کد خبر: 38768
تاریخ انتشار: دوشنبه, 29 بهمن 1397 - 15:49

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

برنامه های فرهنگی در کتابخانه های عمومی شهرستان بیرجند استان خراسان جنوبی

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان خراسان جنوبی
کتابخانه های عمومی شهرستان بیرجند در نیمه اول بهمن ماه، برنامه های فرهنگی متنوعی اجرا کردند.
برنامه های فرهنگی در کتابخانه های عمومی شهرستان بیرجند استان خراسان جنوبی

به گزارش لیزنا، کتابخانه های عمومی الغدیر و شهدای باقریه بیرجند برنامه هایی از قبیل کارگاه کاردستی، آذین بندی کتابخانه، نمایشگاه کتاب و نشست قصه گویی برگزار کردند.

 

برگزاری کارگاه کاردستی در بخش تخصصی کودک کتابخانه الغدیر

در هفته دوم بهمن ماه، بخش تخصصی کودک کتابخانه الغدیر، با هدف پرورش خلاقیت و همچنین تشویق به استفاده از وسایل دور ریختنی، به برگزاری کارگاه کاردستی اقدام کرد. طی این کارگاه، اعضا با وسایل دور ریختنی، جامدادی های زیبایی ساختند.

 

استقبال از دهه مبارک فجر در کتابخانه الغدیر

کتابداران کتابخانه عمومی الغدیر همزمان با چهل سالگی انقلاب اسلامی با استفاده از بسته فرهنگی چهل سالگی که توسط نهاد کتابخانه های عمومی به کتابخانه های عمومی سراسر کشور ارسال شده، کتابخانه را آذین بندی کردند.

 

برگزاری نمایشگاه تخصصی «انقلاب، انفجار نور» در کتابخانه الغدیر

به مناسبت ایام دهه فجر و به منظور معرفی و آشنایی اعضا با کتب موجود با موضوع انقلاب اسلامی ایران در کتابخانه الغدیر، نمایشگاهی با عنوان «انقلاب، انفجار نور» برپا شد. این نمایشگاه در ایام دهه فجر، برپا بود.

 

برگزاری نمایشگاه تازه های کتاب بهمن ماه در کتابخانه الغدیر

نمایشگاه تازه های کتاب بهمن ماه با هدف معرفی نو رسیده ها، در کتابخانه عمومی الغدیر برگزار شد. در این نمایشگاه کتاب هایی چون «اگر نام زیبا می خواهید»، «سایه هایی در شب»، «مدیر 20 دقیقه ای در هاروارد»، «مدیریت پروژه»، «300 نکته درباره نقاشی»، «پیدایش مخاطب تازه و نو در ادبیات داستانی ایران» و «زنان در تاریخ اروپا» به نمایش درآمد.

 

نشست قصه گویی برای کودکان در کتابخانه شهدای باقریه

کتابخانه شهدای باقریه با قصه گویی مسئول کتابخانه از کتاب زیبا و دل نشین «کلوچه های خدا» نوشته کلر ژوبرت، میزبان جمعی از اعضای کودک بود.

این داستان به زیبابی به طور غیرمستقیم، ویژگی های خدا مثل مهربانی و بخشندگی را به کودکان یاد می دهد و آنان را به مهر ورزیدن به همه ترغیب می کند.

 

نشست قصه خوانی از کتاب «افسانه درخت خرما و بزی» در کتابخانه شهدای باقریه

کتاب «افسانه درخت خرما و بزی» در کتابخانه شهدای باقریه توسط کتابدار کتابخانه، به صورت بلندخوانی، قصه گویی شد.

این کتاب با هدف آشنایی کودکان با ادبیات کهن این سرزمین انتخاب شد و از آنجایی که بلندخوانی یکی از مؤثرترین راه های ترویح خواندن است، کتابدار کتابخانه، این قصه را با لحن حماسی، برای کودکان حاضر اجرا کرد تا تأثیرگذاری بیشتری داشته باشد.

لازم به ذکر است که در پایان برنامه، کودکان حاضر با شیوه مناظره آشنا شدند و نمونه ای از مناظره های پروین اعتصامی با عنوان «گل و خار» را با راهنمایی کتابدار خواندند.

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: