کد خبر: 38999
تاریخ انتشار: یکشنبه, 12 اسفند 1397 - 11:36

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

معاون سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی کشور از مدیرکل کتابخانه‌های یزد تقدیر کرد

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد
 معاون سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی کشور از مدیرکل کتابخانه‌های عمومی یزد به دلیل حمایت از طرح‌های کتاب‌محور در زندان مرکزی یزد تقدیر کرد.
معاون سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی کشور از مدیرکل کتابخانه‌های یزد تقدیر کرد

به گزارش لیزنا، در جلسه‌ای با حضور مدیران کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی یزد و کتابخانه‌های عمومی استان، لوح سپاس معاون سلامت، اصلاح و تربیت سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی کشور به دوست فاطمی‌ها تقدیم شد.

در این جلسه که در دفتر مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان برگزار شد، رضا ذوالفعلی‌نژاد، مدیرکل زندان‌های یزد لوح سپاس ابوالفضل حجتی‌پور، معاون سلامت، اصلاح و تربیت سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی تربیتی کشور را به دلیل پیگیری برای تجهیز کتابخانه زندان مرکزی یزد و حمایت از مطالعه و کتابخوانی در بین زندانیان، به رقیه دوست فاطمی‌ها اهدا کرد.

ذوالفعلی‌نژاد در ابتدای این دیدار گفت: یکی از اقدامات مثبتی که سال گذشته در زندان مرکزی انجام شد، راه‌اندازی نخستین پایگاه کتاب و کتابخوانی زندان‌های کشور در ندامتگاه مرکزی یزد بود که از اثرات مثبت این اقدام، شناسایی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های زندانیان این ندامتگاه بود.

وی تصریح کرد: اداره کل زندان‌ها علاوه بر رسالت اصلی خود، نسبت به خانواده زندانیان نیز احساس وظیفه می‌کند و به همین خاطر با مهارت‌آموزی به مددجویان، زمینه حرفه‌آموزی و کسب درآمد را برای آنان فراهم می‌کند تا پس از آزادی بتوانند زندگی خود و خانواده را تأمین کنند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی یزد با اشاره به اثر مثبت فعالیت‌های فرهنگی بر رفتار زندانیان، بیان داشت: اقدامات فرهنگی مفید و مؤثر در طول تحمل محکومیت زندان، می‌تواند زندانیان را به لحاظ رفتاری اصلاح کند تا پس از آزادی دیگر به سراغ بزه و جرم نروند.

وی افزود: یکی از این اقدامات ریشه‌ای و ساختاری، ترویج کتابخوانی و ایجاد ارتباط مددجو با کتاب و مطالعه است که می‌تواند با ارتقای سطح فرهنگی و فکری، نقش بازدارندگی در رفتارهای مجرمانه آینده داشته باشد.

رقیه دوست فاطمی‌ها، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد نیز در این دیدار با اشاره به انتخاب یزد به عنوان پایتخت کتاب ایران در سال ۹۸ بیان داشت: یکی از اقدامات ویژه کتابخانه‌ها در سال آینده، اجرای ویژه‌برنامه‌های مرتبط با کتاب و کتابخوانی برای زندانیان زندان‌ مرکزی خواهد بود و از این طریق تلاش خواهیم کرد به اهداف اصلاحی و تربیتی سازمان زندان‌ها کمک کنیم.

وی در این خصوص گفت: اجرای برنامه‌های فرهنگی نظیر برگزاری مسابقات کتابخوانی، مشارکت در برگزاری نهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی و اجرای برنامه‌های نمایش‌نامه‌خوانی ویژه مددجویان زندان مرکزی، از جمله برنامه‌هایی است که در سال آینده با مشارکت دو اداره کل انجام خواهد شد.

دوست فاطمی‌ها در پایان سخنان خود با تأکید بر اینکه بیشترین عامل در بروز جرم، فقر و بیکاری است، گفت: اگر بتوان با ایجاد زمینه‌های رشد فرهنگی و اجتماعی و همچنین آموزش مهارت لازم به فرد زندانی، این دو عامل بروز جرم را از میان برداشت، حرکت اصلاحی و تربیتی واقعی رخ داده است که در این مسیر، ترویج کتابخوانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

گفتنی است، مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمین تربیتی استان یزد در پایان این جلسه با اهدای لوح سپاس از معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان و کارشناسان مشارکت‌ها، فرهنگی، منابع، روابط عمومی، امور کتابخانه‌ها و رئیس اداره همکاری‌های این اداره کل به سبب تلاش در راستای اجرای برنامه‌های کتابخوانی در زندان‌های استان، تقدیر کرد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: