کد خبر: 38440
تاریخ انتشار: سه شنبه, 02 بهمن 1397 - 12:10

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

افتتاح چهار کتابخانه عمومی در شهرستان قشم

منبع : پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور
به همت نهاد کتابخانه های عمومی کشور و با حضور مسئولان استانی، معاونان و مدیران کل نهاد، روستاهای لافت، خالدین کوشه و گوران شهرستان قشم صاحب کتابخانه می شوند.
افتتاح چهار کتابخانه عمومی در شهرستان قشم

به گزارش لیزنا، امروز سه شنبه ۲ بهمن ماه ۱۳۹۷ آیین افتتاح ۴ کتابخانه عمومی در روستاهای لافت، خالدین کوشه و گوران شهرستان قشم به همت نهاد کتابخانه های عمومی کشور و با حضور امین متولیان معاون برنامه ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات، مهدی رمضانی معاون توسعه کتابخانه ها و کتابخوانی، امیرجهانگیری مدیرکل منابع انسانی و پشتیبانی، حسام قربانعلی، مدیرکل امور انجمن ها و مشارکت ها، اصغر گودرزی مدیرکل توسعه کتابخانه ها و مشارکت ها، هادی ناصری مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل، حجت الاسلام و المسلمین محمد ذاکری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان، مسئولان استانی و علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی برگزار می شود.

کتابخانه عمومی ملامصبح با مساحت ۲۳۵ مترمربع و زیربنای ۱۸۰ متر مربع در روستای لافت واقع شده و دارای بخش های مخزن، کودک، قشم شناسی و سالن مطالعه است.

کتابخانه عمومی محمد رسول الله(ص) با مساحت ۲۰۰ مترمربع و زیربنای ۱۱۰ متر مربع در روستای خالدین واقع شده و دارای بخش های مخزن، قشم شناسی، کودک و دو سالن مطالعه مجزا است.

کتابخانه عمومی فرزانگان نیز با مساحت ۴۰۰ مترمربع و زیربنای ۲۳۲ متر مربع در روستای کوشه واقع شده و دارای بخش های مخزن، قشم شناسی، کودک و سالن های مطالعه مجزا است.

همچنین کتابخانه عمومی رسالت با مساحت ۱۹۰ مترمربع و زیربنای ۱۳۰ مترمربع در روستای گوران واقع شده و دارای بخش های مخزن، قشم شناسی، مرجع و سالن های مطالعه مجزا است.

گفتنی است، شهرستان قشم،‌ منطقه ای توریستی و تجاری است که سالانه افراد زیادی را به خود جذب می کند؛ با این وجود، این شهرستان به لحاظ تعداد کتابخانه و شاخص های کتابخانه ای در بین استان های کم برخوردار قرار دارد.

در حال حاضر شهرستان قشم دارای ۸ باب کتابخانه عمومی شامل ۴ کتابخانه روستایی و ۳ کتابخانه شهری است. با افتتاح این کتابخانه ها، تعداد کتابخانه های عمومی شهرستان به ۱۲ باب می رسد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: