کد خبر: 38946
تاریخ انتشار: شنبه, 11 اسفند 1397 - 09:51

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

اختتامیه اولین جشنواره نقاشی با موضوع «حمایت از کالای ایرانی» در البرز برگزار شد

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان البرز
 جشنواره رویش جوانه‌های امید و آیین اختتامیه اولین جشنواره نقاشی با موضوع «حمایت از کالای ایرانی» در کرج برگزار شد.
اختتامیه اولین جشنواره نقاشی با موضوع «حمایت از کالای ایرانی» در البرز برگزار شد

به گزارش لیزنا، همزمان با ایام ولادت باسعادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) و گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، جشنواره رویش جوانه‌های امید به همّت اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان کرج و اختتامیه اولین جشنواره نقاشی کودک و نوجوان با موضوع «حمایت از کالای ایرانی» توسط اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان، با مشارکت نمایندگی آستان قدس رضوی در استان البرز، روز چهارشنبه ۸ اسفند با حضور احمدعلی هراتی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی البرز؛ ناصر مقدم، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان؛ مریم اسماعیلی‌فرد، مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری؛ راضیه نظری، مدیرکل دفتر برنامه ریزی نوسازی و تحول اداری استانداری؛ علی صفری، رئیس شورای اسلامی کمالشهر و جمعی از علاقمندان در سالن میلاد شهرداری کرج برگزار شد.

در این مراسم، احمدعلی هراتی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ضمن تقدیر از مشارکت و همکاری دستگاه‌های مختلف در اجرای باشکوه این جشنواره بیان داشت: نام‌گذاری هر سال توسط رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، همانند یک نقشه راه، حاوی کلیدواژه‌های اصلی برای هدف‌گذاری برنامه سالیانه است. در این راستا، اداره کل کتابخانه‌های عمومی با مشارکت سایر دستگاه‌های فرهنگی تلاش کرد تا با برگزاری این جشنواره، بتواند در فرهنگ‌سازی و نهادینه کردن شعار امسال در بین کودکان و نوجوانان نقش‌آفرین باشد.

وی در ادامه افزود: کودکان و نوجوانان با هنر انس می‌گیرند و انتقال مفاهیم از این طریق، برای این گروه سنی قابل قبول تر و ماندگارتر است. بنابراین این تجربه دلنشین فرصت مناسبی شد تا علاوه بر ایجاد پویایی اجتماعی، در آشنایی این قشر از جامعه به عنوان نسل آینده‌ساز کشور با دغدغه های رهبری و اهمیت حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی قدمی هرچند کوچک برداشته شود.

هراتی همچنین ضمن تقدیر ویژه از حضور کم نظیر کودکان و نوجوانان در این جشنواره تاکید کرد: کودکان و نوجوانان سفیران خوبی برای تبلیغ مصرف کالای ایرانی در بین اعضای خانواده‌ هستند.

همچنین این مراسم با برنامه‌های متنوعی همچون اجرای گروه نقالی و شاهنامه‌خوانی اعضای کودک کتابخانه عمومی امیرکبیر، نمایشنامه‌خوانی و اجرای مسابقات شاد و متنوع همراه بود و در پایان نیز از صاحبان آثار برگزیده این جشنواره با اهدای لوح و هدیه تقدیر به عمل آمد.

لازم به ذکر است این جشنواره در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در پیام آغاز سال ۱۳۹۷مبنی بر «حمایت از کالای ایرانی» با مشارکت اعضای کتابخانه‌های عمومی و دانش‌آموزان و کودکان در سراسر استان از ۲۴ آبان تا ۲۴ آذر برگزار و به دلیل استقبال گسترده از این مسابقه، تا ۱۰ دی ماه تمدید شد.

پس از اتمام زمان اعلام شده جهت ارسال نقاشی‌ها، در مجموع تعداد ۸ هزار و ۶۲۱ برگه نقاشی، از تمامی کتابخانه های عمومی استان، سازمان‌ها و ارگان‌های شرکت کننده جمع آوری و به دبیرخانه جشنواره در اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان البرز تحویل داده شد.

گفتنی است، در این مراسم از ۷۶ اثر برتر که توسط کودکان ۸ الی ۱۶ ساله البرزی خلق شده بود، تقدیر شد؛ به سه نفر اول این جشنواره هدیه سفر مشهد مقدس به همراه یکی از اعضای خانواده اهدا شد، به سه نفر دوم سه جایزه ۳ میلیون ریالی تعلق گرفت؛ سه نفر سوم هدیه ویژه پک نفیس نقاشی دریافت کردند و ۱۰ جایزه نقدی یک میلیون ریالی و ۵۷ جایزه غیر نقدی فرهنگی نیز به سایر برگزیدگان اهدا شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: