کد خبر: 38919
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 08 اسفند 1397 - 13:21

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

برنامه های متنوع فرهنگی در کتابخانه های عمومی قدس استان تهران برگزار شد

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان تهران
کتابخانه‌های عمومی شهرستان قدس با برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب را جشن گرفتند.
برنامه های متنوع فرهنگی در کتابخانه های عمومی قدس استان تهران برگزار شد

به گزارش لیزنا، به مناسبت چهل سالگی انقلاب اسلامی ایران، کتابخانه های عمومی شهرستان قدس برنامه های متنوع فرهنگی نظیر نشست کتابخوان مدرسه ای، نشست شعر انقلاب، معرفی کتابخانه های عمومی شهرستان در مصلی نماز جمعه و نشست خاطره گویی جانبازان برگزار کردند.

 

چهل میز خدمت در مصلی نماز جمعه شهرستان قدس

به مناسبت چهل سالگی انقلاب اسلامی ایران، ۴۰ میز خدمت با حضور امام جمعه و رؤسای ادارات شهرستان قدس، در مصلی شهرستان برپا شد.

در این مراسم فهیمه اطهری، رئیس اداره کتابخانه های عمومی به معرفی فعالیت های این اداره و کتابخانه های عمومی به نمازگزاران و مخاطبان پرداخت.

گفتنی است، میزهای خدمت نشان از همدلی مسئولان و مدیران شهرستان در راستای احترام به حقوق شهروندان است؛ مردم با حضور در میزهای خدمت مستقر در مصلی، خواسته ها و مشکلات خود را در این فضای معنوی مطرح کرده و با مدیران در میان می گذارند.

 

دبستان دخترانه ولیعصر(عج) روستای هفت جوی میزبان نشست کتاب‌خوان شد

به همت زینب محمد زاده پودینه، مسئول کتابخانه امام علی(ع) روستای هفت جوی شهرستان قدس، نشست کتاب‌خوان ویژه کودکان در دبستان دخترانه ولیعصر برگزار شد.

در این نشست ۵ نفر از دانش‌آموزان پایه پنجم به معرفی کتاب پرداختند. زهرا جعفری، مرضیه باقری، فاطمه باقری، معصومه فخیره، ستایش یگان دانش‌آموزانی بودند که در این نشست به ترتیب کتاب‌های «بگو ما هم بخندیم» نوشته شهرام شفیعی، «آقای روباه شگفت انگیز» نوشته رولد دال، «۱۰۱ قصه از دنیای حیوانات ازوپ» نوشته رتانا کوتچانارت، «قصه های شاهنامه» نوشته آتوسا صالحی، «افسانه هایی از احمق ها» نوشته محمدرضا شمس را به دوستان خود معرفی کردند.

 

محفل شعر انقلاب اسلامی با حضور میلاد عرفان پور و ۱۵ تن از شاعران بومی شهرستان

به همت اداره کتابخانه های عمومی شهرستان قدس و با همکاری سازمان فرهنگی و هنری شهرداری و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان، همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی محفل شعر انقلاب با حضور میلاد عرفان پور از شاعران مطرح کشور و ۱۵ تن از شاعران شهرستان در سالن اجتماعات حضرت باقرالعلوم(ع) برگزار شد.

در این محفل که با حضور حسین چناقچی، رئیس شورای شهرستان؛ فهیمه اطهری، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان؛ حسین کشاورزیان، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و چند تن از مسئولان شهری برگزار شد، اطهری، رئیس اداره کتابخانه ها ضمن اشاره به اجرای ۳۵ برنامه فرهنگی در دهه فجر گفت: قدرت قلم به خصوص شعر نه تنها در ایران بلکه در تمامی کشورهای تحت ستم می تواند به بیداری اسلامی منجر شود و این قدرت از قدرت هزاران توپ و تانک و مسلسل بیشتر است. به همین جهت در زمان های قدیم به محض ورود دشمن به خاک کشور اولین کار سوزاندن کتاب و کتابخانه ها بود تا اثری از آثار و قلم نویسندگان آن کشور بر جای نماند.

اطهری خاطرنشان کرد: شعر انقلاب در پرتو معجزه قرآن و به پشتوانه ایمان آماده شبیخون به لشکر اهریمن است و انشاالله این انقلاب را به انقلاب مهدی موعود پیوند خواهیم زد.

فرود شمخالی، ابوالفضل کارگر، سعید معراجی، حدیث محمدی، یاسر فرهمند و ... شاعرانی بودند که در این محفل شعرخوانی کردند. در پایان نیز ضمن تقدیر از شاعران، از ۱۵ تن از برگزیدگان مسابقات کتابخوانی با هدایایی تقدیر به عمل آمد.

 

نشست کتابخوان مدرسه ای در دبستان دخترانه شهیدان تقی زاده

به همت سمیه اشتری، کتابدار کودک کتابخانه مرکزی، نشست کتابخوان مدرسه ای با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی بین دانش آموزان مدارس در دبستان دخترانه شهیدان تقی زاده برگزار شد.

در این نشست کتاب های «ماجرای سه پسربچه» نوشته اولف بلانک، توسط: مریم آبهشت؛ «پول های بالدار» نوشته ماهان ولی زاده، توسط نرگس رستمی؛ «رویای درخت ها و دو داستان دیگر» نوشته جمعی از نویسندگان، توسط: آیدا اسکندری؛ «طعم شیرین زیارت» نوشته ابراهیم اکبرزاده، توسط بیتا شکری و «آشیانه حیوانات» نوشته جمعی از نویسندگان توسط سمیه عادلی معرفی شد.

 

محفل خاطره گویی با حضور جانباز سرافراز حسینعلی رضایی در کتابخانه مرکزی

به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی محفل خاطره گویی با حضور حسینعلی رضایی، جانباز سرافراز؛ فهیمه اطهری رئیس اداره کتابخانه های عمومی و جمعی از نوجوانان در کتابخانه مرکزی شهرستان قدس برگزار شد.

در این محفل حسینعلی رضایی، جانباز هشت سال دفاع مقدس درباره وقایع پیش از سال ۵۷ و اتفاقاتی که منجر به پیروزی انقلاب اسلامی ایران شد مطالبی بیان کرد.

حسینعلی رضایی گفت: علت چهل سال شکست آمریکا و اسرائیل در مقابل ملت ایران این نیست که ایران مجهز به سلاح های اتمی است بلکه مقاومت و ایستادگی مردم در برابر دشمنان در هشت سال دفاع مقدس و همچنین تحریم ها موجب شده است که دشمنان مجبور شوند پای میز مذاکره بنشینند.

وی افزود: مرگ بر آمریکا صرفا یک شعار نیست بلکه ایران در طی ۴۰ سال ثابت کرده است که بدون اتکا به قدرت های بزرگی مثل آمریکا و با تکیه بر دانش و همت جوانان خود می تواند پیشرفت کند.

گفتنی است، در این محفل نوجوانان سوالات و شبهات خود را درباره وقایع روز جامعه با حسینعلی رضایی مطرح کردند در پایان از تعدادی از برگزیدگان مسابقات هفته کتاب و کتابخوانی با هدایایی تقدیر به عمل آمد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: