کد خبر: 37923
تاریخ انتشار: دوشنبه, 03 دی 1397 - 10:38

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

فعالیت های فرهنگی کتابخانه های عمومی شهرستان طبس در خراسان جنوبی

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان خراسان جنوبی
کتابخانه های عمومی شهرستان طبس در نیمه اول آذرماه، میزبان برنامه های متنوع فرهنگی بودند.
فعالیت های فرهنگی  کتابخانه های عمومی شهرستان طبس در خراسان جنوبی

به گزارش لیزنا، کتابخانه های عمومی شهید شریف نیا، شهدای گمنام، شهدای نخلستان و امیرکبیر برنامه های متنوعی از جمله نشست کتاب خوان مدرسه ای، ایستگاه نقاشی و نمایشگاه، معرفی و جمع خوانی کتاب و مشاعره، مسابقه تندخوانی و روان خوانی، ایجاد کارگروه فرهنگی کتابخانه، بازدید دانش آموزی، حضور در مدارس و تهیه روزنامه دیواری برگزار کردند.

 

هشتمین نشست کتاب خوان مدرسه ای شهرستان طبس در مدرسه امام رضا(ع) عشق آباد

در این نشست که به همت کتابخانه امیرکبیر عشق آباد برگزار شد، شش کتاب معرفی شد که عبارتند از: «شنام» نوشته کیانوش گلزار راغب/ ارائه توسط: صبا مصطفایی، «من و کتاب» شامل بیانات آیت الله سید علی خامنه ای/ ارائه توسط: فاطمه حجی زاده، «زیتون سرخ» نوشته ناهید یوسفیان/ ارائه توسط: نرگس تقی زاده، «۵۰۰ نکته درباره مطالعه» نوشته فیل ریس/ ارائه توسط: فاطمه ایلخانی، «چگونه حافظه درخشان داشته باشیم؟» نوشته سمیه موحدی فرد/ ارائه توسط: لیلا کامل برون و «عوامل موفقیت در تحصیل» نوشته مرتضی نظری/ ارائه توسط: طاهره ایلخانی (کتابدار).

 

نهمین نشست کتاب خوان مدرسه ای شهرستان طبس در کتابخانه شهدای گمنام طبس

در این نشست، شش کتاب به اشتراک گذاشته شد که عبارتند از: «ماجراهای سلطان آقا و کوچول» نوشته شهرام شفیعی/ ارائه توسط: فاطمه شکاری، «قصه های تصویری گلستان» نوشته مژگان شیخی/ ارائه توسط: سحرسادات نجفی، «اطلس تصویری ایران» نوشته امیر صالحی طالقانی/ ارائه توسط: مبینا نوری پور، «قصه های قبل از غذا» نوشته فریبا کلهر/ ارائه توسط: زینب سلمانیان، «فرهنگ فارسی عمید» نوشته حسن عمید/ ارائه توسط: فاطمه زهرا آزاد و «فرهنگ نامه طلایی نوآموز» نوشته کاظم طلایی/ ارائه توسط: مهدی حسینی مقدم (کتابدار).

 

حضور کتابداران کتابخانه عمومی شهدای گمنام در مدرسه شکوفه های رضوی

در این برنامه، کتابداران با حضور در دبستان دخترانه شکوفه های رضوی طبس به معرفی کتابخانه و کتاب در مراسم صبحگاه این مدرسه پرداختند. همچنین با حضور کتابداران در کلاس درس، نشست شعرخوانی و قصه گویی برگزار شد که مورد استقبال دانش آموزان و مربیان این مدرسه قرار گرفت.

 

بازدید دانش آموزان مدرسه آمنه از کتابخانه عمومی شهدای گمنام

در این بازدید، دانش آموزان با بخش های مختلف کتابخانه آشنا شده، روش استفاده از کتب مرجع را یاد گرفتند و معرفی کتاب نیز از بخش های دیگر این برنامه بود.

همچنین کارگاه کاردستی، قصه گویی و بازدید نونهالان پیش دبستانی و دبستانی از کتابخانه از دیگر فعالیت های انجام شده در کتابخانه شهدای گمنام بود.

 

برنامه های مختلف فرهنگی در کتابخانه عمومی شهید شریف نیای روستای اسفندیار

نشست معرفی کتاب «علی(ع) پهلوان بدر» نوشته حسین آسیوند با حضور نوجوانان عضو کتابخانه و نیز جلسه مشاعره با حضور بانوان عضو کتابخانه و با استفاده از کتب ادبی در کتابخانه شهید شریف نیا انجام شد. مسابقه تندخوانی و روان خوانی کتاب و همچنین آموزش تندخوانی قرآن کریم از دیگر برنامه های این کتابخانه بود.

همچنین جلسات کارگروه فرهنگی و هنری روستای اسفندیار در جهت تقویت برنامه های فرهنگی کتابخانه عمومی و حمایت مسئولان محلی از برنامه های فرهنگی در کتابخانه شهید شریف نیا برگزار شد.

 

برپایی ایستگاه و نمایشگاه نقاشی و رنگ آمیزی در کتابخانه عمومی شهدای نخلستان روستای کُریت

با همکاری اعضای نوجوان کتابخانه و نیز دانش آموزان دبستان شهید میرزایی روستای کریت، ایستگاه نقاشی و رنگ آمیزی در کتابخانه عمومی شهدای نخلستان برپا شد. در پایان، نقاشی ها به صورت نمایشگاهی در محوطه کتابخانه نصب و مورد بازدید اعضای کتابخانه قرار گرفت.

همچنین با دعوت از اعضای کتابخانه، مسابقه تهیه روزنامه دیواری برگزار شد و مورد استقبال اعضا قرار گرفت.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: