کد خبر: 38028
تاریخ انتشار: یکشنبه, 09 دی 1397 - 11:10

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

جلسه نقد کتاب «فرمین، موش کتابخوان» در دامغان استان سمنان برگزار شد

منبع : روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان
جلسه نقد کتاب «فرمین، موش کتابخوان» نوشته سم سوج با حضور کتابداران شهرستان دامغان برگزار شد.
جلسه نقد کتاب «فرمین، موش کتابخوان» در دامغان استان سمنان برگزار شد

به گزارش لیزنا، جلسه نقد و بررسی کتاب «فرمین، موش کتابخوان» با حضور کتابداران شهرستان دامغان؛ محمد سلطانیه، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان دامغان؛ قاسم رؤفی، کارشناس فرهنگی و زهرا شیرخانیان، کارشناس منابع اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان در سالن جلسات اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان دامغان برگزار شد.

زهرا مهدی‌فر، کتابدار کتابخانه عمومی ابوریحان بیرونی ضمن معرفی کتاب «فرمین، موش کتابخوان» بیان کرد: ظاهر جذاب کتاب موجب ترغیب به مطالعه آن می شود. ترجمه روان این اثر نیز از دیگر ویژگی های مثبت کتاب است. با این حال عدم فراز و فرود در متن داستان از جذابیت آن کاسته است.

در ادامه جواد رئیسیان، کتابدار کتابخانه عمومی حاج علی اصغر درواری این کتاب را استعاره‌ای از وضعیت افراد کتاب‌خوان در جامعه امروز دانست.

وی این اثر را برای کتابخوانان حرفه‌ای در حکم یک کتاب مرجع دانست و گفت:این کتاب به بسیاری از کتاب‌های بزرگ در لابه‌لای صفحات خود استناد می‌کند.

در ادامه مریم جلالیان، کتابدار کتابخانه‌ عمومی ثامن الحجج دیباج وجود کنایات، توصیفات عالی در متن و شیوه پرداخت صحنه‌های کتاب را از نکات قوت اثر دانست و گفت: مقدمه کتاب به عنوان شروع توانسته مخاطب را به خواندن کتاب ترغیب کند.

در ادامه زهرا شیرخانیان، کارشناس منابع اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان در خصوص این کتاب گفت: کتاب «فرمین، موش‌ کتابخوان» به لحاظ سبک نگارش و صحنه‌پردازی توانسته مخاطب را به خود جذب کند.

وی با مقایسه این کتاب و بیان تفاوت‌های سبکی و نگارشی آن با رمان‌های خارجی و داخلی گفت: این کتاب به لحاظ موضوعی بسیار زیبا و دلنشین است.

وی وجود تصاویر مناسب در کتاب را از نقاط قوت اثر دانست.

در ادامه قاسم رؤفی، کارشناس فرهنگی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان نیز مطالبی را در خصوص نقد، معنا، انواع و چگونگی آن بیان کرد و گفت: این کتاب استعاره‌ای از جامعه امروزی نیز هست. جایی که کتاب و کتاب‌خوانی مغفول واقع شده است.

وی از دیگر نکات مثبت کتاب را داشتن سیر ورود و خروج شخصیت‌ها دانست و بیان کرد: هر شخصیتی با ورود به متن، در قسمتی دیگر از داستان خارج می‌شود.

رؤفی افزود: با وجود فضای خاکستری حاکم بر متن، نویسنده و مترجم توانسته‌اند با ظرافت، خواننده را تا پایان همراه کنند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: