کد خبر: 38918
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 08 اسفند 1397 - 13:19

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

برنامه های متنوع فرهنگی در کتابخانه های عمومی شهرستان رباط کریم استان تهران

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان تهران
   با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی برنامه های متنوع فرهنگی در کتابخانه های عمومی شهرستان رباط کریم برگزار شد.
برنامه های متنوع فرهنگی در کتابخانه های عمومی شهرستان رباط کریم استان تهران

به گزارش لیزنا، همزمان با دهه فجر و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی کتابداران کتابخانه های عمومی شهرستان رباط کریم با برگزاری برنامه های فرهنگی نظیر نشست قصه گویی و بلندخوانی کتاب و نشست کتابخوان مدرسه ای، بازدید مدارس و ... میزبان دوستداران کتاب و کتابخوانی شدند.

 

بازدید دانش آموزان مدرسه دخترانه حضرت معصومه(س) از کتابخانه عمومی پیامبراعظم (ص)

به همت کتابداران کتابخانه، همزمان با ایام گرامیداشت دهه مبارک فجر، تعدادی از دانش آموزان مدرسه ابتدایی حضرت معصومه(س) از کتابخانه عمومی پیامبراعظم(ص) شهر پرند شهرستان رباط کریم بازدید کردند. در این بازدید کودکان ضمن آشنایی با بخش های مختلف کتابخانه، در مسابقه نقاشی روی پارچه شرکت کردند و در پایان به شرکت کنندگان جوایزی اهدا شد.

 

دبستان دخترانه حضرت معصومه(س) شهرپرند میزبان نشست کتاب‌خوان شد

به همت مریم صباغ فرش، مسئول کتابخانه عمومی پیامبر اعظم(س)، همزمان با چهلمین سالگرد ایام الله دهه فجر نشست کتاب‌خوان ویژه کودکان و نوجوانان در دبستان دخترانه حضرت معصومه(س) شهرپرند برگزار شد.

در این نشست 6 نفر از دانش‌آموزان به معرفی کتاب پرداختند. کتاب «آریوبرزن» نوشته: ناصر نادری، توسط: شکیبا قزل لو؛ «فاطمه دخترامام حسن» نوشته: سیدمحمد مهاجرانی، توسط: نازنین زهرا دانش؛ «امام رضا ع» نوشته: فریبا کلهر، توسط: پریسا احمدمعظم و «ملکه مورچه ها» نوشته: طاهره نیازمند، توسط: باران کنگرانی فراهانی؛ «ماه صفا و پاکی» نوشته: محمدرضا رمضانی، توسط: فاطمه مقدم زاده؛ «مجموعه قصه های قرانی» نوشته: زهیر خوش گو تهرانی، توسط: رزیتا شکری معرفی شد.

 

دبستان دخترانه «گل های بهشت» شهرستان رباط کریم میزبان نشست کتاب‌خوان شد

به همت کتابداران کتابخانه عمومی جاویدالاثر کاظم اخوان، نشست کتاب‌خوان ویژه کودکان و نوجوانان در دبستان دخترانه گل های بهشت برگزار شد.

در این نشست 5 نفر از دانش‌آموزان به معرفی کتاب پرداختند. وانیا باستان پور، ملیسا سعادتمندی، حنانه احمدی، آرزو بخشی و ستایش ریاحی کیا دانش‌آموزانی بودند که در این نشست به ترتیب کتاب‌های «منتخب کلیله و دمنه» نوشته نفیسه نوری، «دعاهای زمینی پدربزرگ» نوشته داگلاس وود، «پیرمرد و دریا» اثر ارنست همینگوی، «هدیه خوبان» نوشته جف برامبو، «قصه های پندآموز از مثنوی معنوی» اثر زینب علیزاده را به دوستان خود معرفی کردند.

 

نشست قصه گویی و بلند خوانی کتاب در کتابخانه عمومی جاویدالاثر کاظم اخوان

همزمان با فرارسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب و در ادامه سلسسله نشست های بلندخوانی کتاب برای کودکان، نشست قصه گویی و بلندخوانی کتاب و تقدیر از برگزیدگان هشتمین جشنواره رضوی با حضور جمعی از کودکان و نوجوانان، مادران و بانوان خانه دار در کتابخانه عمومی کاظم اخوان برگزار شد.

در این مراسم مرضیه طیبی، کتابدار کتابخانه داستان «برادرت را صدا کن» را برای کودکان بازگو کرد. سپس محبوبه خانی، مسئول کتابخانه شعر «خادم پیر حرم» از کتاب «مهمان خراسان» را برای حاضران خواند.در ادامه مراسم هدایایی به اعضای کودک و نوجوان برگزیده هشتمین جشنواره رضوی کتابخانه عمومی کاظم اخوان اهدا شد.

 

معرفی کتاب در کتابخانه عمومی جاویدالاثر کاظم اخوان

مرضیه طیبی، کتابدار کتابخانه کاظم اخوان با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین نوجوانان، با برگزاری نشست جمع خوانی، کتاب «پنج قصه گزیده از شاهنامه فردوسی» اثر حسین فتاحی را برای نوجوانان معرفی کرد.

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: