کد خبر: 39004
تاریخ انتشار: یکشنبه, 12 اسفند 1397 - 11:44

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

برنامه‌های فرهنگی و آموزشی در کتابخانه‌های عمومی شمیرانات استان تهران برگزار شد

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان تهران
      همزمان با هفته اول اسفند ماه، ویژه برنامه‌های فرهنگی-آموزشی به همت کتابخانه‌های عمومی شمیرانات برگزار شد.
برنامه‌های فرهنگی و آموزشی در کتابخانه‌های عمومی شمیرانات استان تهران برگزار شد

به گزارش لیزنا، همزمان با هفته اول اسفند ماه، ویژه برنامه‌های فرهنگی و آموزشی به همت کتابداران کتابخانه‌های عمومی شهرستان شمیرانات و با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد.

 

 

 

 

آموزش داستان نویسی در کتابخانه عمومی شهید محلاتی

 

 به همت مسئول کتابانه و کتابداران کتابخانه، کلاس آموزش داستان نویسی توسط شهین عالی، کارشناس ارشد زبان و ادبیات فارسی با حضور تعدادی از هنرجویان علاقمند در کتابخانه عمومی شهید محلاتی برگزار شد.

 

 

 

در این جلسه درباره عناصر داستان، پیرنگ و علت و معلول داستان و نقش نویسنده در تحولات اجتماعی صحبت شد و داستان های «کلبه عموتام» اثر هریت بیچر استو، «بر باد رفته» اثر مارگارت میچل و «رستاخیز» اثر تولستوی برای نمونه معرفی شد.

 

 

 

کلاس حافظ شناسی در کتابخانه عمومی شهید باهنر

 

 به همت مریم ملکوتی، مسئول و کتابداران کتابخانه، کلاس حافظ شناسی با موضوع بررسی جایگاه عشق و واژگان نامحبوب در دیوان حافظ توسط مهسا پیروزفر، کارشناس ارشد ادبیات نمایشی با حضور جمعی از اعضا در کتابخانه عمومی شهید باهنر برگزار شد.

 

 

 

 

بازدید دانش‌آموزان دبستان پسرانه شهید فهمیده از کتابخانه شهید باهنر

 

 به همت مسئول و کتابداران کتابخانه، ۲۵ نفر از دانش‌آموزان دبستان پسرانه شهید فهمیده به همراه معلم خود از کتابخانه عمومی شهید باهنر بازدید کردند. در این بازدید دانش آموزان ضمن آشنایی با بخش های مختلف کتابخانه به جمع خوانی تعدادی از کتاب های کودک پرداختند و ۷۵ عنوان کتاب نیز به دانش آموزان عضو امانت داده شد.

 

 

 

 

کلاس آموزش قرآن کریم و نقاشی و خلاقیت با مفاهیم قرآنی ویژه کودکان در کتابخانه شهدای امامه

 

 به همت زهره درزی، مسئول کتابخانه، کلاس آموزش قرآن و مفاهیم جزء سی و نقاشی و خلاقیت با مفاهیم قرآنی ویژه کودکان با تدریس راحله درزی در کتابخانه عمومی شهدای امامه برگزار شد.

 

 

 

 

مدرسه شهدای اسلام امامه شهرستان شمیرانات میزبان نشست کتاب‌خوان شد

 

 به همت زهره درزی، مسئول کتابخانه شهدای امامه بالا، نشست کتاب‌خوان ویژه کودکان و نوجوانان در مدرسه شهدای اسلام امامه (ترنم ولایت ۸) برگزار شد.

 

 

 

 

در این نشست ۵ تن از دانش‌آموزان به معرفی کتاب پرداختند. فاطمه بابائی، سمیه سبحانی، آرزو احمدی، نرگس آدینه، زینب احمدی دانش‌آموزانی بودند که در این نشست به ترتیب کتاب‌های «صدای پای بهار (قصه های زندگی امام خمینی(ره) از تولد تا پیروزی انقلاب اسلامی)» اثر علی اصغر جعفریان و دیگران؛ «قصه های قرآن» نوشته یوسف درودگر، «آبی تر از آبی (قصه های زندگی امام خمینی(ره) از پیروزی انقلاب اسلامی تا رحلت)» اثر علی اصغر جعفریان و دیگران؛ «کتاب شگفت انگیز: حق قرآن» نوشته مژگان میرمحمد صادقی، «قصه زندگی حافظ» نوشته زینب یزدانی را به دوستان خود معرفی کردند.

 

 

 

کلاس آموزش خوشنویسی در کتابخانه عمومی شهید محلاتی

 

به همت مسئول و کتابداران کتابخانه، کلاس آموزش خوشنویسی توسط ساجده کسائیان، کارشناس ارشد زبان و ادبیات فارسی با حضور تعدادی از هنرجویان در کتابخانه عمومی شهید محلاتی شهرستان شمیرانات برگزار شد.

 

 

 

کلاس آموزش خلاقیت در کتابخانه عمومی شهید محلاتی

 

 

به همت صفیه زمانی، مسئول و کتابداران کتابخانه، کلاس آموزش خلاقیت توسط سنا ضرابیان، کارشناس ارشد زبان و ادبیات فارسی با حضور جمعی از اعضای کودک در کتابخانه عمومی شهید محلاتی برگزار شد.

 

 

گفتنی است در این کلاس کتاب «جمجمک» نوشته محمود کیانوش بازخوانی شد و کودکان به تصویرسازی برداشت های خود از کتاب پرداختند. سپس نمایشی از داستان این کتاب اجرا شد.

 

 

 

کلاس آموزش قرآن کریم ویژه برادران در کتابخانه شهید باهنر

 

 

به همت مریم ملکوتی، مسئول و کتابداران کتابخانه، کلاس آموزش قرآن کریم ویژه برادران با حضور جمعی از اعضا و تدریس علی محسنی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان شمیرانات برگزار شد. در این کلاس آیات ۱ الی ۳۷ سوره آل‌عمران قرائت و نکات تجویدی آیات بیان شد.

 

 

 

بازدید کودکان پیش دبستانی نور قائم از کتابخانه عمومی شهید محلاتی

 

 

به همت صفیه زمانی، مسئول و کتابداران کتابخانه، با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و تشویق دانش آموزان به مطالعه، ۳۴ نفر از کودکان پیش دبستانی نور قائم به همراه معلم خود از کتابخانه عمومی شهید محلاتی بازدید کردند. در این بازدید کودکان با محیط کتابخانه آشنا شدند و سپس کتاب «می می نی» توسط مربی برای کودکان بازخوانی شد.

 

 

 

کلاس آموزش داستان نویسی در کتابخانه عمومی شهید باهنر

 

 

به همت مریم ملکوتی، مسئول و کتابداران کتابخانه، کلاس آموزش داستان نویسی با حضور جمعی از اعضا توسط مهسا پیروزفر، کارشناس ارشد ادبیات نمایشی کتابخانه عمومی شهید باهنر برگزار شد.

 

 

 

کلاس شاهنامه خوانی در کتابخانه عمومی شهید باهنر

 

 

به همت مریم ملکوتی، مسئول و کتابداران کتابخانه، کلاس شاهنامه خوانی با موضوع بررسی جشن اسپندارمزگان و خوانش داستان جنگ گشتاسپ با ارجاسپ تورانی با حضور جمعی از اعضای و تدریس مهسا پیروزفر، کارشناس ارشد ادبیات نمایشی در کتابخانه شهید باهنر شمیرانات برگزار شد.

 

 

 

نشست کتاب‌خوان در مدرسه شهدای اسلام امامه

به همت زهره درزی، مسئول کتابخانه شهدای امامه بالا، نشست کتاب‌خوان ویژه کودکان و نوجوانان در مدرسه شهدای اسلام امامه (ترنم ولایت ۸) برگزار شد.

 

در این نشست ۵ تن از دانش‌آموزان به معرفی کتاب پرداختند. فاطمه(ملیکا) کیائی، عسل مسجدی، مریم کیائی، محمدعرفان کیائی، محمدمهدی میانمحله دانش‌آموزانی بودند که در این نشست به ترتیب کتاب‌های «نوشته روی دیوار» محمدرضا سرشار(رهگذر)، «قصه هایی برای پسران» نوشته درک هال الیس ماریس و لوئیزا سامرویل، «دردسر معلم» نوشته الکساندر مک کال اسمیت، «دوران پیش از تاریخ» (حیات در دوره اول) نوشته دوگل دیکسون، «دوران پیش از تاریخ» (عصر یخبندان) اثر دوگل دیکسون را به دوستان خود معرفی کردند.

 

 

 

کلاس آموزش خوشنویسی در کتابخانه عمومی شهید باهنر

 

 به همت مریم ملکوتیT مسئول و کتابداران کتابخانه، کلاس آموزش مقدماتی خوشنویسی (خط تحریری و خط درشت) توسط سیدکمال بنی لوحیT دارای مدرک کارشناسی ادبیات و درجه فوق ممتاز خوشنویسی با حضور جمعی از اعضا در کتابخانه عمومی شهید باهنر برگزار شد.

 

 

 

نشست قصه‌گویی و آموزش کاردستی در کتابخانه عمومی شهدای لواسانات

 

کلاس قصه‌گویی و کاردستی ویژه گروه سنی کودک و نوجوان با روخوانی کتاب در کتابخانه شهدای لواسان، برگزار شد.

 

به همت اعظم احمدی، مسئول و نیره شیرخانی کتابدار کتابخانه، نشست قصه‌گویی و آموزش کاردستی توسط راحله امینی، مربی قصه گویی و کاردستی با حضور ۹ نفر از اعضای کودک و نوجوان در کتابخانه عمومی شهدای لواسانات برگزار شد. در این نشست کتاب «شنگال» و «بچه ها از کجا می آیند؟» بازخوانی شد.

 

 

 

نشست کانون ادبی کتابخانه عمومی شهدای لواسانات با موضوع شعر و نقد شعر

 

به همت اعظم احمدی، مسئول و نیره شیرخانی کتابدار کتابخانه، نشست کانون ادبی با موضوع شعر و نقد شعر توسط مریم آویژگان، کارشناس ارشد ادبیات و زبان فارسی با حضور ۲۰ نفر از علاقمندان در کتابخانه عمومی شهدای لواسانات برگزار شد.

 

 

 

کلاس آموزش خوشنویسی در کتابخانه عمومی شهدای نیکنام‌ده

 

به همت فاطمه جمالیان، کتابدار کتابخانه، کلاس آموزش خوشنویسی با حضور جمعی از علاقمندان و تدریس سیدکمال بنی لوحی در کتابخانه عمومی شهدای نیکنام‌ده برگزار شد.

 

کلاس آموزش خوشنویسی در کتابخانه عمومی شهدای لواسانات

 

به همت اعظم احمدی، مسئول و نیره شیرخانی کتابدار کتابخانه، کلاس آموزش خوشنویسی با حضور ۶ نفر از اعضای علاقمند و تدریس طیبه میر عماد، مربی کلاس در کتابخانه عمومی شهدای لواسانات برگزار شد.

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: