کد خبر: 38921
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 08 اسفند 1397 - 13:23

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

کتابخانه های عمومی شمیرانات تهران میزبان اقشار مختلف مردم شدند

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان تهران
   کتابداران کتابخانه های عمومی شهرستان شمیرانات با برگزاری ده ها برنامه آموزشی و فرهنگی میزبان اقشار مختلف مردم شدند.
کتابخانه های عمومی شمیرانات تهران میزبان اقشار مختلف مردم شدند

به گزارش لیزنا، کتابداران کتابخانه های عمومی شهرستان شمیرانات با استقبال از حضور علاقمندان به کتاب و کتابخوانی و با برگزاری برنامه های ویژه آموزشی و فرهنگی باعث ارتقای سطح علمی و مهارتی آنان شدند.

 

نشست شاهنامه خوانی در کتابخانه عمومی شهید باهنر

به همت مریم ملکوتی، مسئول و کتابداران کتابخانه، نشست شاهنامه خوانی با حضور مهسا پیروزفر، کارشناس ارشد ادبیات نمایشی و جمعی از اعضا در کتابخانه عمومی شهید باهنر برگزار شد.

 

نشست بلندخوانی کتاب در مدرسه حضرت مریم

سومین ایستگاه بلند خوانی کتاب ویژه کودکان با حضور مسئول و کتابدار کتابخانه عمومی شهید محلاتی شمیرانات در مدرسه حضرت مریم برپا شد. در این نشست کتاب «مجموعه قصه های شیرین از معصومین(ع)» نوشته: مسلم ناصری و «یک موجود خیلی عجیب» نوشته: روندا آرمیتج توسط مریم امیدی نیا، کتابدار کتابخانه عمومی شهید محلاتی خوانده شد و در ادامه دانش آموزان خلاصه کتاب ها و برداشت خود از قصه ها را بازگو کردند.

 

دبستان پسرانه شهید فهمیده شهرستان شمیرانات، میزبان نشست کتابخوان شد

به‌همت کتابداران کتابخانه عمومی شهید باهنر، نشست کتابخوان مدرسه ای ویژه کودکان و نوجوانان در دبستان پسرانه شهید فهمیده برگزار شد.

در این نشست شش نفر از دانش‌آموزان به معرفی کتاب پرداختند. آیدین غنی‌زاده، شایان گودرزی، کیان سرومیلی، مبین حسینعلی، امیرحسین فراهانی و علی مرادی دانش‌آموزانی بودند که در این نشست، به‌ترتیب کتاب‌های «مردی که یک گله مرغ و خروس نداشت» نوشته احمد عربلو، «قهرمان جهان عرب (زندگینامه سید حسن نصرالله)» نویسنده لانا حسین بلوق، «خورشید و ماه» نویسنده: پاتریک مور و مترجم محمدصادق شریعتی، «زیستگاه خرس قطبی» نوشته برگن لارا، مترجم هایده کروبی، «رازهای روزهای بهاری» نوشته امیرحسین زمانپور و «موش کتابخانه» نوشته دنیل کرک، ترجمه نجف خانی را به دوستان خود معرفی کردند.

 

نشست حافظ شناسی در کتابخانه عمومی شهید باهنر

به همت مریم ملکوتی، مسئول و کتابداران کتابخانه، نشست حافظ شناسی با موضوع «بررسی واژه هایی که در دیوان حافظ جایگاه مثبتی دارند» با حضور مهسا پیروزفر، کارشناس ارشد ادبیات نمایشی و جمعی از اعضا در کتابخانه عمومی شهید باهنر برگزار شد.

 

نشست مادران قصه‌گو در کتابخانه عمومی شهدای نیکنام ده

در ادامه سلسسله نشست های بلند خوانی کتاب برای کودکان، نشست قصه گویی و بلند خوانی کتاب برای کودکان با حضور زهرا یافتیان، عضو کتابخانه، جمعی از مادران و بانوان خانه دار در کتابخانه عمومی شهدای نیکنام ده برگزار شد.

در این مراسم فاطمه جمالیان، کتابدار کتابخانه داستان «قصه هایی از بانو فاطمه (س) غذای بهشتی» را برای کودکان بازخوانی کرد. سپس مریم جمالیان، عضو فعال کتابخانه برنامه هایی کودکانه از جمله اجرای سرود، مسابقه کتاب خوانی و شعرخوانی اجرا کرد و در ادامه اعضای کودک به اجرای نمایش پرداختند.

 

کلاس آموزش خلاقیت در کتابخانه عمومی شهید محلاتی

به همت صفیه زمانی، مسئول و کتابداران کتابخانه، کلاس آموزش خلاقیت با تدریس سنا ضرابیان، کارشناس ارشد زبان و ادبیات فارسی و حضور جمعی از اعضای کودک در کتابخانه عمومی شهید محلاتی برگزار شد. در این کلاس کتاب «چشم ها» نوشته سیموناسی دری، ترجمه حسین فتاحی با موضوع آشنایی کودکان با انواع چشم حیوانات و تفاوت های ساختاری و کارکردی آنها بازخوانی شد. سپس کودکان به تصویرسازی و نقاشی برداشت های خود از کتاب پرداختند.

 

تقدیر از برگزیدگان مسابقه خلاصه نویسی دانش آموزان مجتمع دخترانه نابینایان نرجس

 به همت مسئول و کتابداران بخش نابینایان کتابخانه عمومی شهید باهنر، مراسم تقدیر از برگزیدگان مسابقه خلاصه نویسی کتاب «خری که آدم شد» نوشته مجید نوری زاده هریسی، «استاد عشق» نوشته ایرج حسابی و «قصه هفت کلاغون» نوشته احمد شاملو ویژه دانش آموزان مقاطع متوسطه اول، دوم و ابتدایی مجتمع آموزشی دخترانه نابینایان نرجس با تقدیم هدایابه پنج تن از دانش آموزان برگزار شد.

 

نشست کانون ادبی در کتابخانه عمومی شهدای لواسانان

به همت اعظم احمدی، مسئول و نیره شیرخانی، کتابدار کتابخانه، نشست کانون ادبی با موضوع شعرخوانی و نقد شعر با حضور ۳۰ نفر از علاقمندان توسط مریم آویژگان، کارشناس ارشد ادبیات و زبان فارسی در کتابخانه عمومی شهدای لواسانات برگزار شد. نقد شعر اعضا از جمله برنامه های این نشست بود.

 

کلاس آموزش خوشنویسی در کتابخانه شهید باهنر

به همت مریم ملکوتی، مسئول و کتابداران کتابخانه، کلاس آموزش خوشنویسی با تدریس سیدکمال بنی لوحی،دارای مدرک کارشناسی ادبیات و درجه فوق ممتاز خوشنویسی و با حضور جمعی از اعضا در کتابخانه عمومی شهید باهنر شمیرانات برگزار شد.

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: