت تجهیزات کتابخانه ای و هزینه مالی مطلوب است، اضافه کرد: کتابخانه های عمومی خرامه به تقویت منابع نیازدارند که از سال گذشته چندین طرح از جمله نسیم دانایی برای تقویت منابع کتابخانه های عمومی اجرا شده است.

منوچهری بر استفاده از ظرفیت خیرین در حوزه ترویج کتابخوانی تأکید کرد و گفت: انجمن خیرین کتابخانه ساز استان فارس تشکیل شده است که در صورت وجود خیرین علاقه مند به حوزه کتاب و کتابخوانی، می توان شعبه ای از این انجمن را در شهرستان خرامه ایجاد کرد.

فرماندار شهرستان خرامه نیز در ادامه این نشست با بیان اینکه تعامل بسیار خوبی میان مجموعه شورا و شهرداری ها و کتابخانه های عمومی در خرامه وجود دارد، عنوان کرد: مسئولان شهرستان در حوزه کتاب و کتابخوانی داوطلبانه ورود می کنند و این همکاری در کنار توانمندی های کتابخانه ها می تواند در این حوزه رونق ایجاد کند.

فرهاد جهانخواه به نیاز روستای پرجمعیت معزآباد به کتابخانه عمومی اشاره و اضافه کرد: پروژه کتابخانه عمومی معزآباد باید به صورت جدی در کتابخانه های عمومی دنبال شود.

رئیس انجمن کتابخانه های عمومی خرامه همچنین از اختصاص ۴۰۰ میلیون ریال از اعتبارات شهرستان برای کتابخانه های عمومی خبر داد.

جهانخواه  با تأکید بر توجه بیشتر به ترویج فرهنگ کتابخوانی، گفت: شبکه های اجتماعی امروز یک نیاز است؛ باید از این ظرفیت برای ترویج کتابخوانی استفاده کنیم.

وی معرفی کتاب در فضای مجازی و تشکیل باشگاه های هم اندیشی کتاب و کتابخوانی را برای ترویج فرهنگ مطالعه کارآمد دانست.

گفتنی است در ادامه این نشست مدیرکل کتابخانه های عمومی استان فارس از سه کتابخانه عمومی «محمد رسول الله(ص)» و «شهید نصرالله ایزدی» شهر خرامه و «شهدای سلطان شهر» بازدید و با کتابداران دیدار و گفت و گو کرد

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: