کد خبر: 38778
تاریخ انتشار: دوشنبه, 29 بهمن 1397 - 16:05

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

امضای تفاهم نامه بین اداره کل کتابخانه های عمومی و کانون ناشنوایان خراسان رضوی

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی
 تفاهم نامه همکاری بین اداره کل کتابخانه های عمومی و کانون ناشنوایان خراسان رضوی با هدف توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی به امضا رسید.
امضای تفاهم نامه بین اداره کل کتابخانه های عمومی و کانون ناشنوایان خراسان رضوی

به گزارش لیزنا، تفاهم نامه همکاری بین اداره کل کتابخانه های عمومی و کانون ناشنوایان خراسان رضوی با هدف توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین جامعه ناشنوایان استان امضا شد.

حجت الاسلام علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی گفت: با توجه به نقش و رسالت کتابخانه های عمومی در فراهم کردن زمینه مطالعه برای آحاد جامعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی، تفاهم نامه همکاری این اداره کل با کانون ناشنوایان استان به امضا رسید. در واقع با امضای این تفاهم نامه سعی شده است که نسبت به پیش بینی خدمات مورد نیاز جامعه ناشنوایان استان در حوزه کتاب و کتابخوانی اقدام شود.

 وی در تشریح اهداف امضای تفاهم نامه گفت: تدوین برنامه های فرهنگی و ترویج کتابخوانی در بین اعضای ناشنوای استان با هدف گسترش دامنه لغات و واژگان جامعه هدف، ایجاد بخش ناشنوایان در کتابخانه مرکزی استان خراسان رضوی، برنامه ریزی و اجرای فعالیت های آموزشی در راستای توانمند سازی ناشنوایان استان، ارائه خدمات کتابخانه ای استاندارد برای ناشنوایان استان به منظور افزایش سطح اگاهی و اطلاعات آنان و تهیه بانک اطلاعاتی ناشنوایان به تفکیک مناطق استان از جمله اهداف ادراه کل بوده است.

معصومه ترابی مقدم، مسئول کانون ناشنوایان استان نیز در این جلسه با ابراز خرسندی از همکاری بین کانون ناشنوایان و اداره کل کتابخانه های عمومی، امضای این تفاهم نامه را گامی در جهت توسعه کتابخوانی در جامعه به ویژه جامعه ناشنوایان استان دانست.

اختصاص فضای مناسب به منظور ایجاد بخش ناشنوایان در کتابخانه مرکزی مشهد، اختصاص سیستم رایانه با گرافیک مناسب جهت استفاده در بخش ناشنوایان، تجهیز بخش ناشنوایان مطابق با دستورالعمل های نهاد کتابخانه های عمومی، برگزاری مسابقات کتابخوانی ویژه ناشنوایان در کتابخانه مرکزی، تامین منابع کتابخانه ای با توجه به نیازسنجی انجام شده از منابع مورد نیاز ناشنوایان، معرفی منابع جهت تبدیل توسط نرم افزار مترجم (بارکد) به منظور استفاده راحت تر ناشنوایان، همکاری مسئول کتابخانه مرکزی شهرستان مشهد با مترجم اعزامی از کانون، تهیه نمایشگر مناسب جهت نمایش کتاب های تصویری در بخش ناشنوایان کتابخانه مرکزی و معرفی سامانه اعزام مترجم به سایر کتابخانه های عمومی جهت انجام فعالیت های فرهنگی و ترویج کتابخوانی ویژه این قشر از جمله تعهدات اداره کل کتابخانه های عمومی استان در این تفاهم نامه است.

معرفی بخش ناشنوایان کتابخانه مرکزی و فعالیت های فرهنگی و ترویجی آن به ناشنوایان، اعزام نیروی مترجم به کتابخانه مرکزی با هماهنگی اداره کل، تامین نرم افزار مترجم (بارکد) جهت ترجمه منابع و استفاده اعضای ناشنوای کتابخانه مرکزی، برگزاری کلاس های آموزشی در بخش ناشنوایان کتابخانه مرکزی با همکاری مسئول کتابخانه، تامین نیروی مترجم برای حضور در سایر کتابخانه های عمومی در صورت اجرای فعالیت های فرهنگی و ترویج کتابخوانی در بین ناشنوایان در شهرستان ها، معرفی بخش ناشنوایان کتابخانه مرکزی به خیرین حوزه سلامت جهت جذب کمک های خیرین و تقویت منابع و خدمات و مشارکت در برگزاری مسابقات کتابخوانی و فعالیت های فرهنگی اداره کل کتابخانه های عمومی ویژه ناشنوایان نیز از جمله تعهدات کانون ناشنوایان استان در این تفاهم نامه است

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: